Beantwoord

Activatie code voor een sim-only met nummer behoud

  • 19 September 2021
  • 4 reacties
  • 149 keer bekeken

Beste KPN.

 

Mijn ouders hebben hun pre-paid kaart omgezet in een abonnement met nummer behoud.

SIM kaart via de post ontvangen en deze er in gezet, echter geeft deze aan “geen service".

Via internet gezocht en daar werd er gevraagd om een activatie code.

Deze hebben zij echter niet omdat zij geen internet hebben, en dus ook geen e-mail.

Helpdesk gebeld en deze wilde geen informatie geven omdat deze eerst mijn vader aan de lijn wilde hebben. (abonnement houder).

Uitleg dat deze in het ziekenhuis lag, werd echter niet begrepen. Volgende keer maar een kennis naast mij laten zitten en zeggen dat het mijn vader is, aangezien ik alle gegevens hier heb.

Volgende dag naar mijn ouders gegaan en daar opnieuw gebeld.

Deze medewerker vertelde mij echter dat er geen activatie code nodig was en dat de sim kaart direct geactiveerd zou moeten zijn.

Zij adviseerde mij om een paar dagen te wachten.

Nu een week verder nog steeds geen service.

Hebben jullie een oplossing ?

Anders regel ik zelf wel een abonnement voor ze , maar dan wel bij een andere provider.

Activatie code opnieuw aanvragen heeft geen zin, omdat deze naar de bij hun bekende mail adres verzonden wordt. Zij hebben echter geen mail adres.

Ik heb nu een account aangemaakt op hun naam en met mijn mail adres, echter daar wordt er geen mail heen gestuurd als ik een nieuwe code aanvraag.

Dus graag zo spoedig mogelijk een oplossing.

 

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 22 September 2021, 16:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Je eerste bericht: Welkom op het forum :bouquet:

Wat een lastige situatie.

Een simkaart wordt vrijwel nooit geactiveerd verzonden. Dat moet via internet. Via deze pagina op de kpn site: http://kpn.com/activeren .
Ik denk dat je daar dus moet kiezen voor [ ik heb een nieuw abonnement ].

Hopelijk lukt het daarmee.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @R.Diseraad, welkom! Wat ontzettend vervelend dit :-(. Ben je er inmiddels, evt. met de hulp van PeterG, uitgekomen? We sturen in gevallen van een nieuw abonnement inderdaad een activatiecode per mail. Mocht je deze niet hebben, dan kan je via onze website ook een nieuwe activatiecode opvragen. Ik weet zo niet of je dan een nieuwe mail krijgt, of dat het dan in dat scherm getoond wordt, om eerlijk te zijn. Maar als het goed is, is er bij de bestelling een e-mailadres opgegeven, welk e-mailadres is daar dan opgegeven?

Hoi Marcia,

 

Bij de bestelling via de telefoon is er door hun verteld dat zij geen computer hebben, dus geen enkel middel om de mail binnen te halen.

Ik heb voor hun nu een account aangemaakt voor “Mijn KPN” met mijn mail adres, opnieuw een code gevraagd, maar deze wordt blijkbaar naar het mail adres verzonden welke bij het abonnement is opgegeven, en deze hebben zij niet. Nu moet er gezocht worden naar de inlog gegevens van een hotmail account welke zij 10 jaar geleden aangemaakt hebben en 4 jaar geleden voor het laatst gebruik van hebben gemaakt. Daar zal waarschijnlijk de code heen gestuurd zijn, terwijl zij duidelijk via de telefoon aangegeven te hebben hier niet over te beschikken.

Reputatie 7
Badge +30

Erg vervelende situatie dit :-(. Is het inmiddels opgelost? Zo niet, kunnen jullie denk ik het beste even bij een KPN winkel langs gaan. In verband met het fraudegevoeligheid van simkaart wijzigingen, doen wij daar op het forum niets mee. Ik ga er vanuit dat mijncollega's wel zouden kunnen annuleren en vervolgens een nieuwe aanvraag kunnen doen. Dat zou trouwens ook telefonisch wel moeten kunnen. Je kunt dan jouw e-mailadres bij voorbaat gebruiken voor de bestelling. Ik zou je graag verder helpen, maar ik kan vanaf hier alleen meedenken!