Beantwoord

activatie simkaart lukt niet

  • 13 September 2021
  • 13 reacties
  • 104 keer bekeken

Reputatie 1

Beste, 

vorige week een nieuwe simkaart ontvangen, maar kan deze om administratieve redenen niet activeren. Telefoonnummer is haast niet te vinden, al dien ik wel contact op te nemen. Hoe nu te activeren?

Groet, 

 

icon

Beste antwoord door Noordzee 14 September 2021, 13:38

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hallo @Elysah ,

KPN is hiervoor gewoon bereikbaar per telefoon : 0800 - 0402. 

(Doordeweeks van 8.00 tot 20.00 en op zaterdag tot 17.00)

(Edit) : Spreek in : Ik wil een medewerker spreken. 

 

Bij te grote drukte heb je op dezelfde tijden met de chat een alternatief.  

De chat bereik je via :

https://www.kpn.com/service.htm
 

Kies een onderwerp.

Tik dan op  : Ik heb een andere vraag 

(en dan helemaal naar beneden scrollen) 

Reputatie 1

@Noordzee bedankt voor je reactie. Ik word echter door een automatisch menu geleid en aan het eind wordt er opgehangen, omdat de computer vermoed dat het probleem is opgelost. 

Reputatie 7
Badge +24

OK @Elysah ,

Je kunt dit voorkomen door in te spreken : Ik wil een medewerker spreken. 

 

Reputatie 7
Badge +29

Welkom op het forum, @Elysah, jammer dat het moeizaam gaat met het activeren.

@Noordzee bedankt voor je reactie. Ik word echter door een automatisch menu geleid en aan het eind wordt er opgehangen, omdat de computer vermoed dat het probleem is opgelost. 

We hangen niet op. Aan het eind van de automatische tips en informatie is het een poosje stil zodat je de tijd hebt om dingen uit te proberen. Als je dan aan de lijn blijft, wordt je vervolgens automatisch naar een medewerker verbonden omdat het systeem dan ook weet dat het niet gelukt is met de automatische tips en informatie.

Ik raad je dan ook aan om het toch nog een keer telefonisch te proberen. Ook zodat, mocht het niet lukken om de activatie op afstand te regelen, zij gelijk verdere stappen in werking kunnen zetten.

 

 

OK @Elysah ,

Je kunt dit voorkomen door in te spreken : Ik wil een medewerker spreken. 

Niet dus. We hebben al meermaals uitgelegd hoe het telefoonsysteem werkt:

Spreek in waarvoor je belt. Het systeem geeft je tips en informatie. In de meeste gevallen is dat voldoende. Als dat niet zo is, blijf aan de lijn en je komt uit bij een medewerker die ook de juiste kennis en ervaring heeft om te kunnen helpen met de door jou ingesproken probleem of vraag. Meestal heb je dan ook direct, of met minimale wachttijd, een medewerker te pakken.

Als je direct inspreekt dat je een medewerker wilt spreken, zonder aan te geven waar je voor belt kom je terecht bij de algemene groep met medewerkers. Deze hebben het vaak drukker, waardoor wachttijden langer zijn. En als je een wat specialistischere vraag hebt, heb je ook nog kans dat je daarna nog doorverbonden moet worden. 

 

Reputatie 7
Badge +24

@Erik_ 

Ik ga uit van wat de klant schrijft. 
 

De klant schrijft duidelijk dat er is opgehangen. En niet dat hij/zij een stilte hoort. 
 

Reputatie 1

De verbinding is inderdaad verbroken @Erik_. Zojuist nogmaals geprobeerd. Algemene klantenservice lijkt me ook niet verder te kunnen helpen

Reputatie 7
Badge +24

OK @Elysah ,

 

Dan hadden wij elkaar dus goed begrepen. 

Jammer dat de telefonische klantenservice jou ook niet kan helpen. 

 

Lukt het jou om langs te gaan bij een KPN-winkel? 

Dan kunnen ze daar ter plekke de simkaart activeren. 

Desnoods met weer een nieuw simkaartje, die je dan meteen meekrijgt. 

 

 

Reputatie 1

@Noordzee zeker! Dank voor je hulp, ga d’r inderdaad maar even langs! 

Reputatie 7
Badge +24

Graag gedaan @Elysah :thumbsup_tone4:

 

 

Reputatie 7
Badge +29

Jammer te horen dat het alsnog niet lukte via de telefonische klantenservice, @Elysah :( Kun je aangeven wat er tijdens dat contact gebeurd is?

Ik vraag dit omdat als er onder water in het systeem wat vast zit qua activatie, dan gaat het de collega's in de winkel ook niet lukken om de activering uit te voeren. Als je wilt kan ik hier nog even verder naar kijken. Vul in dat geval je forumprofiel in, en reageer hier weer als je dat gedaan hebt. 

 

  

@Erik_

Ik ga uit van wat de klant schrijft. 
De klant schrijft duidelijk dat er is opgehangen. En niet dat hij/zij een stilte hoort. 

Dat is waar. Echter, we zien in de praktijk voornamelijk dat mensen de stilte interpreteren als ophangen, versus dat er daadwerkelijk wordt opgehangen. Dat laatste kan af en toe gebeuren vanuit een telefoonsysteem glitch, maar is niet de reguliere gang van zaken. Vandaar dat ik wel direct de uitleg geef over hoe het systeem werkt. Ook voor meelezers van het topic :)

Reputatie 7
Badge +24

 

Ik vraag dit omdat als er onder water in het systeem wat vast zit qua activatie, dan gaat het de collega's in de winkel ook niet lukken om de activering uit te voeren. 

 

Die kans is er zeker. Maar mogelijk kunnen ze in de winkel dan weer een nieuw simkaartje proberen. Het kan namelijk ook zo zijn dat het simkaartje niet goed werkt.

Dus ik ga er eigenlijk vanuit dat ze het in de winkel kunnen oplossen. 

Reputatie 7
Badge +29

Ik vraag dit omdat als er onder water in het systeem wat vast zit qua activatie, dan gaat het de collega's in de winkel ook niet lukken om de activering uit te voeren. 

Die kans is er zeker. Maar mogelijk kunnen ze in de winkel dan weer een nieuw simkaartje proberen. Het kan namelijk ook zo zijn dat het simkaartje niet goed werkt.

Dus ik ga er eigenlijk vanuit dat ze het in de winkel kunnen oplossen. 

In aanvulling nog dit, als een stukje extra info: een simkaartactivatie is een order, systeemtechnisch gezien. Als die (onverhoopt) vastloopt, dan blokkeert dat ook nieuwe orders. Een simkaart vervangen is ook een order. Dus dat zal in zo'n geval dan ook niet altijd kunnen. Als er een vastloper is, dan moet dat door de back office verholpen worden. Dus ja, het kan zijn dat de winkel kan helpen bij problemen met activatie, maar het is ook mogelijk dat men onverrichter zake heen gaat. En dat probeer ik te voorkomen. 

 

Is het gelukt om bij de winkel langs te gaan en hebben ze je kunnen helpen, @Elysah

 

Reputatie 1

Ik vraag dit omdat als er onder water in het systeem wat vast zit qua activatie, dan gaat het de collega's in de winkel ook niet lukken om de activering uit te voeren. 

Die kans is er zeker. Maar mogelijk kunnen ze in de winkel dan weer een nieuw simkaartje proberen. Het kan namelijk ook zo zijn dat het simkaartje niet goed werkt.

Dus ik ga er eigenlijk vanuit dat ze het in de winkel kunnen oplossen. 

In aanvulling nog dit, als een stukje extra info: een simkaartactivatie is een order, systeemtechnisch gezien. Als die (onverhoopt) vastloopt, dan blokkeert dat ook nieuwe orders. Een simkaart vervangen is ook een order. Dus dat zal in zo'n geval dan ook niet altijd kunnen. Als er een vastloper is, dan moet dat door de back office verholpen worden. Dus ja, het kan zijn dat de winkel kan helpen bij problemen met activatie, maar het is ook mogelijk dat men onverrichter zake heen gaat. En dat probeer ik te voorkomen. 

 

Is het gelukt om bij de winkel langs te gaan en hebben ze je kunnen helpen, @Elysah

 

Yep. Dank voor het checken. 

Reageer