Beantwoord

Activeren SIM-kaart mislukt

  • 21 February 2019
  • 5 reacties
  • 372 keer bekeken

Volgens KPN zou op 20 februari jongstleden mijn Sim kaart geactiveerd worden .Hiervoor ontving ik een SMS . Maar op avond van dezelfde datum ontving ik een SMS met de mededeling ,dat de activatie mislukt was . De reden weet ik niet,maar het verbaast het me niet eens . Ieder geval wilde ik via de site van KPN vandaag ,donderdag , met mijn Sim kaart nummer +de activatiecode (welke ik via SMS van KPN ontving ,mijn Sim kaart zelf activeren . Echter werd het Sim kaart nummer als onjuist ingevuld beschouwd ,terwijl ik dat toch zorgvuldig controleerde en invulde .
Voorlopig ben ik er wel klaar mee en heb er dus geen zin meer in mijn nieuwe dure Smartphone te gebruiken ; ik gebruik m,n oude vertrouwde Nokia maar gewoon om te bellen : de hoofd functie van een telefoon.

*afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt
icon

Beste antwoord door Susan_ 26 February 2019, 18:20

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen Dolfjanplijnaer, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Wat lastig dat het niet lukt om de simkaart correct te activeren. Ik help je hier graag mee verder zodat je jouw smartphone kan gaan gebruiken, maar heb helaas nog geen enkele informatie hierover. Zou je in ieder geval jouw naam, postcode + huisnummer en 06-nummer + simkaartnummer (bij persoonlijke opmerkingen) willen noteren in jouw Forum profiel? Geef even een seintje wanneer dat gelukt is, dan ga ik voor je aan de slag!
Goeden morgen/middag Suzan ; dank voor je mail /reactie . Ik heb mijn Motorola G 6 eigenlijk op aanraden van mijn broer,s en zussen gekocht om wat meer en plezieriger met hen in contact te blijven .Zelf ben ik iemand die alles op mijn pc thuis doe /opzoek ; you tube bezoek en op m,n gemak E mails naar die of gene stuur en lees . Bovendien zou ik niet weten hoe ik zo,n tablet formaat toestel in m,n binnenzak op m,n werk moet dragen : ik heb helemaal geen binnenzakken .Dus draag ik mijn oude formaat zak Japanner Nokia gewoon los in mijn zak . Enfin ,terug bij het Sim kaart activeren . Bij de poging hiertoe vulde ik in het desbetreffende kader mijn Simkaart nummer * in. Het gekke /irritante ,is dat ik die laatste 0 er niet op/ingevuld kreeg met gevolg dat dit nummer als onjuist werd herkent /niet geaccepteerd werd .De activatiecode is * . Klinkt bekend dit ,velen waren of zijn daardoor aangewezen op de website van KPN om hun Sim kaart eindelijk ,via een omweg, geactiveerd te krijgen ,maar niet iedereen is zo handig en smart . Ik vraag me af of dat akkefietje activeren voor andere providers als Tele 2 en Telfort ook zo omslachtig moet . Helaas ,of juist niet, ben ik niet gemotiveerd genoeg om m,n nieuwe mobiel te willen gebruiken en gebruik ik m,n Nokia dus voorlopig .En ,o ja , ik ben 65 ,dus niet van de generatie van alles moet snel en liefst gisteren.Vriendelijke groet,Dolf Jan Plijnaer

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @Dolfjanplijnaer, dank voor je gegevens en uitleg!

Op het simkaartnummer heb ik even gezocht in onze systemen, en ik zie een geactiveerd abonnement sinds afgelopen woensdag 20 februari. Hetzelfde simkaartnummer dus, en geen obstakels die op dit moment een activatie in de weg zouden kunnen zitten. Kan je aangeven wat er gebeurt op het moment dat je de simkaart in het toestel stopt ? Krijg je geen service, of heb je alleen nog geen internet en kan je wel bellen / sms'en? Dan kan het namelijk zijn dat je, in je nieuwe toestel, de instellingen nog moet aanpassen. Dit kan via onze toestelhulp en dan onder het kopje 'internet > handmatig instellen'.

Mocht het toch te ingewikkeld zijn, wat ik zeker kan begrijpen, is het misschien een optie om even langs een KPN winkel in de buurt te lopen om hier hulp bij te krijgen! Zij kunnen stap voor stap uitleggen waar het probleem zit, en hoe dit opgelost kan worden.
Goeden morgen/middag Suzan .Dank voor je reactie . Hoe dat kan weet ik niet ,maar kennelijk is mijn Simkaart inderdaad toch geactiveerd. Als ik mijn nieuwe KPN Simkaart in mijn nieuwe Motorola G 6 doe ,krijg ik geen service ,alleen voor noodoproep beschikbaar en is de Simkaart (dus) geblokkeerd .Onderaan het scherm staat een slotje (is dus op slot) .Herhaald in en uitschakelen van het toestel helpt geen zak (excuzes le mot...) . Wat er verder mogelijk is,zoals je voorstelde, is de instellingen op m,n mobiel eh..instellen ,maar dan ben ik zo typisch pragmatisch en denk : moet dat nou allemaal om zo,n mobiel aan de praat te krijgen (!)? . Dan denk ik : laat maar zitten. Overigens heb ik wel gewoon gecombineerde KPN abonnement internet + T V van Digitenne .
Uiteraard heb ik alle telefoon contacten van mijn Nokia overgeplaatst op mijn nieuwe zak Japanner Motorola ,maar kan er met m,n nieuwe Simkaart in niet mee SMS - en en /of bellen .Wel kan ik met deze Sim kaart(past in het kleine bijgeleverde doordruk kaartje/adapter ,zodat hij gewoon in de Simkaart houder past) in mijn oude Nokia gewoon bellen en vermoedelijk SMS -en .Dat doe ik dus maar voorlopig . Ik heb er voorlopig geen fut voor moeite te doen de instellingen te bekijken ,bij gebrek aan motivatie ,maar zo zit ik eenmaal in elkaar. Vriendelijke groet,Dolf Jan Plijnaer
Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond Dolf Jan Plijnaer, nog niet het gewenste resultaat begrijp ik. Op het moment dat je nog steeds geen service hebt, maar ik hier wel een geactiveerde simkaart zie, lijkt het me toch wel iets in de instellingen van het toestel. Via bovenstaande link is dit heel simpel uitgelegd, en kost het ook niet teveel moeite! Mocht je het probleem opgelost willen hebben, is dat wel een voorwaarde om te controleren. Verder is het dus nog een optie om even langs een KPN winkel te lopen om het een en ander te laten controleren. Dan hoef je zelf niet de instellingen bij langs te gaan, dan doen mijn collega's dat. Hiervoor moet je er wel even langslopen.. Indien ik het vanaf een afstand kon doen, had ik het zeker gedaan maar zonder de informatie over de instellingen kan ik verder niet echt helpen 😞

Reageer