Beantwoord

Afhandeling Consumentenclaim (toestelclaim)

  • 22 June 2021
  • 3 reacties
  • 45 keer bekeken

Hallo,

ik hoop dat iemand me hier kan helpen want tot nu toe tast ik bij KPN in het duister en wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd en dat heeft me al behoorlijk wat tijd gekost (en ook behoorlijk wat geld, 45ct per minuut voor bellen naar Consumentenclaim met lange wachttijd).

Ik heb toestelclaims gedaan van 2 abonnementen (eind 2012 en eind 2014). Die van 2014 ging soepel en is afgehandeld en uitbetaald als een toestel binnen de HS2-categorie, dus daar is geen probleem mee.

Het contract van 2012 daarentegen is in eerste instantie afgedaan als een sim only-abonnement en zou ik dus niks voor terug krijgen. Dit terwijl duidelijk in het contract stond vermeld dat er een toestel bij het abonnement zat, namelijk een iPhone 4S. Okee, foutje bedankt, moet kunnen en werd hersteld. Maar niet naar mijn wens helaas en daar is het echte probleem ontstaan. 
 

Deze iPhone 4S werd afgedaan als een HS1 toestel, wat naar mijn weten nooit kan. Ik heb in die tijd zelf voor KPN gewerkt en een iPhone die destijds nog maar net een jaar uit was (release date 14-10-2011, ingang contract 07-11-2012) kan naar mijn weten nooit binnen de goedkoopste categorie (HS1) zijn gevallen. Minstens HS2, wellicht zelfs HS3, al acht ik HS2 aannemelijker omdat het niet het allernieuwste toestel was gezien de iPhone 5 toen net uit was.

Nu moet ik accorderen met een deadline in zicht, anders krijg ik niks. Ik wil alleen niet accorderen voor iets wat naar mijn weten absoluut niet klopt.

Vaker gebeld, telkens zou ik teruggebeld worden en gebeurde dit niet. Uiteindelijk was klacht aanmaken de enige optie en dan zou ik binnen 1 werkdag ‘absoluut worden teruggebeld’. Weer niet gebeurd, behalve een mail met de simpele mededeling ‘we hebben de zaak gesloten’, punt .. eigenlijk. Weer naar Consumentenclaim gestuurd en zij moeten nu weer contact met KPN opnemen over opnieuw hetzelfde. 
 

Als het zou kloppen wat KPN zegt, dan moet er toch ergens een inzage voor mij mogelijk zijn onder welke categorie dit toestel viel destijds? Ik kan er nergens iets over vinden, ook niet in mijn contract. Weet een van de mensen hier waar ik zo’n lijst of documentatie in kan zien? Als het zo zou zijn dan is het zo, maar het lijkt me erg sterk dat dit klopt.

Kan iemand dit eventueel uitzoeken of me van documentatie van abonnementen en categorieën uit die tijd voorzien?

Enorm bedankt!

 

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 23 June 2021, 19:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @joeyK, welkom.

Ik heb zo helaas geen documentatie meer over abonnementen die we 10 jaar geleden aanboden. Ik durf dan ook niet te zeggen in welke categorie het toestel viel destijds. Daarnaast moet je voor consumentenclaim dingen niet bij ons zijn. Maar bij de consumentenclaim of de consumentenbond. 

En nu ook al de klacht is afgewezen kan ik hier verder ook niets meer mee. :(

Hmja en zo blijf ik maar dolen tussen het kastje en de muur .. deze situatie en antwoorden zijn al een aantal keren in een loop bezig. 
 

Er moet toch ergens binnen KPN documentatie hierover zijn.. Ik zou ook gewoon eens met degenen die hierover gaan binnen KPN in gesprek kunnen, maar het lijkt echt onmogelijk. 
 

Want tja, nogmaals, een iPhone die net een jaar uit is kan nooit een HS1-toestel zijn geweest 🤷🏻‍♂️😓

Reputatie 7
Badge +20

Ik snap dat je baalt. Ik kan er niet meer van maken. Ik heb hier geen inzicht meer in. Het heeft ook bij klantrelaties gelegen. Daar is het afgewezen. Dan houdt het voor mij op.