Beantwoord

Afhandeling Klacht over eerder vernieuwen met nieuw toestel

  • 20 June 2019
  • 13 reacties
  • 504 keer bekeken

Beste KPN,

Ik en mijn partner zijn al vele jaren tevreden klanten bij jullie.
We willen allebei af van ons sim only abonnement omdat onze telefoons echt aan vervanging toe zijn.
We moeten nog even geduld hebben totdat onze contracten verlengbaar zijn.
Nu had ik zelf geen zin om te wachten en heb de laatste week van mei gebeld met afdeling opzeggingen om mijn toestel en contract af te kopen en een groter abonnement te nemen met de Samsung S10.
Mijn contract kon eerste weeek september eigenlijk pas verlengd worden.

Nu is mij bij bij dat gesprek toegezegd dat ik alleen het toestel hoef af te betalen en het contract niet.
Sinds kort kan men een sim only abonnement al eerder omzetten was het antwoord.

Kreeg meteen netjes een betalingslink van het toestel en heb deze 2 juni betaald.

Met goede moed naar de winkel voor mijn S10.

Maar vanaf dan begint de ellende.

Het was niet mogelijk.

Vervolgens online geprobeerd maar helaas.

Tig telefoontjes later en nog steeds geen concreet antwoord en geen mogelijkheid om te verlengen.

Ongelofelijk.

Ik heb mijn toestel nu afbetaald maar kan niet verlengen en geld teruggave is al helemaal niet bespreekbaar.

Waarom word mij dit toegezegd? Ik zou nooit mijn toestel gaan afkopen als ik niet kan verlenegen.

Er word ook geen enkele suggestie of voorstel gedaan voor een correcte afhandeling van mijn klacht.

Wij betalen elke maand toch een dikke 100 euro. Dan mag er wel serieus in oplossingen worden gedacht.

Om mijn geliefde S10 te kunnen bemachtigingen kan ik nu dus het beste naar een andere provider gaan.

Wij willen beide graag klant blijven bij KPN maar indien er na mijn laatste ultieme poging op dit forum niks met mijn klacht word gedaan is ons helaas duidelijk dat goede vaste klanten niet waardevol genoeg zijn.
En gaan we naar een andere provider.

Graag verneem ik passend antwoord

G

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Marina_ 22 June 2019, 10:45

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Toestel afkopen bij een sim-only?
🤔je betaalt toch niet voor je toestel bij sim-only.

Hopelijk reageert een KPN moderator hier snel om je duidelijkheid te geven. Reactie meestal binnen 24 uur, bij drukte wat langer.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Gerdiena, Welkom hier! Ik lees dat er behoorlijk wat onduidelijkheid is ontstaan. Dat is nooit wenselijk. Klopt het dat jullie allebei een abonnement hadden i.c.m een toestel? Jullie hebben het bedrag van het toestel afbetaald en waren in de veronderstelling dat jullie daarna konden vernieuwen met een nieuw abonnement met toestel. Er zijn in sommige gevallen mogelijkheden, maar dit verschilt per abonnement. Zou je de 06-nummers, postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf) Dan ga ik uitzoeken of er mogelijkheden voor jullie zijn en kom ik er z.s.m. op terug.
Reputatie 7
Badge +19
@Gerdiena, Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je via een andere weg meer duidelijkheid hebt gekregen. Anders hoor ik het graag!
@Marina_

Ik heb alle gegevens ingevuld.

Er is nog steeds geen oplossing dus hopelijk kun je ons helpen.

Alvast dank voor de hulp

Gerdiena
Reputatie 7
Badge +19
Bedankt @Gerdiena, Volgens mij is er gaande weg wat verwarring ontstaan. Sinds kort is het mogelijk om vanaf een Sim-Only abonnement te vernieuwen met een nieuw toestel. Het moet een Sim-only abonnement betreffen. Als er nog een toestelkrediet is, dan kan kun je ervoor kiezen om dit eerst af te lossen. Dit heb je voor zover ik begrijp doorgegeven. Wanneer het toestel is afbetaalt kan deze vanaf de volgende factuur (waarop de afkoopsom in rekening wordt gebracht) gebruik maken van de voorwaarde SimOnly to Handset. Hiervoor geldt dan ook de voorwaarde dat het contract drie maanden moet hebben gelopen. Dit is bij beide nummers het geval. Is het je duidelijk hoe het zit? Ik laat een duidelijke melding bij beide nummers achter dat dit wel kan wanneer je de factuur met de afkoopsom in rekening is gebracht. Je mag mij ook een berichtje sturen wanneer dit het geval is en dan zorg ik ervoor dat een collega van mij jou op een geschikt moment belt voor het afsluiten van een nieuw abonnement.
@Marina_

Dit is het verhaal wat mij inderdaad is toegezegd via iemand van de klantenservice.

Alleen de daarop vele andere gesprekken aan de telefoon en in de winkel was niemand op de hoogte van dit feit.

Aandachtspunt zou ik zeggen.

Ik heb 2 juni dus het toestel afgelost....waarom kan ik niet per 14 juni (betaling telefoon) dit laten ingaan???
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Gerdiena, Dat komt omdat de afkoopsom nog in rekening gebracht moet worden. Aan de hand van je facturen zie ik dat dit nog niet het geval is. Wanneer de afkoopsom in rekening is gebracht is het mogelijk om te vernieuwen met een nieuw toestel en een nieuwe abonnement.
Hey @Marina_

Ik heb de factuur binnen voor mijn mobiel met de afkoopsom.
Als het goed is kan ik nu een nieuw abonnement met een Samsung S10 af sluiten.
Kun je me aangeven of dat klopt en hoe ik dit het beste kan doen zonder dat iemand van je collega's zegt dat het niet mogelijk is.

Heb wel nog 1 probleem.
De afkoopsom van 60.32 die ik al 2 juni heb betaald aan KPN word nu alweer afgeschreven.
Dat kan niet de bedoeling zijn.
Hoor graag hiervoor een oplossing.

Hopelijk is dit klachten topic nu snel verholpen en als ik volgende week op vakantie ga…..met een S10 op zak.

Tot gauw…..

Mvg G
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Gerdiena, Het toestel is afbetaald en je kunt een nieuw abonnement aanvragen. Als je het prettig vindt, zorg ik ervoor dat een collega van mij je belt om deze vernieuwing in gang te zetten. De afkoopsom staat op jouw factuur, maar wordt als het goed is niet in rekening gebracht omdat dit al per iDeal is gegaan(als ik het goed heb). Het schept echter wel wat verwarring. Als dit bedrag wel geïncasseerd is, hoor ik graag van je en stuur ik je een mailadres waar je een printscreen van de afschrijving naar toe kan sturen. Dan bespreek ik dit met de financiële afdeling.
Beste @Marina_
Beste @Marina_

Mooi om te horen!

De rekening moet nog geiincasserd worden.....maar als die niet klopt zal ik me melden.

Ik zou graag gebeld willen worden door een collega van je.....dan is het hopelijk snel geregeld.

Ik werk snachts dus ben overdag niet te bereiken.

Vanaf 17.00 is het mogelijk tot 5 uur snachts.

Weet niet of dat mogelijk is op deze rare tijden.

Wel even belangrijk om te melden dat ik bereikbaar ben op ***.

Hoor wel wat mogelijk is of eventueel een andere optie.

Alvast bedankt

Groet G

Admin: telefoonnummer verwijderd en opgeslagen in je profiel
Hey @Marina_

Keine toevoeging.

Kan ik ook zelf bellen?

Indien ja.......welk nummer.......welke tijdstippen kan dat...... geeft dat geen problemen weer met mijn situatie?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Gerdiena, Ik heb je bericht gemist, excuses daarvoor! Je mag zelf ook bellen via 0800-0402 optie 1. Het verhaal is bekend, omdat ik een toelichting heb gegeven onder je gegevens. Mocht het toch niet lukken, stuur je mij dan weer een bericht? Dan maak ik het alsnog bespreekbaar met een collega van de verkoopafdeling die je hier over terug kan bellen.

Reageer