Beantwoord

Annulering verlenging abonnement & Huawei toestel

  • 25 May 2019
  • 7 reacties
  • 183 keer bekeken

Op 19 mei de Huawei P30 pro besteld & mijn huidige abonnement verlengd.
Vervolgens komt op 20 mei in de media dat Google Huawei banned.
Als gevolg hiervan beslis ik de het Huawei toestel niet te houden en het abonnement daarmee beter ook nog maar niet kan verlengen.
Klantenservice en jullie 1200 nr. adviseert mij het toestel bij een KPN winkel in te leveren en daar het toestel en de verlenging van het abonnement te annuleren. Zogezegd zo gedaan...
Op donderdag krijg ik een bon mee van het geannuleerde toestel & geannuleerde abonnement.

De sympathieke medewerker in de winkel (Tilburg Heuvelstraat) meldde mij bij navraag dat ik direct thuis een ander soort toestel online kon bestellen + verlenging.
De annulering in het systeem zou 2 min duren.
Op donderdag 23 mei zou dit dus verholpen moeten zijn geweest.
Nou nee hoor!

Als ik online check of ik kan verlengen dan staat daar doodleuk dat dat vanaf 2021 kan.
Waarom kloot KPN met mijn tijd??!!
Hoe moeilijk is het om EFFECTIEF een verlenging + toestel te annuleren in een systeem?
Jullie zijn toch van de communicatie?!?

Vandaag terug geweest naar de gelikte KPN winkel in Tilburg waar je geen zak aan hebt.
De medewerkster wist mij te vertellen nadat zij minutenlang met een collega in het systeem heeft lopen turen dat het een fout van het systeem is.
Dat checken van die bon en het bekijken van het systeem gebeurde achter gesloten deuren, achter in de winkel in mijn afwezigheid.
Uiteraard zonder achteraf duidelijk te communiceren hoe het kan gebeuren dat een geannuleerde abonnementsverlenging + geannuleerd toestel alsnog in het systeem staan.
Als ik nu inlog lijkt het alsof ik WEL die Huawei en verlenging heb geaccepteerd zoals de zondag daarvoor besteld....
Wanneer ik opnieuw vraag HOE dat kan....krijg ik als antwoord een ferme:

"Zoals ik u al zei: het is een fout in het systeem!"

Ik ben door de medewerker naar huis gestuurd omdat zij hier niks aan kan veranderen.
Ik heb jullie medewerker ook met rust gelaten omdat het 16 jarige schaap daadwerkelijk niks hier aan kan doen.
Daarop zeg ik nu, KPN:

Kan ik nu fijn gaan zitten wachten totdat "DE FOUT IN HET SYSTEEM" als door een wonder vanzelf verholpen wordt?
Terwijl ik hoognodig een ander toestel nodig heb, maar niks kan bestellen en verlengen omdat ik dat system-wise al gedaan zou hebben ondanks de annulering.

KPN hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat een gigant als jullie het niet voor elkaar krijgen een fout uit het systeem te verhelpen....?
Het 16 jarige schaap en de sympathieke medewerker treft geen blaam.
Hoe onprofessioneel is het als het KPN systeem en fout heeft die vervolgens niet te verholpen kan worden....Nee anno 2019 raadt KPN klanten aan om te gaan zitten wachten totdat het systeem als door een wonder weer wel werkt?!

Waarom moet ik daar in mijn tijd op gaan zitten wachten?!
Ãœberslechte service! Ik ben gigantisch over de zeik en erg ongeduldig!

LOS HET OP!!!

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Marina_ 26 May 2019, 10:11

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @MARDV, Welkom op het forum! Goed dat je aangeeft dat het niet helemaal goed loopt rondom de annulering van jouw nieuwe abonnement i.c.m. een Huawei toestel. Dacht je dat je na de annulering een nieuw toestel met abonnement kon afsluiten, blijkt niets minder waar te zijn. Ik kan mij voorstellen dat je dan best wel baalt. Je hebt nog steeds geen nieuw toestel en kunt wederom weer terug naar de winkel. Uiteraard kan een fout in het systeem eens voorkomen, maar ik lees dat je de vervolg stappen een beetje mist en met een kluitje in het riet naar huis werd gestuurd. Ik kan uitzoeken wat de fout is en hoe we ervoor kunnen zorgen dat je z.s.m. weer een nieuw abonnement met toestel kan afsluiten.

Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je gegevens? Postcode + huisnummer, klantnummer(s). Graag bij klantnummer mobiel het mobiele nummer aanvullen. Dan kan ik het voor je nakijken. Stuur je een berichtje als je de gegevens hebt aangevuld? 🙂
Dank voor je reactie Marina. Erg fijn dat je hier naar wil kijken. Zojuist mijn forumprofiel deels aangevuld.
Reputatie 7
Badge +19
Bedankt @MARDV, De fout in het systeem kan ik niet ontdekken, maar ik kan ervoor zorgen dat jouw vernieuwing uit ons systeem wordt gehaald zodat je weer kunt verlengen. Degene die dit kan doen heb ik meteen gemaild en verwacht dat dit morgen wordt opgepakt. Ik houd je op de hoogte en stuur je weer een bericht als ik meer weet en/of je weer kunt vernieuwen. Excuses voor al het ongemak. Hopelijk ben je zo gerustgesteld, anders hoor ik het graag.
Superdankjewel! Ik ben gerustgesteld.
Ik snap dat een bug in het systeem irritant kan zijn en niet te herleiden.
Gisteren in de winkel had ik enkel de service verwacht die jij mij nu geeft.

Dankzij jou dan toch wel superservice (naar omstandigheden) van KPN.
Thanks Marina, ik hoor het graag wanneer het (hopelijk) morgen wordt opgepakt.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @MARDV, Het is inmiddels geregeld en je kunt weer verlengen met een nieuw toestel 🙂 Ga je online bestellen of vind je het fijn dat een collega van mij contact met je opneemt?
Hoi Marina, Heel erg bedankt voor jouw hulp! Ik ga online verlengen. 🙂
Reputatie 7
Badge +19
Graag gedaan @MARDV. Welk toestel is het nu geworden? Mocht je nu of in de toekomst weer eens een vraag hebben, dan zien we je graag weer terug hier op het forum 🙂

Reageer