Beantwoord

Anoniem gebeld worden 2x per dag

  • 6 March 2019
  • 7 reacties
  • 2841 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Beste forumlezers, Wat moet ik in deze situatie doen..Sinds 22-02 dit jaar wordt ik per dag 2 x gebeld( vaak in de middag 1x, en avonds tussen 1800-1900) door een anoniem nummer. Heb paar x opgenomen, maar wordt de verbinding automatisch verboken. Zelf heb ik geen behoefte om een ander nummer te gaan nemen, maar het begint onderhand wel hinderlijk te worden. In weekenden wordt ik overigens niet gebeld! Hoor graag wat ik het beste kan doen.
icon

Beste antwoord door Marina_ 7 March 2019, 13:00

Bekijk origineel

7 reacties

Gewoon een tijdje anonieme bellers blokkeren via hoorntje, instellingen, dan stopt het vanzelf
Het zijn meestel call centra die dit doen; als zo'n medewerker z'n vorige call heeft afgerond wordt een aantal nummers tegelijk gebeld. De eerste die dan opneemt is "de klos". Bij anoniem bellers w8 ik altijd totdat de telefoon minstens 5 keer is over gegaan; in die tijd heeft vast al iemand anders opgenomen en ben je ervan af.
Na een keer of 5 zou 't iemand anders kunnen zijn met een afgeschermd nummer (die wat langer aanhoudt), maar ook daarvoor geldt bij mij doorgaans: bel nog maar een keer; Dus als er vrij kort na elkaar door een anoniem nummer gebeld wordt, zou 't ook een zo iemand kunnen zijn. Anderzijds, als iemand niet 't fatsoen heeft om met een normaal nummer te bellen, heb ik ook niet de behoefte daarop te reageren.
Reputatie 7
Badge +9
Weet iemand iets af van de mogelijkheid om anonieme nummers te blokkeren door middel van het intoetsen van *141* ? Ik kwam die mogelijkheid elders op dit forum tegen.

Piet.
Nee, weet ik niet; maar dan worden ook anonieme bellers geblokkeerd die je wellicht wel wilt opnemen (bedrijven of instellingen (b.v. ziekenhuizen)).
Nogmaals, ik vind dat die er goed aan zouden doen om niet anoniem te bellen, maar daar denken ze niet allemaal zo over. Het bedrijf waar ik werk heeft een hele tijd geleden voor een half jaar of zo anonieme nummers doorgegeven, maar daar zijn ze toch vrij snel weer van terggekomen. Nu worden onze doorkiesnummers gewoon doorgegeven; prima vind ik!
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Niels26, Als je last hebt van (anonieme) bellers die ongewenst bellen. Kun je het overlastformulier op onze website invullen, dan kunnen we je het snelst helpen. Als je overlast bij ons meldt, stellen wij een onderzoek in om de veroorzaker van de overlast te achterhalen. Als dit een klant van KPN is, sturen wij een brief met het dringende verzoek te stoppen met de overlast. Ook melden we dat zijn of haar naam en adresgegevens aan jou bekendgemaakt zullen worden als de overlast niet stopt. Is de overlastgever klant van een andere telecom provider? Dan vragen wij die provider een vergelijkbare brief te sturen. Toestemming voor dit onderzoek geef je door het invullen van het online formulier.
Reputatie 7
Badge +19
@Niels26, Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen vragen meer hebt. Anders hoor ik het graag!
Beste forumlezers, Wat moet ik in deze situatie doen..Sinds 22-02 dit jaar wordt ik per dag 2 x gebeld( vaak in de middag 1x, en avonds tussen 1800-1900) door een anoniem nummer. Heb paar x opgenomen, maar wordt de verbinding automatisch verboken. Zelf heb ik geen behoefte om een ander nummer te gaan nemen, maar het begint onderhand wel hinderlijk te worden. In weekenden wordt ik overigens niet gebeld! Hoor graag wat ik het beste kan doen.

Ook als je ingeschreven bent in het bel-me-niet register, kun je gebeld worden door bedrijven die een"relatie" met je hebben. De oplossing is dan om gebruik te maken van het "recht op verzet":
https://www.bel-me-niet.nl/vragen/wat-het-recht-van-verzet

Reageer