Beantwoord

Apple Watch Cellular eSim

  • 23 September 2020
  • 32 reacties
  • 5059 keer bekeken

Hoi KPN,

Is er al iets meer duidelijkheid over wanneer jullie mogelijk een geschikte eSim hebben voor de Apple Watch?

 

 

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 31 October 2022, 11:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

32 reacties

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/esim.htm

Voor nu nog geen duidelijkheid volgens deze site. Geruchten kunnen medewerkers niet verspreiden om te voorkomen dat klanten teleurgesteld raken als het toch niet door gaat.

Reputatie 7

Er is nog geen enkele provider in Nederland die de Apple Watch ondersteunt.

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Nelis1234567890, welkom! Het klopt helemaal wat hierboven gezegd wordt 🙂. We hebben op het forum een lopend topic over de eSim. Houdt deze in de gaten 🙂. Mochten wij meer informatie hebben, delen we het daar!

Bedankt allen.

Waarom duurt het zolang? Nederland loopt weer achter het is nu echt tijd dat jullie

4g gaan ondersteunen voor de Apple Watch!

Reputatie 7

Waarom duurt het zolang? Nederland loopt weer achter het is nu echt tijd dat jullie

4g gaan ondersteunen voor de Apple Watch!

Daar komt nogal wat bij kijken. Het hele netwerk is er op ingericht dat er tegelijkertijd met maximaal één apparaat een 4G verbinding kan zijn op een specifiek nummer. Laat het nu precies de eis zijn voor het gebruik van een Apple Watch dat deze gelijktijdig met de iPhone een 4G verbinding moet kunnen hebben.

Ik lees dat T-Mobile al wel experimenteert met esim voor Apple Watch. Waarom kan het daar wel en bij KPN niet? Zo is het wel verleidelijk over te stappen naar T-Mobile.

Ik lees dat T-Mobile al wel experimenteert met esim voor Apple Watch. Waarom kan het daar wel en bij KPN niet? Zo is het wel verleidelijk over te stappen naar T-Mobile.

Ik las  het inderdaad in Belgie lopen ze hiermee zelfs vooruit jammer dat KPN hiermee achter loopt.

Ik lees dat T-Mobile al wel experimenteert met esim voor Apple Watch. Waarom kan het daar wel en bij KPN niet? Zo is het wel verleidelijk over te stappen naar T-Mobile.

Ik las  het inderdaad in Belgie lopen ze hiermee zelfs vooruit jammer dat KPN hiermee achter loopt.

Inderdaad, KPN. Opmerkelijk dat T-Mobile het wel kan. Ik ben niet ontevreden over KPN, maar als ik lang moet wachten om mijn Apple watch LTE te kunnen gebruiken dan stap ik maar over.

Reputatie 7

Ik lees dat T-Mobile al wel experimenteert met esim voor Apple Watch. Waarom kan het daar wel en bij KPN niet? Zo is het wel verleidelijk over te stappen naar T-Mobile.

Dat doen ze al anderhalf jaar en nog altijd wordt het niet aangeboden.

Wat zou daar toch de reden van zijn? Wellicht iets als kip en ei.

Reputatie 2

Ik lees dat T-Mobile al wel experimenteert met esim voor Apple Watch. Waarom kan het daar wel en bij KPN niet? Zo is het wel verleidelijk over te stappen naar T-Mobile.

Ik las  het inderdaad in Belgie lopen ze hiermee zelfs vooruit jammer dat KPN hiermee achter loopt.

Inderdaad, KPN. Opmerkelijk dat T-Mobile het wel kan. Ik ben niet ontevreden over KPN, maar als ik lang moet wachten om mijn Apple watch LTE te kunnen gebruiken dan stap ik maar over.

Zojuist het besluit genomen en mijn abbo bij KPN opgezegd en overgestapt naar T-Mobile. Abbo bij T-Mobile is nog wat goedkoper ook! Superblij, vanaf volgende week een online Apple Watch LTE :-)

Reputatie 2

Ik lees dat T-Mobile al wel experimenteert met esim voor Apple Watch. Waarom kan het daar wel en bij KPN niet? Zo is het wel verleidelijk over te stappen naar T-Mobile.

Dat doen ze al anderhalf jaar en nog altijd wordt het niet aangeboden.

Wat zou daar toch de reden van zijn? Wellicht iets als kip en ei.

Zojuist het besluit genomen en mijn abbo bij KPN opgezegd en overgestapt naar T-Mobile. Abbo bij T-Mobile is nog wat goedkoper ook! Superblij, vanaf volgende week een online Apple Watch LTE :-)

Reputatie 2

Hoi KPN,

Is er al iets meer duidelijkheid over wanneer jullie mogelijk een geschikte eSim hebben voor de Apple Watch?

 

 

Zojuist het besluit genomen en mijn abbo bij KPN opgezegd en overgestapt naar T-Mobile. Abbo bij T-Mobile is nog wat goedkoper ook! Superblij, vanaf volgende week een online Apple Watch LTE :-)

Reputatie 2

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/esim.htm

Voor nu nog geen duidelijkheid volgens deze site. Geruchten kunnen medewerkers niet verspreiden om te voorkomen dat klanten teleurgesteld raken als het toch niet door gaat.

Zojuist het besluit genomen en mijn abbo bij KPN opgezegd en overgestapt naar T-Mobile. Abbo bij T-Mobile is nog wat goedkoper ook! Superblij, vanaf volgende week een online Apple Watch LTE :-)

Reputatie 2

Waarom duurt het zolang? Nederland loopt weer achter het is nu echt tijd dat jullie

4g gaan ondersteunen voor de Apple Watch!

Zojuist het besluit genomen en mijn abbo bij KPN opgezegd en overgestapt naar T-Mobile. Abbo bij T-Mobile is nog wat goedkoper ook! Superblij, vanaf volgende week een online Apple Watch LTE :-)

Reputatie 2

Zojuist het besluit genomen en mijn abbo bij KPN opgezegd en overgestapt naar T-Mobile. Abbo bij T-Mobile is nog wat goedkoper ook! Superblij, vanaf volgende week een online Apple Watch LTE :-)

Reputatie 2

Ha @Nelis1234567890, welkom! Het klopt helemaal wat hierboven gezegd wordt 🙂. We hebben op het forum een lopend topic over de eSim. Houdt deze in de gaten 🙂. Mochten wij meer informatie hebben, delen we het daar!

Zojuist het besluit genomen en mijn abbo bij KPN opgezegd en overgestapt naar T-Mobile. Abbo bij T-Mobile is nog wat goedkoper ook! Superblij, vanaf volgende week een online Apple Watch LTE :-)

Ik belde KPN zojuist en met de vraag of ik een e Sim in de Apple Watch 7 (4g) kan gebruiken. Ik werd door verwezen naar Apple zelf. Begrijp ik uit het goed dat het voorlopig nog niet mogelijk is? Dus echt alleen bij Tmobile?? 

Reputatie 7

Begrijp ik uit het goed dat het voorlopig nog niet mogelijk is? Dus echt alleen bij Tmobile?? 

Klopt, KPN heeft alleen aangegeven dat ze de Apple watch cellular in de toekomst zal gaan ondersteunen maar nog niet per wanneer dat dan zal zijn.

Persoonlijk zou ik het ook zeer verkeerd vinden als, net als bij T-Mobile, alleen de Apple watches cellular ondersteund gaan worden en niet dan tegelijkertijd ook 4G watches van andere makelij.

Wat irritant zeg. Zou graag mijn abo houden bij KPN maar vanwege het (water)sporten met Apple Watch wil ik heel graag deze variant. Sonde om nu de 7 te kopen zonder die optie. Vind het echt wel een meerwaarde dat ik bereikbaar ben en kan appen en geen telefoon hoef mee te nemen. Ik snap de keuze om dan over te stappen naar Tmobile. Goed netwerk ook overigens. 

Reputatie 6
Badge +2

Wat irritant zeg. Zou graag mijn abo houden bij KPN maar vanwege het (water)sporten met Apple Watch wil ik heel graag deze variant. Sonde om nu de 7 te kopen zonder die optie. Vind het echt wel een meerwaarde dat ik bereikbaar ben en kan appen en geen telefoon hoef mee te nemen. Ik snap de keuze om dan over te stappen naar Tmobile. Goed netwerk ook overigens. 

Je kan nu al een cellular 7 kopen, je kan er vervolgens voor kiezen om te wachten op KPN of over te stappen naar T-Mobile (T-Mobile biedt het trouwens (vooralsnog) niet aan voor @work abonnementen).

Dank voor je tips. 

Reputatie 6
Badge +2

Dank voor je tips. 

Ze hebben volgens mij toch al een behoorlijke levertijd nu (ik wacht al weken op mijn roestvrij stalen watch die ik in Duitsland heb besteld, hopelijk wordt ie komende week geleverd).

 

Ik vermoed dat T-Mobile een exclusiviteitsperiode heeft, net zoals ING dat had bij Apple Pay en dat de andere providers na een tijdje zullen volgen. In ieder geval KPN dan, Vodafone zwijgt in alle talen.

Reputatie 2

Ik belde KPN zojuist en met de vraag of ik een e Sim in de Apple Watch 7 (4g) kan gebruiken. Ik werd door verwezen naar Apple zelf. Begrijp ik uit het goed dat het voorlopig nog niet mogelijk is? Dus echt alleen bij Tmobile?? 

Klopt inderdaad…

Reputatie 2

Wat irritant zeg. Zou graag mijn abo houden bij KPN maar vanwege het (water)sporten met Apple Watch wil ik heel graag deze variant. Sonde om nu de 7 te kopen zonder die optie. Vind het echt wel een meerwaarde dat ik bereikbaar ben en kan appen en geen telefoon hoef mee te nemen. Ik snap de keuze om dan over te stappen naar Tmobile. Goed netwerk ook overigens. 

Heb het in Duitsland een paar jaar gehad, enorme afknapper sinds ik weer in Nederland ben. Maar gelukkig 1 dec op T-Mobile, eindelijk!