Beantwoord

Automatisch verlengen oud TFT abonnement

  • 27 January 2020
  • 9 reacties
  • 504 keer bekeken

Badge

Hallo, 

Sinds gisteren zijn wij gemigreerd naar KPN mobiel vanaf een Telfort abo. 

Ik zie in MijnKPN dat ik nu al verlengen. (einddatum huidig contract in 05-2020).

Toch was nieuwsgierig naar de prijzen, maar zag al snel dat ik beter mijn huidige abo kan laten lopen.

Huidig: Onbeperkt bellen/sms + 2,7GB data (€13,77)

Aanbod: Onbeperkt bellen/sms + 2,0GB data (€20,00)

Bizar groot prijsverschil moet ik zeggen. Dit ware Telfort voorwaarden uit recent 2018.

Maar hoe gaat KPN hier mee om aan het einde van dit lopende contract? 

 

 

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 29 January 2020, 13:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Hallo @MobielPeter , verlengen hoeft niet, dan blijf je gewoon onder de 'oude' Telfort voorwaarden klant alleen wordt je abo per maand opzegbaar na je contract.

 

Reputatie 7

Hoi @MobielPeter, 4 maanden voor de einddatum van het contract kan je het inderdaad verlengen. Dat hoeft niet zoals Jan al zegt, je kunt het gewoon door laten lopen zoals het is. In dat geval blijf het zoals het nu is en blijven de Telfort voorwaarden voor jou actief. Als je een verlenging doet, ga je over naar een KPN Hussel abonnement, met bijbehorende voorwaarden. 

In het topic over het samengaan van Telfort en KPN kan je alle informatie over oud Telfort abonnementen terugvinden.

Reputatie 1

Hallo @MobielPeter , verlengen hoeft niet, dan blijf je gewoon onder de 'oude' Telfort voorwaarden klant alleen wordt je abo per maand opzegbaar na je contract.

 

Voorwaarden (en prijzen) kunnen dan wel gelijk blijven maar het contract is per maand opzegbaar. En dat geldt niet alleen voor mij maar ook voor KPN, neem ik aan.

Hallo @janoniem , dat geldt bij de meeste providers, na de vaste contractperiode lopen de bestaande contracten door voor onbepaalde tijd met een opzegtermijn van 1 maand, tenzij tussen partijen iets anders overeengekomen is.

 

per maand opzegbaar. En dat geldt niet alleen voor mij maar ook voor KPN, neem ik aan.

KPN mag niet je abonnement beëindigen. De enige reden waarom het wel gebeurt is een niet meer ingehaalde betaalachterstand.

Verder ben jij de enige die je abonnement mag (kan) beëindigen. Opzegtermijn is dan één maand. Dus zeg je bv op 6 juli op dan eindigt je abonnement op 6 augustus.

Héle oude proposities mag KPN beëindigen waarbij ze de klant de gelegenheid moet geven het abonnement te verlengen naar een huidige propositie.

Reputatie 1

@PeterG ,

OK, dat is dan weer een meevaller.

Maar kan/mag KPN dan wel na einde contractperiode gaan “sleutelen” aan voorwaarden en prijs van mijn abonnement?

@PeterG ,

OK, dat is dan weer een meevaller.

Maar kan/mag KPN dan wel na einde contractperiode gaan “sleutelen” aan voorwaarden en prijs van mijn abonnement?

Hallo @janoniem , het einde van je 'vaste’ abonnementsperiode betekent niet het einde van je contract, dat blijft gewoon doorlopen, alleen maandelijks opzegbaar.

KPN kan altijd voorwaarden en prijzen aanpassen, daar dienen ze je volgens de wet bijtijds van op de hoogte te stellen en als de voorwaarden en/of prijzen negatief voor jou uitvallen heb je onder bepaalde voorwaarden tevens het recht om op te zeggen, ook als je nog binnen een vaste contractperiode zou zitten, e.e.a. hoort duidelijk naar de klant toe gecommuniceerd te worden.

 

@PeterG ,

OK, dat is dan weer een meevaller.

Maar kan/mag KPN dan wel na einde contractperiode gaan “sleutelen” aan voorwaarden en prijs van mijn abonnement?

KPN mag altijd sleutelen. Bij Telfort is dat de laatste 2 jaar ook gebeurd  ook met gevolgen voor lopende abonnementen. Er is nu al gesleuteld in mijn voordeel van 1,2Gb naar 2Gb.

 

@PeterG ,

OK, dat is dan weer een meevaller.

Maar kan/mag KPN dan wel na einde contractperiode gaan “sleutelen” aan voorwaarden en prijs van mijn abonnement?

Hallo @janoniem , het einde van je 'vaste’ contractperiode betekent niet het einde van je contract, dat blijft gewoon doorlopen, alleen maandelijks opzegbaar.

 

Maak daar abonnement van dan heb je gelijk. Einde contract is niet einde overeenkomst.

 

Hallo @Galdor68 , aangepast.:relaxed: