Vraag

bankrekeningnummer NL56BNPA0227696166 is dat wel van KPN?

  • 16 September 2019
  • 12 reacties
  • 1310 keer bekeken

bij bankrekeningverificatie krijg ik dit bankrekeningnummer om 1 cent over te maken terwijl mijn bekende nummer van ING is.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Hallo @jcsaj105 KPN werkt alléén met ING om betalingen van klanten te ontvangen.
Bovenstaand nummer is wèl een geldig nummer, maar NIET van KPN
Reputatie 7
Badge +22
@jcsaj105 trap hier niet in! KPN vraagt die dingen namelijk niet.
Reputatie 7
Badge +9
Trap daar zeker niet in om 1cent over te maken daar zit iemand achter die u bank leeg maakt 🤔😡
de KPN chat kan niet zeggen of dit een eigen nummer is. ik kom hierop via eigen bestelwebsite en de chat zegt dat de verificatie nodig is, een andere chat zegt fraude lekker eenduidig
Als je echt van af je eigen bank iets overmaakt dan weet de tegenpartij je banknummer, daar kan de tegenpartij dan verder niets mee.
Maar geen aangeboden linkje gebruiker, daar zit 'm de kneep.

Als ik in een incidenteel geval een groot bedrag moet overmaken dan doe ik wel eens eerst een klein bedrag en dan vragen of het aankomt, zeker in de tijd voor de IBAN kon een typefout er voor zorgen dat je geld foetsie is.
Nu zien sommigen zo'n klein bedrag als verdacht, maar ik doe dat zo dus al heul lang.
Reputatie 7
Badge +30
Beste @jcsaj105, welkom! Ik vermoed van niet, maar durf het ook niet heel stellig te beweren. Hoe kom je aan dit rekeningnummer? Deed je een bestelling? En op welke website deed je dat? Op onze website wordt aangegeven dat je bij een nieuwe aansluiting een cent moet betalen bij de koerier of met iDeal. Is dat wellicht wat er aan de hand is?
Ik vertrouw deze voor geen cent. 😉
Ja mMarcia, dit nummer komt tevoorschijn bij de 1 cent betaling. Ik vind het een heel raar nummer en 4 chats verder en nu dit forum krijg ik nog niet duidelijk of dit een kpn nummer is. Ik vind dit een slechte zaak KPN. Er moet en kan toch duidelijk gecommuniceerd worden wat de bankrekening nummers zijn?
Daarbij heb ik 2 keer de betaling afgebroken,de eerste keer omdat ik het een raar nummer vond ,de tweede keer omdat ik het nummer wou opschrijven.
Toch kreeg ik 2 bestellingen in mijn email hoewel dit volgens de klantenservice niet zou mogen omdat bij wijze van spreken de buren een abonnement kunnen afsluiten op jouw naam. M.a.w. deze beveiliging is zo lek als mandje.
Goh verassing een derde abonnement en simkaart is al onderweg,waar deze laatste abonnement weer vandaan komt. Ik geloof dat kpn maar helemaal opzeg want de beveiliging lijkt zo lek als mandje.
Reputatie 7
Badge +30
Ik ben het met je eens dat het je niet makkelijk wordt gemaakt. Zodoende heb ik om je gegevens gevraagd, zodat ik het uit kan zoeken. Als je de bestelling op kpn.com hebt gedaan, dan is het rekeningnummer van KPN. Waarom bij ons dit rekeningnummer intern niet bekend is, weet ik niet. Ik ga dit zeker navragen.

Voor wat betreft de bestellingen: als deze in het bestelproces afgebroken wordt, dan zouden deze niet doorgezet moeten worden. Ik vind het dan ook bijzonder vreemd dat jij hier wel bericht van hebt gekregen en wil dit intern graag uitzoeken. Wil je mij een privébericht sturen met hierin de ordernummers van de bestellingen waarbij jij het afgebroken hebt? Ik zie namelijk ook dat de collega's met wie jij contact hebt gehad, een order voor je hebben ingelegd. Dus ik wil graag zeker weten om welke bestellingen het gaat, zodat ik dit uit kan laten zoeken.

Als laatste zou ik graag willen weten hoeveel abonnementen je nu precies wilt. Welk abonnement en evt. toestel heb je daarvoor aangevraagd? Wil je dit ook in je privébericht zetten? Dan kijk ik of alles nu wel goed staat.
Reputatie 7
Badge +30
Ik zie dat je niet meer gereageerd hebt, heb je inmiddels op een andere manier contact met ons gehad? Als ik nog iets voor je kan betekenen, hoor ik het graag.