Beantwoord

Bankrekeningnummer wijzigen voor automatische incasso

  • 12 January 2018
  • 11 reacties
  • 19480 keer bekeken

ik wil een automatische incasso van banknummer wijzigen, hoe doe ik dat

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt
icon

Beste antwoord door huistijger 12 January 2018, 10:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hallo @okvvsi
Dit kun je in Mijn KPN veranderen bij gegevens
er loopt een automatische incasso maandelijks via een bankrekening van KPN
ik wil dat de automatische incasso van een andere bankrekening moet worden geïncasseerd.
hoe kan ik het bankrekeningnummer wijzigen?
Reputatie 7
Badge +21

Log in op MijnKPN
ga naar Gegevens
Daar staat je bankrekeningnummer met de optie Wijzigen.

 

Tegenwoordig is het iets anders. Ga naar "Producten -> Mobiel -> Persoons- en betalingsgegevens -> Wijzig".

 

Reputatie 7
Badge +21
Hi @okvvsi, welkom op het forum! Goede vraag. Is het wijzigen van je rekeningnummer inmiddels gelukt met de uitleg van @huistijger? Als dat onverhoopt niet het geval is ontvang ik graag een reactie op m'n privébericht : ik wijzig het rekeningnummer dan voor je!
Tegenwoordig is het iets anders. Ga naar "Producten -> Mobiel -> Persoons- en betalingsgegevens -> Wijzig".

Ligt het aan mij of is het onmogelijk een bankrekeningnummer te wijzigen. de opties Producten-mobiel-Persoons en betalingsgegevens geeft geen optie wijzig. Zeer frustrerend dit.

Reputatie 7
Badge +30

Ligt het aan mij of is het onmogelijk een bankrekeningnummer te wijzigen. de opties Producten-mobiel-Persoons en betalingsgegevens geeft geen optie wijzig. Zeer frustrerend dit.

Doe je dit via de webversie van de MijnKPN of via de app? In de webversie zie je, als je op Producten - Mobiel abonnement - Persoons- en betaalgegevens bent, twee witte blokken. De bovenste met je naam- en adresgegevens en de onderste met je rekeningnummer. Beide blokken hebben in de rechterbovenhoek de optie ‘Wijzigen’. Als je dit niet ziet, probeer eens een andere browser.

 

Doe je dit via de app, dan kies je op de hoofdpagina van de app voor ‘Bekijk meer opties’ en dan scroll je naar beneden tot je (onder het kopje beheer) Persoons- en betaalgegevens tegenkomt. Dat klik je aan, en dan krijg je het overzicht met de bekende gegevens. Klik daar je rekeningnummer aan en je wordt doorgeleid naar de pagina zoals ik hierboven beschreef met de twee witte blokken. Alleen staat er nu niet ‘Wijzigen’ in de rechterbovenhoek van elk blok maar een potloodicoon dat je kunt aanklikken om de gegevens aan te passen.

Ik wil mijn automatische incasso wijzigen naar een ander rekeningnummer, dit lukt niet omdat als ik op het nummer klik er alleen opwaarderen en huidig tegoed staat. Het was eerst ook een prepaid nummer dat is omgezet naar abonnement. 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Maaikekoopman, welkom! In dat geval moet je het nummer ontkoppelen van je KPN ID, en dan weer toevoegen. Op die manier herkent het systeem dat het nu een abonnement is, en kun je vervolgens in de MijnKPN de boel beheren, inclusief het wijzigen van het rekeningnummer. Ontkoppelen doe je via Producten in de bovenbalk. Vervolgens staat er een kop ‘Product verwijderen’ onderaan de pagina. Klik daaronder op Ontkoppel product. 

Nadat je dit gedaan hebt kun je vervolgens klikken op de knop Product toevoegen. Volg daar de stappen voor het toevoegen van een mobiel abonnement. 

@Erik_  Ik heb hetzelfde probleem als @Maaikekoopman ,
Echter lukt het mij niet om de producten te ontkoppelen, want ik heb de optie product verwijderen niet.

Klantenservice is al meerdere dagen niet bereikbaar. Heeft u een idee wat te doen?

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @ASijs, welkom! Goed dat je dit aangeeft. De stappen om dit te doen zijn veranderd sinds mijn antwoord van een jaar geleden. Het is niet meer mogelijk om via de webversie van de MijnKPN een product te ontkoppelen. Hiervoor kun je de MijnKPN app gebruiken. In de app heet de optie ‘verbergen’ en kun je vinden via Mobiel > Meer opties bekijken > Abonnement (onder het kopje Beheer) > Dit abonnement verbergen (helemaal onderaan).