Batterij loopt leeg na update simkaart

  • 16 April 2021
  • 1 reactie
  • 294 keer bekeken

Sinds mijn simkaart is geupdate, is de batterij van mijn toestel ineens heel snel leeg. Kan dit iets met de update te maken hebben?

DagĀ @mwout! De update zou geen gevolgen moeten hebben voor de duur van jouw batterij. Mogelijk is er iets anders aan de hand. We hebben een blog geschreven met tips voor batterij besparen. Wil je die eens doornemen?

Ik heb zoā€™n beetje alle tips om batterij te besparen nu wel geprobeerd en ookĀ de apps verbruiken niet meer energie dan anders. Dus ik dacht dat het dan wel aan de batterij zelf zou liggen en heb inmiddels een nieuwe batterij aangeschaft. Dit maakt helaas ook geen verschil. Voorheen had ik aan het eind van de dag nog zoā€™n 40% over, en nu, vanaf deĀ dag na de update naar KPN, is mijn batterij halverwege de middag al helemaal leeg, zelfs met een gloednieuwe batterij.Ā Ik ben toch geneigd te concluderen dat de update er wel degelijk iets mee te maken heeft.

admin: eigen topic voor jouw vraag aangemaaktĀ 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @mwout! Zo te horen hebĀ je al van alles geprobeerd om het uithoudingsvermogen van de telefoon te verbeteren. Zoals Denise al schrijft, zou de update geen gevolgen mogen hebben op de duur van je batterij. De update van de simkaart is puur een technische wijziging geweest in het netwerk. Dit zou dan gevolgen moeten hebben voor iedereen die een KPN simkaart gebruikt.Ā 

Welke telefoon heb je Ć©n kun je de APN instellingen eens controleren? Dit is het enige wat ikĀ zo 1..2..3.. kan bedenken dat wellicht invloed heeft op de batterij. Vanuit het oogpunt, dat de telefoon meer moeite heeft met aanmelden op het netwerk als de APN instellingen verouderd zijn.
Je vindt je juiste instellingen in onze toestelhulp. Selecteer jouw toestel. Navigeer naar ā€˜internet handmatig instellenā€™ en kijk of het correct staat ingevuld.Ā 

Daarnaast is de enige manier om uit te sluiten of de gebrekkige batterijduur van je toestel te maken heeft met de simkaart, door de simkaart eens een dag uit het toestel te laten. Dit kan natuurlijk alleen als je niet veel belt een altijd in de buurt van wifi bent. En dus niet een representatief, want je gebruik wordt dan anders (want geen mobiele data).Ā 

Het is lastig om deze link aan te tonen en te leggen.