Beeindigen eerder verlengd abonnement

• 27 oktober 2016
  • 7 reacties
  • 172 keer bekeken

Reputatie 2
Ik ben al bijna 50 jaar een tevreden klant van KPN.  Helaas heb ik nu een probleem met mijn  mobiele telefoon contract dat ik wil verlengen of beëindigen.
Wat is mijn situatie:
Ik heb in november 2014 voordat het toenmalige contract afliep gebruik gemaakt van de gelegenheid om mijn contract eerder te verlengen met een nieuw toestel. KPN maakte daar toen en ook nu nog al wat reclame mee. Ik denk om de klant langer te binden wat ik logisch vind.
Ik heb een contract getekend ingaande 11 november 2014 voor de duur van 2 jaar. Verder is mij bij die verlenging niet verteld dat het nieuwe contract niet 2 jaar duurt maar ruim 5 maanden langer omdat het oude contract ruim 5 maanden eerder werd opgezegd. Ook in de algemene voorwaarden waarmee door de klantenservice wordt geschermd staat niet duidelijk wat de gevolgen zijn als een bestaand contract eerder dan de oorspronkelijke looptijd wordt verlengd. Als het wel ergens staat dan is mijn verzoek aan KPN om mij te vertellen om welke tekst het gaat.
Dit contract van november 2014 met de duur van 2 jaar loopt volgens de klantenservice die ik belde nu dus pas af begin mei 2017 en niet op 11 november 2016 . Ik betaal dus 2 en half jaar voor de kosten van mijn huidige toestel i.pv. 2 jaar. De extra tijd van ruim 5 maanden denkt iedereen nu is ook om de kosten van het vorige toestel te betalen want dat is pas afgerond na 2 jaar en niet na bijna 19 maanden. 
Nu zal iedereen en zeker KPN zeggen dat dat reëel is maar het contract dat ik eerder heb verlengd was een contract met een lease toestel dat ik heb ingeleverd en waarvoor ik dus niet meer de maandelijkse extra lease kosten hoefde te betalen. KPN heeft dus het toestel terug gekregen en daar een waarde aangekoppeld en het verder waarschijnlijk verkocht. Ik heb het niet gekregen of gekocht en dus hoef ik daarvoor niet nog eens ruim 5 maanden toestel lease kosten te betalen.
Verder speelt op dit moment ook nog mee de uitspraak van de Hoge Raad waardoor ik mijn huidige contract kan ontbinden en de toestel kosten terug moet krijgen. Dat geldt tevens voor oudere contracten waarvan ik er zeker 2 heb.
Ik wil dat mijn huidige contract dat 11 november 2016 afloopt gewoon beëindigd is en dat ik vrij ben om bij KPN of een andere provider een nieuw contract kan afsluiten. Ik wil zeker niet nog een half jaar voor een toestel betalen waarvoor ik al 2 jaar heb betaald, dus afbetaald en dat mijn eigendom is vanaf 11 november. 
Ik kijk uit naar de reacties van het forum en KPN.
Met vriendelijke groet,
Cees Borst

7 reacties

Reputatie 7
Badge +31
We hebben al een lopend topic over dit probleem dat ontstaan is door de wijziging met verlengen.
https://forum.kpn.com/mobiele-abonnementen-15/verrassing-na-verlenging-abbo-gaat-pas-over-6-maanden-427019
KPN is aan het proberen een oplossing te vinden. Dit treft velen.
Eigenlijk loopt je huidige abonnement daardoor 2½ jaar. En na 2 jaar is wel het toestel afbetaald. Er is nog geen oplossing.
Reputatie 2
Peter bedankt voor je verwijzing naar het andere topic over het eerder verlengen van een abonnement en de gevolgen daarvan. Ik voeg echter een extra dimensie toe aan dit topic namelijk het eerder verlengen van een toestellease contract waarbij het toestel door KPN wordt ingenomen. Ik ben van mening dat ik dan helemaal geen toestel kosten meer hoef te betalen aan KPN over de resterende periode van dat contract. Als dat wel zo is dan is dat klinkklare diefstal van KPN afgezien van de maximale duur van 2 jaar van een abonnement. Ik hoop dat er snel een oplossing komt voor dit probleem.

Met vriendelijke groet,
Cees Borst
Reputatie 7
Badge +31
KPN heeft per 1 juli 2013 geen toestellease meer. Huidige lopende abonnementen hebben dat dan ook niet.
Blijft over de afbetaling van je toestel in het abonnement. Dat loopt door deze wijziging* in het slechtste geval een ½ jaar langer door dan nodig.

*nieuwe abonnement gaat nu pas in aansluitend op lopende abonnement. Dat gebeurt alleen als je ooit eerder hebt verlengt en dat bent blijven doen.
Vb. heb je je eerste 2-jarig abo verlengt na 1½ jaar en je volgende 2-jarige abo's steeds na 2 jaar dan blijft dat eerste half jaar wel meelopen. Daar heb jij, en vele anderen, nu nadeel van.

Blijf het andere topic volgen. Daarin houdt kpn, middels de moderators, je op de hoogte. Het duidelijkst is als we één probleem in één topic hebben.
Reputatie 2
Peter ik voeg mijn probleem aan het andere topic toe. Ik had overigens een toestellease contract vanaf mei 2013 t/m mei 2015 dat ik in november 2014 heb verlengd, dus ruim 5 maanden eerder. Het toestel moest ik terugsturen vandaar dat ik vind dat ik niet nog eens bijna 6 maanden extra voor een toestel dat ik niet meer heb moet betalen.

Met vriendelijke groet,
Cees Borst
Reputatie 7
Badge +28
Hey CJB, welkom op het forum! Peter heeft je al gewezen op het andere topic. Daarin zal ik openbare updates plaatsen. Je krijgt een privébericht van me. Reageer daarop met je gegevens zodat ik hier jouw abonnement erbij kan pakken. Dan kunnen we dit ook laten uitzoeken.
Reputatie 7
Badge +31
Hoi, CJB. Voor die toestellease betaal je allang niet meer. Dat is indertijd direct gestopt toen je verlengde. Die lease heeft precies twee jaar gelopen zoals ook de bedoeling was. Je zegt het zelf al: mei '13 t/m mei '15!

Reageer je op het bovenstaande bericht van KPN moderator Erik? Die kan dan e.e.a. voor jouw persoonlijk uitzoeken.
Reputatie 2
Ik stop dit topic want ik het probleem toegevoegd aan een ander topic over contract verlenging. De link naar dat topic is
https://forum.kpn.com/mobiele-abonnementen-15/verrassing-na-verlenging-abbo-gaat-pas-over-6-maanden-427019

Cees B

Reageer