Beantwoord

Overgestapt naar KPN, nummer blijft bij Vodafone

  • 4 April 2020
  • 19 reacties
  • 202 keer bekeken

Ik ben overgestapt naar kpn, ik zou mijn eigen nr. Bij voda phone behouden!!! Niks gaat goed bij kpn? En waarom bellen jullie mij niet terug? Ik wil wel eens weten wat er allemaal fout gaat.

 

Admin: titel aangepast i.v.m. volledigheid

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 11 April 2020, 13:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 7

Hallo @Julitta, welkom bij ons op het forum. Er is iets niet helemaal goed gegaan met de overgang van Vodafone naar ons? Wat er precies allemaal gebeurd is, is voor mij zo ook nog niet duidelijk. Zou je dat kunnen toelichten? Als je daarnaast ook jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, naam en geboortedatum van de contracthouder en de laatste 3 cijfers van de IBAN op je forumprofiel kunt invullen kan ik met je meekijken. Als je dat doet bij de vakjes waar 'privé’ bij staat is het alleen zichtbaar voor jou en moderators. Ik hoor het graag van je.

Hoi Jasper , fijn dat je reageert! Mijn geboorte datum *** laatste Iban***… mijn tel. Van voda phone wat ik graag wil behouden ***.. groet Julitta

 

Admin: privégegevens verplaatst naar je profiel i.v.m. privacy

Reputatie 7

Dank voor deze gegevens @Julitta, ik heb ze even uit je reactie verplaatst naar je profiel, zodat het niet openbaar voor de hele wereld te zien is. Hiermee heb ik alleen nog niet alle gevraagde gegevens, zou je de rest ook nog toe kunnen voegen aan je profiel (dus niet in een reactie hieronder)?

Hoi Jasper, heb jij al mijn gegevens nu? Groet Julitta 

Reputatie 7

Dank voor de gegevens @Julitta, op het adres zie ik 1 mobiele aanvraag staat op jouw naam. Daarbij wordt dat 06-nummer niet genoemd, er is wel een aanvraag gedaan aan je vorige provider om dat nummer over te nemen, maar die is geweigerd. Het nummer zat daar blijkbaar nog binnen een contract waardoor we het niet mogen overnemen. Het lijkt erop dat dit nummer pas in augustus door Vodafone vrijgegeven kan worden voor overname. Daar zullen zij je meer over kunnen vertellen, ik kan hun contracten niet inzien.

Beste Jasper , ik woon op ‘n boerderij! En de fam van heesch heeft ook kpn!mijn nr dat ik van jullie heb gekregen eindigt op 10776.. jouw collega heeft belooft , dat ik begin april mijn eigen nr terug zou krijgen van voda phone !!! Dus weer de vraag waar gaat ‘t mis? Jullie zouden alles regelen qua over stap naar jullie!! Ik hoefde niks te doen! ‘T enige wat ik vroeg is dat ik mijn mob. Nr wilde behouden…. Van Vodaphone … . Groet 

Reputatie 7

Wij hebben het verzoek gedaan aan Vodafone om het nummer over te nemen, maar zij hebben dat zoals gezegd geweigerd omdat het nog binnen een contract valt. Daar kunnen wij niets aan veranderen, het gaat dus mis doordat jouw 06-nummer nog een lopend contract heeft bij Vodafone. Je kunt niet binnen een contractperiode overstappen. Dat staat los van andere contracten op een adres, het gaat puur om jouw nummer.

Maar dat waren niet de afspraken! Anders was ik niet met jullie in zee gegaan! 

Reputatie 7

Toen je het abonnement afsloot bij Vodafone was dat voor een bepaalde periode. Die periode is op dit moment nog niet afgelopen, dus zij houden jou aan de afspraak die je daarover met hen hebt gemaakt (het contract).

Wij kunnen die afspraak niet openbreken, dat is tussen jou en Vodafone.

Dat begrijp ik! Maar dan komen jullie nog deaf spraken niet na!! Fijne dag. 

Reputatie 7

Dat begrijp ik! Maar dan komen jullie nog deaf spraken niet na!! Fijne dag. 

Ik snap je frustratie maar het is nu eenmaal zo dat een telefoonnummer niet geporteerd kan worden van Vodafone naar KPN als de vaste periode van het contract bij Vodafone nog niet afgelopen is. Daar kan KPN helaas niets aan doen.

Wel ben ik benieuwd wat er allemaal met jou gecommuniceerd is vanuit KPN en vanuit Vodafone want ik neem aan dat jij in ieder geval een bericht hebt gehad van het feit dat die portering van het nummer niet nog niet plaats kon vinden en dat daarbij ook de mogelijkheid geboden is om het contract met KPN te annuleren danwel op te schorten tot het moment waarop de portering wel mogelijk is.

Nee! Dat heb ik helaas niet gehad... maar regelen jullie dan in augustus dat ik dan wel mijn eigen nr. Krijg? Of moet ik dat ook weer zelf regelen? 

Reputatie 7

Dat laat ik graag aan @Jasper over immers ik ben, net als jij, gewoon klant van KPN en lid van dit forum.

Reputatie 7

Er zijn in dit geval 2 dingen gebeurd, er is eerst een aanvraag gedaan voor een nieuw mobiel abonnement met een nieuw nummer, dat is het nummer wat je nu hebt van ons. In de bevestiging die je in januari hebt gekregen staat dat nummer met de tekst 'Dit is het nieuwe of het te behouden nummer’. Los daarvan is het overnemen van het nummer aangevraagd, doordat het niet gekoppeld was aan de aanvraag kon daar geen bevestiging van de afwijzing over worden gestuurd.

Het abonnement bij ons wordt ook actief gebruikt, sinds de aanvraag in januari. Daardoor hebben we geen mogelijkheid om daar iets aan te doen. 

In juli kan je het overnemen van het nummer opnieuw aanvragen, dat kan je bij ons aangeven zodat we de aanvraag voor je in gang kunnen zetten. Vodafone gaf aan dat het nummer tot 4 augustus onder contract staat, met een maand opzegtermijn kan je het vanaf 1 maand daarvoor bij ons aanvragen. Dit kan je dan via ons hier op het forum doen, via de chat of via de telefonische collega's. Daarbij is het belangrijk om aan te geven dat je het nummer mee wilt nemen naar een bestaand abonnement, anders is er een kans dat het een tweede abonnement wordt aangevraagd. Dat is niet de bedoeling natuurlijk.

Hoi! Fijn !! Dus per 4 augustus.. heb ik mijn eigen nr. Terug😳

Reputatie 7
Badge +30

Hoi! Fijn !! Dus per 4 augustus.. heb ik mijn eigen nr. Terug😳

Klopt, Julitta.

 

Ik markeer voor nu even Jasper's laatste reactie als antwoord. Als je dan in juli hier terugkomt (je mag ook bellen of chatten), dan helpen we je om het nummer dan overgezet te krijgen.

Hoi, volgens mij zou ik 4 augustus mijn oude mob. Nr. Terug krijgen? Volgens mij is dat nog niet gebeurt! Groet Julitta.

Reputatie 7

Hoi @Julitta, zoals Erik zei konden we vanaf juli inderdaad het verzoek doen om het nummer mee te nemen, als we daarvoor een seintje kregen. Via het forum hebben we dat seintje toen niet gehad, mogelijk heb je toen via een andere weg contact met ons gezocht. Ik zie dat je inmiddels ook een nieuw topic hebt aangemaakt en daar helpt Lisa je hier al mee :slight_smile:

Hoe verwijder ik dit furum?