Vraag

Belabberd bereik

  • 9 April 2019
  • 4 reacties
  • 152 keer bekeken

Beste KPN,

Sinds ruim een jaar reis ik wekelijks een aantal keer, met de trein, tussen Eindhoven en Amsterdam. Tijdens die reizen werk ik veelal via mobiel internet. WiFi in de trein is namelijk volstrekt onbetrouwbaar.

Kunnen jullie mij vertellen waarom deze verbinding zo belabberd is? Tussen Eindhoven en Den Bosch valt het wel mee, maar hoe verder naar het noorden hoe slechter. Vooral tussen Utrecht en Amsterdam is het echt pauper. Om nog maar te zwijgen over Utrecht CS.

Ik kan me voorstellen dat het een technische uitdaging is om een stabiele verbinding te realiseren met een snel bewegende telefoon. Maar wanneer ik mijn werktelefoon gebruik dan heb ik de hele reis 4g en geen dropouts. Zelfs niet op Utrecht CS.

Ik snap dat er niet direct een oplossing voor is. Daarom ga ik ook nog een jaar gefrustreerd in de trein zitten en daarna, als dit abonnement afgelopen is, jullie verlaten en lekket naar Vodafone.

Ik vraag me alleen af hoe het kan dat andere providers dit probleem niet hebben en KPN, welke in al jaren erg hoog heb zitten en daarom ook al jaren als provider heb, hier zo'n potje van maakt.

Mvg.

4 reacties

Reputatie 7
Hey Marten, terechte vraag! Ik snap je frustratie, gelukkig geef je zelf al aan dat ik binnen dit topic het niet direct kan verbeteren. Het mobiele bereik op het CS in Utrecht is een probleem die al vaker is aangekaart. Ik zal navraag voor je doen hoe de ontwikkelingen op dit gebied er voor staan. Ik hoop dat we dit binnen een afzienbare tijd de mobiele 4G-capaciteit verbeteren zodat je na het jaar (weer) tevreden bent 🙂 Ik kom erop terug!
Reputatie 5
Badge +6
Zelf heb ik dit ook al aangekaart bij KPN. Ik ben zelfs op verzoek van KPN metingen gaan doen en naast het belabberd bereik met uitval van de verbinding is mij opgevallen dat je meer 3G hebt dan 4G als je in de trein zit. Het is zelfs zo dat de verschillen enorm zijn tussen heen en terugreis. Een verklaring is er tot op heden nog niet voor gevonden. Als je met de auto rijst heb je eigenlijk altijd goed bereik en vrijwel alleen 4G. Het is ook een opmerking/aanmerking vanuit P3 geweest dat er in NL meer aandacht gegeven moet worden aan het bereid op de treinroute's. In eerste instantie dacht ik dat het kwam door de stroom straling. Juist op drukke plekken is het slecht....maar ook op rustigere routes qua kabels is het slecht. Ook Amsterdam CS is slecht. Ik heb metingen gedaan met div. Apple telefoons maar ook met een Android....het is en blijft slecht. En is echt irriterend als je werkt in de trein en dus grote afstanden aflegt met de trein wat ook in mijn geval zo is.

Helaas heb ik een beetje het gevoel dat ik afgescheept wordt door KPN, niet door de medewerkers van het forum. In ieder geval is de TD aan het uitzoeken waar het aan kan liggen. Ik hoop zelf binnenkort een reactie hierop te ontvangen.
Extreem late reactie van mijn kant, maar beter laat dan nooit 🙂 Het verschilt inderdaad. Maar doorgaans heb ik 50/60% van de reis geen bereik. Daarom schakel ik soms door op mijn werktelefoon (Vodafone) en gebruik die als hotspot. Resultaat, 95-100% van de reis verbinding. Ik ga daarom ook zo snel mogelijk over naar Vodafone. Echter moet ik helaas nog een jaar met KPN verder ivm 2 jarig abonnement. Dat doe ik dus ook nooit meer.

Ik denk dat het doen van metingen wel zin heeft, maar dat dit netto geen resultaten gaat opleveren. Heel jammer, ik heb KPN altijd een hele fijne provider gevonden. Maar aan alle goede dingen komt helaas een einde.
Reputatie 5
Badge +6
Dank!

de metingen zijn gedaan en waren nog erger dan ik dacht. De reacties daarop van KPN nog veel erger.

uiteindelijk is toegegeven dat het verbeteringen vergt en dat ze ook gaan doen. Maar een termijn konden ze niet geven. Dus het standaard antwoord......ook ik wil weg maar moet nog bijna een jaar wachten

Reageer