Beantwoord

belazerd door KPN

• 21 maart 2017
  • 2 reacties
  • 270 keer bekeken

goedemiddag,

ik heb nu bijna 2 jaar een iPhone 6 plus bij KPN met abonnement. sinds een paar maanden is mijn telefoon krom. een paar maanden terug ben ik meerdere malen benaderd door KPN om mijn abonnement te verlengen. dit heb ik uiteindelijk maar gedaan op 24 februari 2017. mijn nieuwe abonnement gaat 24 april in. ik wilde wachten op de nieuwe iPhone dus heb een abonnement van 1 jaar afgesloten. mijn telefoon was al een poos krom rond deze tijd maar begon nu rare geluiden te maken en gaat het niet lang meer vol houden.
ik heb bij het afsluiten van mijn originele abonnement ook een verzekering afgesloten. dus ik bel de verzekeringsservice van KPN op dinsdag@ 14 maart. hier werd mij verteld dat ik verzekerd was maar ik beter eerst naar de winkel kon gaan om te kijken of het onder de garantie valt en ik zo niet 90 euro aan eigen risico kwijt ben. dus ik ben vrijdag 17 maart naar de KPN winkel in Ede geweest, hier werd mij verteld dat het niet onder de garantie valt en dat dat geen zin zou hebben. dat was nog geen probleem want ik ben immers toch verzekerd, dan maar 90 euro betalen en een nieuwe telefoon krijgen. die vrijdag probeer ik dat dus te regelen maar wordt mij verteld dat ik niet meer verzekerd ben terwijl dat de dinsdag ervoor nog wel het geval was. ik ben toen weggegaan omdat het abonnement op naam van mijn moeder staat en zij er niet bij was.
vandaag, dinsdag 21 maart ben ik samen met mijn moeder terug gegaan naar de KPN winkel om het te regelen. er zijn toen de nodige nummers gebeld en wij hebben zelf nog gebeld met de verzekeringsservice toen werd ons verteld dat bij het afsluiten van een verlenging van je telefoonabonnement de verzekering automatisch word opgezegd. dit is dus gebeurd op 24 februari waarbij wij daar niet over geïnformeerd zijn. ook was de opzeg termijn van mijn abonnement verlenging verstreken en zit ik dus nu vast aan een abonnement van een jaar zonder toestel. wij hebben gebeld met de klantenservice en gechat op de site maar overal is het enige dat je hoort is "wat vervelend voor u" en "dat betreur ik zeer maar daar kan niks aan gedaan worden" en daar moet ik het mee doen dit is niet de service die ik verwacht van KPN. ik voel me heel erg belazerd en ga daar niet mee akkoord.

groet,

Gilles van Beek
icon

Beste antwoord door Joran 22 maart 2017, 16:44

Welkom Gilles, wat een nare situatie. Ik snap goed dat je er niet vanuit gaat dat de toestelverzekering vervalt als het nieuwe abonnement nog niet is ingegaan. Hier wil ik wat meer duidelijkheid over achterhalen. Bij een sim only is een toestelverzekering natuurlijk niet nodig maar dat betekent niet dat het per direct moet stoppen.

Ik sprak toevallig met iemand van de chat die jouw verhaal bekend voorkwam. Als ik het goed begrijp is er actie ondernomen om de contractverlenging terug te draaien. Zo is de toestelverzekering weer actief en kun je indien gewenst alsnog verlengen met toestel. Het chatgesprek viel weg voor dit was geregeld. Ik zoek uit of dit is gebeurd of dat we dit op een andere manier kunnen oplossen. Reageer je op mijn privébericht?

In ieder geval wil ik je mijn oprechte excuses aanbieden. We hadden de gevolgen duidelijk met je moeten overleggen. Ik ga er achteraan.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Welkom Gilles, wat een nare situatie. Ik snap goed dat je er niet vanuit gaat dat de toestelverzekering vervalt als het nieuwe abonnement nog niet is ingegaan. Hier wil ik wat meer duidelijkheid over achterhalen. Bij een sim only is een toestelverzekering natuurlijk niet nodig maar dat betekent niet dat het per direct moet stoppen.

Ik sprak toevallig met iemand van de chat die jouw verhaal bekend voorkwam. Als ik het goed begrijp is er actie ondernomen om de contractverlenging terug te draaien. Zo is de toestelverzekering weer actief en kun je indien gewenst alsnog verlengen met toestel. Het chatgesprek viel weg voor dit was geregeld. Ik zoek uit of dit is gebeurd of dat we dit op een andere manier kunnen oplossen. Reageer je op mijn privébericht?

In ieder geval wil ik je mijn oprechte excuses aanbieden. We hadden de gevolgen duidelijk met je moeten overleggen. Ik ga er achteraan.
Reputatie 7
Badge +28
@Gilles van Beek: Ik heb geen bericht meer gezien, is het probleem al opgelost? Laat het me weten als dit niet het geval is. Ik help je graag om dit recht te zetten.

-edit- Via privébericht geeft Gilles aan dat het nieuwe toestel inmiddels is ontvangen.

Reageer