Beantwoord

Belbundel en coronavirus

  • 20 March 2020
  • 7 reacties
  • 152 keer bekeken

Ik wil KPN vragen te overwegen i.v.m. het Coronavirus tijdelijk alle belbundels gratis te verdubbelen.  Op die wijze kunnen financiële drempels om meer (telefonisch) contact met elkaar te houden worden weggenomen. 

icon

Beste antwoord door Susan_ 27 March 2020, 09:36

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Welkom @Carla36 

Kijk eens naar dit topic Gratis bellen?

Om met familie en vrienden in contact te blijven bestaan er wel gratis alternatieven, als je thuis met WiFi verbonden bent. Met Whatsapp, , kun je dan gratis via internet (video)bellen. Skype is ook een bekende optie die ook op je laptop werkt. 

Hopelijk heb je hier iets aan. :) 

Badge

Inderdaad. Zet gewoon mobiel internet open. Ik ben al door m'n mbs heen ivm veel nieuws kijken en familie FaceTimen. Daar waar ik nu zit heb ik geen beschikking over WiFi en moet ik dus elke keer 7.95 mbs bijkopen 

Reputatie 7
Badge +21

Goedemiddag @Carla36, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Het zijn moeilijke tijden, dat begrijpen wij maar al te goed. Tot nu toe hebben we extra zenders open gezet om gebruik van te maken, kosteloos! Mocht het, zoals het nu lijkt, toch langer duren dan verwacht dan kan het zijn dat er nog andere opties worden aangeboden. Op dit moment is dat nog niet het geval, maar ik sluit het niet uit voor in de toekomst!

Vooralsnog is het dan inderdaad zoeken naar andere opties, zoals Tycha al aangeeft. Hiervoor heb je wel WiFi nodig inderdaad, maar op veel plekken is dat er wel (thuis of werkplekken)..


@Rondus je kan je abonnement ook tijdelijk verhogen (per 1 april). Of ben je misschien KPN Compleet en kan je MB's delen met iemand in je huishouden?
 

Dank Susan_ e.a. voor jullie reacties. Mijn vraag wordt er echter niet mee opgelost … Kunnen jullie mij vertellen hoe ik ‘met een extra zenderpakket’ via WhatsApp of Skype contact kan hebben met VELE kwetsbare ouderen in mijn omgeving, die slechts beschikken over vaste telefonie? Iedereen lijkt er tegenwoordig maar van uit te gaan dat de gehele bevolking kan werken met internet of mobiele telefonie. Het gaat nu juist om de bestrijding van eenzaamheid van mensen, die daar (vaak) niet over beschikken. Dat is nu de kwetsbare groep. Dat is de achtergrond van mijn noodkreet.

 

Reputatie 7
Badge +21

@Carla36, ik snap de noodkreet zeker maar we kunnen niet alles tegelijkertijd en ook niet alles opeens helemaal open zetten. Dat zou betekenen dat wij als bedrijf misschien ook wel failliet gaan, en dat is ook niet de bedoeling! Indien het niet lukt met je huidige belminuten kan je het uitbreiden met een bundel, 250 MB/min/sms voor € 2,99. Je kan ook tijdelijk je abonnement verhogen. Dit brengt helaas wel kosten met zich mee, maar op dit moment is nog niet bekend of we iets gaan doen met de bundels en/of belminuten. Ik zet je wens door, maar kan hier verder geen uitspraken over doen.

….. hoezo … ‘dat zou betekenen dat wij als bedrijf misschien ook wel failliet gaan ...’? 

 

Reputatie 7
Badge +25

Het lijkt me niet echt productief om in zo'n discussie te belanden, maar het grote verbruik “levert niet veel extra omzet op”.

Reageer