Beantwoord

Belgegevens alleen voor gebruiker?

  • 28 January 2020
  • 13 reacties
  • 280 keer bekeken

Beste lezer, 

 

Ik wil graag mijn gegevens onzichtbaar hebben op mijn factuur.  Kunt u mij op weer helpen hoe dit toe te passen?

 

Alvast bedankt 

icon

Beste antwoord door RBxx 28 January 2020, 10:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Hallo @Steef frey frey , dat kun je regelen in MijnKPN:

Ga naar informatie en simkaart instellingen en klik daar op dan nummerweergave aanvragen/opheffen en dan kom je op onderstaands scherm:

 

Beste JanD,

 

Bedankt voor uw bericht. 

Maar ik wil niet mijn nummer afschermen. Ik wil graag dat op de facturen de nummers die ik heb gebeld onzivhrbaar zijn

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Steef frey frey 

KPN en alle andere providers zijn verplicht een specificatie erbij te doen. De contracthouder moet de juiste berekening van de factuur kunnen checken. Het is dus niet uit te schakelen.

(bron, eerdere vraag op forum)

Beste JanD,

 

Bedankt voor uw bericht. 

Maar ik wil niet mijn nummer afschermen. Ik wil graag dat op de facturen de nummers die ik heb gebeld onzichtbaar zijn

Hallo @Steef frey frey , als je nummerafscherming aan zet worden alleen de eerste paar cijfers getoond en de rest sterretjes, voorbeeld, je hebt als nummer 010-1234567890, dan ziet degene die jij gebeld hebt op de factuur: 010-12345*****

Als je überhaupt niet wilt dat jouw nummer zichtbaar is moet je in je toestel zelf nummer tonen uitzetten.

Verder kun je in http://mijnnummervermelding.nl ook e.e.a. regelen wat wel en niet getoond mag worden, zowel voor mobiele als vaste nummers.

Succes.

 

Reputatie 7
Badge +21

Hi @JanD , dat betreft allemaal wat de andere kant ziet, maar topicstarter heeft het over de eigen ("mijn") factuur. En daar moet KPN het altijd tonen.

Hi @JanD , dat betreft allemaal wat de andere kant ziet, maar topicstarter heeft het over de eigen ("mijn") factuur. En daar moet KPN het altijd tonen.

Je hebt gelijk, niet goed gelezen, zo'n vraag kom je ook nooit tegen, wel over de andere kant.

Maar wat @Steef frey frey  wil gaat inderdaad niet lukken @RBxx 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Steef frey frey, welkom hier. 

Je wilt graag dat alle nummers op jouw eigen factuur onzichtbaar worden. Zoals RBxx al aangeeft is dat niet mogelijk. Meer kan ik er niet van maken.

Beste JanD,

 

Bedankt voor uw bericht. 

Maar ik wil niet mijn nummer afschermen. Ik wil graag dat op de facturen de nummers die ik heb gebeld onzivhrbaar zijn


Wat is de reden dat je dit wilt? Misschien dat er voor jouw specifieke “probleem” dan andere oplossingen zijn.

Beste JanD,

 

Bedankt voor uw bericht. 

Maar ik wil niet mijn nummer afschermen. Ik wil graag dat op de facturen de nummers die ik heb gebeld onzivhrbaar zijn


Wat is de reden dat je dit wilt? Misschien dat er voor jouw specifieke “probleem” dan andere oplossingen zijn.

Omdat er nummer zijn die ik bel die niet een ieder mag zien

Please hulp

Reputatie 7
Badge +21

Omdat er nummer zijn die ik bel die niet een ieder mag zien

De contracthouder is de enige die de factuur onder ogen krijgt. Ben je niet zelf de contracthouder, dan moet je ‘anders’ bellen (met eigen toestel/via prepaid). Het staat op de factuur, en zoals Bart_Z (KPN moderator) hierboven bevestigt, is dat niet te wijzigen.

Reputatie 7
Badge +20

Het is hier al een paar keer gezegd. Wat je wil is niet mogelijk. :(

Het zal er om gaan dat de factuur in de boekhouding moet komen ?
Daar liep ik in een incidenteel geval ook wel eens tegenaan, ook met bankgegevens.
Was het eerder niet zo dat de bel gegevens op een apart blad, bijlage dus, stonden ?

De oplossing lijkt me eenvoudig, die telefoon dan niet gebruiken voor dat nummer maar iets anders gebruiken, een voip dienst bv, over internet, via computer, kastje of "speciale" telefoon.

Wat jij wilt kan niet.

Omdat er nummer zijn die ik bel die niet een ieder mag zien

In principe ben jij de enige die je factuur te zien krijgt. Anders:

Tip: Koop een prepaidje en bel die nummers daarmee :smirk: .