Vraag

belkosten buitenland

  • 2 July 2020
  • 4 reacties
  • 78 keer bekeken

Ik ben in Frankrijk op vakantie en heb belminuten genoeg.  Toch staat er nu dat ik extra kosten heb gemaakt. Hoe kan dat nu? Binnen deEU kan dat toch niet?


4 reacties

Reputatie 6
Badge +11

Goedemiddag John,

Ik hoop dat je een mooie tijd hebt in Frankrijk! Zie je de melding over de extra kosten in jouw MijnKPN (App) staan? Je kunt dan ook klikken op de melding om te zien waarvoor deze kosten precies berekend worden. Je KPN abonnement kun je binnen de EU zo gebruiken als je gewend bent in Nederland. Als je nog genoeg belminuten hebt, dan zou je inderdaad verwachten dat er geen extra kosten berekend worden voor bellen binnen de EU. Extra kosten kunnen wel berekend worden wanneer je een servicenummer belt, of wanneer je met een internationale satelliet verbindt (vaak op internationale wateren).

Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Zou je daarbij je mobiele nummer en de laatste 3 cijfers van het bij mij bekende IBAN bij ‘persoonlijke opmerkingen’ willen zetten? Zo kan ik met je meekijken en je meer vertellen over de extra kosten die zijn ontstaan als je hier nog vragen over hebt.

Ik hoor graag van je!

 



 

Hi Burhan,

 

Gedaan.

 

Gr. John

Reputatie 6
Badge +11

Bedankt voor je gegevens, John. Ik heb je een privébericht gestuurd met meer informatie. Dit vanwege jouw privacy. De conclusie zal ik hier nog plaatsen als we eruit zijn zodat andere mensen het ook kunnen lezen.

Reputatie 6
Badge +11

Zoals in privébericht besproken; ik vermoed dat er toch een uitgaand gesprek is geweest vanuit Frankrijk naar buiten de EU. Dit is wat mijn systeem aangeeft waarvoor er extra kosten gemaakt zijn. We zijn het niet helemaal eens geworden over de oorzaak, maar wel over de oplossing gelukkig. Nogmaals een fijn verblijf in Frankrijk gewenst! 

Reageer