Beantwoord

Bellen en gebeld worden in buitenland werkt niet

  • 20 May 2019
  • 11 reacties
  • 622 keer bekeken

Beste forumleden,
Mijn ouders (beide zeventigers) zijn momenteel op vakantie in Frank. Met hun toestel en nummer dat alle voorgaande keren probleemloos werkte, kunnen ze nu niet meer bellen en gebeld worden. Telefoon staat gewoon aan en heeft verbinding met 3G netwerk van Bouygues (netwerkselectie staat op automatisch). 4G staat ingeschakeld voor gesprekken en data en dataroaming staat aan. Als ik ze probeer te bellen krijg ik direct de voicemail en als ze zelf proberen te bellen krijgen ze de informatietoon. Toestel aan- en uitzetten al gedaan, al diverse instellingen t.a.v. mobiele data/dataroaming geprobeerd, nummerassistentie aan en uit al geprobeerd. Ik weet het even niet meer...
Heeft iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?
icon

Beste antwoord door Paul van KPN 21 May 2019, 16:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +25
Hi @Frank0013! Dit zijn de meest voorkomende oorzaken waarom het niet zou werken (waarvan de dikgedrukte wellicht nog niet zijn geprobeerd):

- Zorg dat (data)roaming aan staat in het toestel
- Controleer de APN. Dat zou 'internet' of eventueel 'portalmmm.nl' moeten zijn
- Herstart je toestel een keer
- verbind handmatig met een ander beschikbaar netwerk (i.p.v. automatisch)

Zouden je ouders die dingen nog kunnen proberen?
Reputatie 7
Badge +25
Ik heb niets meer van je gehoord @Frank0013 dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!
Heb zelfde probleem. Waar controleer je APN?
Heb dat inmiddels gevonden. Staat bij mij op internet. Daaronder gebruiker en wachtwoord zijn niet ingevuld. Moet dat wel?
Reputatie 7
Badge +25
Welkom @Bert1950. Nee, gebruiker en wachtwoord moet leeg blijven. "Internet" is correct. Waar in het buitenland zit je? Heb je de andere opties al geprobeerd?
Zit in Indonesie.
hoe verbind ik handmatig met IND TELKOMSEL?
Heb dat inmiddels ook gevonden. Zal nu kijken of het iets uitmaakt.
Reputatie 7
Badge +25
Heb dat inmiddels ook gevonden. Zal nu kijken of het iets uitmaakt.
Je hebt wel een buitenlandbundel aangezet neem ik aan? Buiten de EU is het redelijk prijzig om zonder bundel te gaan bellen/internetten via het mobiele netwerk.
Alles gedaan van het lijstje maar probleem blijft
Heb nu een oude iphone geinstalleerd met Indonesische simkaart.
Bellen naar deze iphone gaat goed. Maar omgekeerd krijg ik meteen een indonesische mededeling en de boodschap 'gespek mislukt'

In het verleden lukte het mij dit probleem op te lossen door de bundel uit te zetten. Misschien dat iemand binnen KPN weet hoe je een databundel uit zet. Er moest een code gesms't worden. Na ernstig zoeken vond ik: sms BESCHERMING UIT naar 1266 als je verder wilt internetten en wilt betalen per MB. Ik kon daarna weer gewoon bellen/sms/internet via het dure tarief. Ik was wel mijn databundel kwijt want die vergoeden ze niet. Het schijnt dat als je een bundel gebruikt en die is op (of gewoon niet werkt) dan blokkeert alles. Mijn advies dus nooit bundels kopen in een ver land, maar daar een simkaart kopen want dat is veel goedkoper. Mocht je dan toch met je NL mobiel willen, kun je dan gewoon zonder bundel met je NL mobiel bellen enzo zonder probleem maar wel met hoge kosten.