Beantwoord

Bellen en gebeld worden vanuit Engeland

• 30 september 2012
  • 6 reacties
  • 10298 keer bekeken

Goedemorgen, 

Ik heb even een kort vraagje: ik heb bij jullie een Personal Sim Bel-SMS-Web 450 abbonement. 6 Oktober vertrek ik voor een week naar Engeland (essex). Mijn moeder blijft thuis, Zij heeft een prepaid abbonement bij t-mobile. Als ik haar vanuit Engeland bel of sms dan snap ik dat ik 0031 als landcode moet gebruiken. 

Maar hoe zit het als mijn moeder mij wil bellen of smsen?  moet ze dan 0031 als code gebruiken of 0044? 

Graag uw reactie

Tarot2009

icon

Beste antwoord door jeroen3 1 oktober 2012, 12:41

De locatie van de persoon die je belt is irrelevant. Bij nederlandse simkaarten is dat altijd 0031

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Als je 0044 gebruikt krijg je een engelse telefoon aan de lijn.

Je moet dus 0031 gebruiken.

Hoewel dat niet eens verplicht is, want als je gewoon 06... belt heb je geen landcode en wil je dus een nummer van het land (of sim kaart afkomst?) waarin je belt.

Je kunt overal in je telefoonlijst netjes 0031 of +31 voor zetten om verwarring te voorkomen.

Ik bel zelf altijd gewoon naar 06-nummer en dat werkt prima, ongeacht de locatie van de persoon die ik bel.

Reputatie 4
Badge +1
Let op hè. Moderne smartphones voegen tegenwoordig zelf landcodes toe.

Goed punt, afhankelijk van je telefoon moet je dus misschien wel degelijk een landcode toevoegen en in dat geval wanneer je vanuit NL naar ENG belt, de landcode van Engeland

Reputatie 4
Badge +1
De locatie van de persoon die je belt is irrelevant. Bij nederlandse simkaarten is dat altijd 0031

Ondanks dat ze op een buitenlands netwerk zitten? Weer wat geleerd!

Reageer