Beantwoord

Bellen naar een buitenlands nummer

• 16 juni 2017
  • 11 reacties
  • 2728 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +10
Wie begrijpt onderstaande?

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement.htm
Kop: Bellen vanuit Nederland naar de EU valt niet onder de regulering
icon

Beste antwoord door PeterG 16 juni 2017, 12:30

Ik vind het glashelder. Heb je een Zorgeloos abonnement later dan 26 sept. vorig jaar afgesloten dan bel je van uit Nederland naar buitenlandse nummers BINNEN je bundel.

Heb je een Budget- of Basis abonnement dan bel je tegen extra kosten v.u. Nederland naar buitenlandse nummers. Ook met een ouder Zorgeloos abonnement, van voor 26 sept. vorig jaar, is dat het geval.

De kop klopt ook. Er zijn binnen de E.U. geen afspraken over (v.u. 'eigen' land naar ander E.U.-land bellen). KPN heeft zelf besloten dat bij de Zorgeloos abonnementen van na 26-9-16 deze kosten wel onder de bundel vallen.

In je omcircelde staat de regel en vervolgens de uitzondering op die regel. (zie vb.)

KPN Compleet
Binnen je Compleet nrs. kun je nu ook binnen de hele E.U. onderling gratis bellen. Dit was alleen binnen Nederland.

Vb. Je mag niet door rood rijden. Uitz. tenzij je met een politie-, brandweer-, of ziekenauto rijdt. (ook zonder signalering gek genoeg)

That's all.
Bekijk origineel

11 reacties

Hoi Clevegt,

Waar dit feitelijk op neer komt is dat bellen vanuit Nederland naar een buitenlands EU nummer niet inbegrepen zit in het abonnement met uitzondering van de 2016 en 2017 Zorgeloos abonnementen (let op: ook bij Zorgeloos 2015 abonnementen worden kosten van bellen vanuit NL naar buitenlands EU nummer separaat in rekening gebracht).

Alternatief is dan om NL en EU bundel aan te schaffen, maar daar zijn op dit moment issues mee (zie https://forum.kpn.com/mobiele-abonnementen-15/issues-met-nieuwe-nl-en-eu-bundel-vanaf-1-juni-2017-433366)
Reputatie 6
Badge +10
Okay, dus stel ik zit in Nederland en wil naar een nummer in Duitsland
bellen dan zit het wel in me NL Bundel, want ik heb een abonnement uit (juni) 2017.
Volgens mij geldt dit alleen als je een Zorgeloos 2017 abonnement hebt. Bij Budget en Basis worden deze minuten volgens mij wel gewoon in rekening gebracht. Zie ook je screenshot.
In aanvulling: zie voorwaarden voor de 2017 abonnementen zoals deze op de website staan. Deze bevestigen mijn veronderstelling:

Reputatie 6
Badge +10
Dat stukje wat ik als eerste erop gezet had komt mij een beetje vaag over.
Daarboven staat: Heb jij een Zorgeloos abonnement na 26 september 2016 afgesloten?
Daaronder wat er wel en niet onder zit.

En dan komt er vervolgens weer iets met: Dit gaat niet uit je abonnement.
Bellen naar een buitenlands nummer vanuit Nederland, bijvoorbeeld een camping
in Frankrijk voor een reservering.

Daaronder staat dan vervolgens weer een uitzondering:
Heb jij een Zorgeloos abonnement na 26 september 2016 afgesloten?
Dan zit bellen vanuit Nederland naar buitenlandse nummers in de EU wel in je abonnement en verandert er niets.
Reputatie 7
Ik vind het glashelder. Heb je een Zorgeloos abonnement later dan 26 sept. vorig jaar afgesloten dan bel je van uit Nederland naar buitenlandse nummers BINNEN je bundel.

Heb je een Budget- of Basis abonnement dan bel je tegen extra kosten v.u. Nederland naar buitenlandse nummers. Ook met een ouder Zorgeloos abonnement, van voor 26 sept. vorig jaar, is dat het geval.

De kop klopt ook. Er zijn binnen de E.U. geen afspraken over (v.u. 'eigen' land naar ander E.U.-land bellen). KPN heeft zelf besloten dat bij de Zorgeloos abonnementen van na 26-9-16 deze kosten wel onder de bundel vallen.

In je omcircelde staat de regel en vervolgens de uitzondering op die regel. (zie vb.)

KPN Compleet
Binnen je Compleet nrs. kun je nu ook binnen de hele E.U. onderling gratis bellen. Dit was alleen binnen Nederland.

Vb. Je mag niet door rood rijden. Uitz. tenzij je met een politie-, brandweer-, of ziekenauto rijdt. (ook zonder signalering gek genoeg)

That's all.
Reputatie 6
Badge +10

Heb je een Budget- of Basis abonnement dan bel je tegen extra kosten v.u. Nederland naar een buitenlandse nummers. Ook met een ouder Zorgeloos abonnement, van voor 26 sept. vorig jaar, is dat het geval.

In je omcircelde staat de regel en vervolgens de uitzondering op die regel.

That's all.

Vreemd dat hele verhaal dan begint met de titel: Heb jij een Zorgeloos abonnement na 26 september 2016 afgesloten?
Reputatie 7
Vreemd dat hele verhaal dan begint met de titel: Heb jij een Zorgeloos abonnement na 26 september 2016 afgesloten?
Dat is dus de uitzondering op de zin nét erboven 😉 Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd?

Kort door de bocht. Als jij je Zorgeloos na 16 sept. 16 hebt afgesloten bel je binnen je bundel in en náár de hele EU. Ook van uit Nederland.
Alle andere abonnementen bellen buiten de bundel v.u. Nederland naar Europese nummers.

Het is hetzelfde als dit verkeersbord. Dat geeft aan dat het verboden is voor motorvoertuigen boven 50cc.
Maar daaronder wordt aangegeven dat het niet geldt voor bewoners van de straat, bezoekers en hulpverlening.
Reputatie 6
Badge +10
Dat is dus de uitzondering op de zin nét erboven 😉 Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd?

Kort door de bocht. Als jij je Zorgeloos na 16 sept. 16 hebt afgesloten bel je binnen je bundel in en náár de hele EU. Ook van uit Nederland.
Alle andere abonnementen bellen buiten de bundel v.u. Nederland naar Europese nummers.

Het is hetzelfde als dit verkeersbord. Dat geeft aan dat het verboden is voor motorvoertuigen boven 50cc.
Maar daaronder wordt aangegeven dat het niet geldt voor bewoners van de straat, bezoekers en hulpverlening.

Okay, dank voor je uitleg in deze Peter.
Reputatie 2
Ik zou het wel sympathiek vinden als KPN bij het huidige abonnementenoverzicht achter de abo's die Zorgeloos zijn "Zorgeloos" zet. Dat zou wel zo overzichtelijk en duidelijk zijn. Nu zie ik:

Reputatie 7
Precies! Daar heb ik ook al over geklaagd.
De eerste 2 zijn resp. Budget en Basis. Daarna de 4 varianten van Zorgeloos.
Ze zijn "zorgeloos" omdat je onbeperkt kunt bellen en sms-en. De internetbundel kent wel een beperking.
Zie dit overzicht:

Reageer