Beantwoord

Bellen naar een Nederlands nummer in de VS

  • 25 March 2019
  • 13 reacties
  • 344 keer bekeken

Reputatie 1
Binnenkort ga ik langere tijd naar de VS. Ik heb een KPN abonnement (Zorgeloos premium plus) afgesloten. Als iemand vanuit Nederland mij dan belt, wat zijn dan diens kosten?

*Admin: titel van je bericht aangevuld ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 25 March 2019, 13:44

Bekijk origineel

13 reacties

Degenen die je v.u. Nederland belt op jouw Nederlandse nummer is gewoon het standaardtarief kwijt (alsof ie jouw in Nederland belt dus). Meestal dus uit de bundel.
Dat abonnement kun je in de V.S. ook gebruiken als of je in Nederland bent.
Reputatie 1
KPN meldt mij dat dat helemaal afhangt van het abonnement dat de beller vanuit NL heeft. Bij een eenvoudig abonnement kan de NL-beller dus veel geld kwijt zijn!
@Lodeleon
Nee, die informatie is onjuist. Zolang ie belt met jouw Nederlandse 06 nummer waar ook ter wereld zal het gewoon vanuit diens bundel gaan. Dus of € 0 per minuut zolang de beller nog bundel heeft of € 0,23 per minuut als de bundel op is. Maar dat zou de beller ook kwijt zijn als jij gewoon in Nederland bent met je Nederlandse 06-nummer.

Het eenvoudigste abonnement heeft nog altijd 100 belminuten (per kalendermaand).

De info die jij vermeld en gekregen hebt is ONZIN.
Een Nederlands 06 nummer bellen waar ook ter wereld v.u. Nederland kost gewoon hetzelde als dat nummer in Nederland bellen.

P.S. belt de beller met een vaste telefoon dan betaalt deze € 0,23 cent per minuut naar jouw Nederlandse 06 nummer in de V.S.
Reputatie 1
Vreemd. De KPN medewerker meldde mij dat KPN kan detecteren waar ik uithang. Bellen naar de VS met een eenvoudig abonnement vanuit NL zou dus erg duur kunnen worden. Aldus KPN
Wat een volslagen onzin is dat. Niet geloven.

Als een beller naar een NEDERLANDS nummer belt, waar ook ter wereld, betaalt ie het Nederlandse tarief. Hij kan tenslotte niet weten dat ie veel kwijt kan zijn als je "toevallig" buiten de E.U. bent....
Het is dus wel zo eerlijk.

Natuurlijk kan KPN detecteren waar je zit, het gesprek moet immers doorverbonden worden via buitenlands netwerk. Maar dat maakt voor de beller niet uit.

Bellen naar Amerikaans nummer kan inderdaad in de prijzen lopen. Maar jij bent met je Nederlandse nummer daar bereikbaar.
Reputatie 1
OK Dank voor je info!! Dat maakt het leven een stuk plezieriger.
Graag gedaan. Veel (studie?)plezier in de V.S.

B.T.W. De bundel in jouw abonnement is ook geldig in de V.S. indien je dat nog niet weet, maar wsl wel.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @Lodeleon. Welkom op het forum! Wat leuk dat je een lange tijd naar de VS gaat. Ik begrijp dat je dit soort vragen van te voren beantwoord wilt hebben. PeterG geeft de juiste informatie, mijn collega niet. Mijn excuses voor de verwarring. 😥

Als een beller naar een NEDERLANDS nummer belt, waar ook ter wereld, betaalt ie het Nederlandse tarief. Hij kan tenslotte niet weten dat ie veel kwijt kan zijn als je "toevallig" buiten de E.U. bent....
Het is dus wel zo eerlijk.
Reputatie 1
Ik weet nu waar we aan toe zijn (en onze familie en vrienden ook). Bizar dat de KPN -medewerker me telefonisch volstrekt onjuist informeerde. We gaan 6 maanden met onze eigen camper trekken door de VS en Canada. Camper staat al op de boot naar Baltimore, wij vliegen er volgende week achter aan. Dank dank voor je hulp, Peter
Reputatie 7
Wel jammer dat niemand je vertelt dat gebeld worden wel stevig in de papieren kan lopen.
Je vraagt er weliswaar niet naar, maar ik denk dat het toch goed is om dit even te vermelden.


Bron.
Reputatie 1
daar begrijp ik dus niets van. Ik heb net de vraag gesteld wat de kosten zijn als iemand uit Nederland mij belt op mijn mobiele KPN-nummer als ik in de VS ben. Ik word dus gebeld op mijn mobieltje met daarop een KPN abonnement (Zorgeloos premium plus= 100Gb per maand en onbeperkt bellen en sms-en) door iemand uit Nederland. De eerdere reageerders lieten weten dat dit gesprek binnen hun belbundel valt en niet afhankelijk is van de plek waar ik me bevind.
Reputatie 7
Met een zorgeloos premium plus abonnement zou je inderdaad mogen verwachten dat ook het gebeld worden gratis is.
Toch doen de voorwaarden daar geen uitspraken over. Dat zelf bellen binnen de bundel valt staat inderdaad keurig in de voorwaarden, maar of gebeld worden ook binnen de bundel valt staat nergens of laat ik het anders zeggen, ik heb het nog niet kunnen vinden.
Met Zorgeloos Premium plus is je abonnement (lees de bundel daarvan) bruikbaar in E.U. , V.S. en Canada staat in de voorwaarden. Je mag dan verwachten dat gebeld worden in de V.S. en Canada, net als E.U., daar ook binnen valt. En dat verwacht ik dan ook.

Wat wjb aanhaalt geldt m.i. alleen voor de E.U. abonnementen, en dat zijn de meesten. Die pagina houdt idd geen rekening met het éne abonnement dat ook geldig is in V.S. en Canada.

Reageer