Beantwoord

Bellen naar het buitenland, kost dat geld?

  • 3 August 2020
  • 6 reacties
  • 238 keer bekeken

Bellen van Duitsland naar Nederland kost dat extra geld 

 

Admin: titel aangevuld i.v.m. volledigheid

icon

Beste antwoord door Anonymous 3 August 2020, 18:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hallo @magdalena74 Dat ligt er aan welk abonnement je hebt.  En of je nog belminuten hebt

  • Bellen vanuit een land in de EU naar Nederland of naar een ander land in de EU valt binnen je abonnement.
  • Met een Mobiel abonnement valt bellen vanuit Nederland naar een buitenlandsnummer in de EU ook binnen je abonnement.
  • Minuten en sms’jes die je over hebt, kun je niet meenemen naar de volgende maand.
  • Gesprekken worden afgerekend per seconde.
  • Ben je door je minuten en sms’jes heen? Dan betaal je in Nederland en in de EU hetzelfde buitenbundeltarief: € 0,23 cent per minuut en € 0,07 cent per sms. Dit geldt alleen voor abonnementen zonder onbeperkt bellen/sms'en.

Heb nog belminuten genoeg 

Reputatie 7

Hoi @magdalena74, welkom bij ons op het forum. Het hangt er inderdaad een beetje vanaf wat voor abonnement je hebt, maar in dit geval valt het binnen je bundel inderdaad :slight_smile:

 

  • Bellen vanuit een land in de EU naar Nederland of naar een ander land in de EU valt binnen je abonnement.

Niet binnen elk abonnement. Bij een oud-Telfort abonnement is dat niet het geval, daar valt dit punt buiten. Dat was al zo toen het nog Telfort was en die voorwaarden zijn meegenomen naar KPN.

Volgens mij klopt dit niet helemaal! Met een voormalig Telfort abonnement kun je niet vanuit je bundel van Nederland naar het buitenland bellen. Wel kun je naar alle landen binnen de EU bellen zodra je in het buitenland bent.

 

Maar zelf heb ik nog een andere vraag: Mijn abonnement is afgesloten bij Telfort in november 2019, dus zou bellen naar het buitenland niet in mijn bundel zitten. Echter, ik heb mijn abonnement uitgebreid met onbeperkt bellen. Deze wijziging is 22 september ingegaan en is afgesloten via KPN. Zit het dan nog steeds niet in mijn bundel?

Met mijn ex-Telfort naar KPN abonnement moet ik betalen als ik mobiel bel of sms naar België. Nu wordt het contract verlengd en omgezet, zijn er dan nog kosten als ik binnen de (onbeperkte) belbundel naar België bel of ben ik dan wél een echte KPN beller die die kosten niet heeft?

@Pascaline vanuit België naar Nederland kun je kosteloos bellen, echter omgekeerd dus vanaf Nederland naar België bellen is niet kosteloos ook niet vanuit je bundel of je nu wel of niet onbeperkt bellen hebt

 

Zie linkje

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland.htm?campaignid=ps:s=go:t=KPN-Mobiel-KPN:c=3.+kpn+%7C+mob+%7C+Gen+%7C+Roaming+%7C+BK:d=Buitenland+%7C+Bellen+%7C+Exact:co=mobiel bellen buitenland:f1=mobiel+bellen+buitenland:f2=e&gclsrc=aw.ds&&gclid=Cj0KCQiA0fr_BRDaARIsAABw4Ety23pHpJYmt_-0dZuhYYtlZYoMtFqV9MHYBy99yFheOry95Q6lhcQaApOUEALw_wcB