Beantwoord

Bellen naar Turkije vanuit Spanje, kosten voor de ontvanger

  • 14 July 2019
  • 5 reacties
  • 218 keer bekeken

Mijn vriendin uit Amsterdam heeft een KPN abonnement ze verblijft enige tijd in Turkije.

zelf bel ik naar haar vanuit Spanje wordt daar voor belast. (geen punt)

Nu blijkt dat mijn vriendin ineens 260€ moet betalen voor ontvangen telefoontjes.

Kunt u mij vertellen hoedt werkt, het is een absurt bedrag, terwijl roaming uit staat.

graag ontvang ik een antwoord.

Met Vriendelijke groeten,

Jack
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 15 July 2019, 19:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Het is altijd al zo geweest dat er kosten verbonden zijn aan het in het buitenland gebeld worden. Gelukkig geldt dat binnen de EU niet meer, maar daarbuiten nog altijd wel.
Bij KPN kost dat in Turkije €0,50 per minuut.

OK er zijn kosten aan verbonden terwijl ik de beller ben.

Vanuit Spanje bellen naar Turkije op een Nederlands KPN abonnement

Deze kosten zijn veel hoger dan ik moet betalen, dat kan toch niet!

er is een berichtje gestuurd over het bedrag van 260€ dan is tot bizar
zo laat?

Dat is meer dan 1€/minuut dat is absurd

wat is hier de oplossing? geen telefoontjes meer opnemen?

zie graag uw bericht
Reputatie 7
Jouw vriendin heeft, als het goed is, maximaal €0,50 per minuut aan kosten gekregen voor in Turkije ontvangen telefoontjes.

De oplossing is om je zeer bewust te zijn van de mogelijke kosten.
Als je vriendin had geweten dat de kosten zo hoog waren, dan had ze vast de gesprekken wat korter gehouden.
Bellen via Whats-app is dan goedkoper. Moet je vriendin natuurlijk op dat moment wel op een wifi-netwerk zitten en niet (alsnog) op 4G.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Djrack, welkom hier.

De heren leggen dit goed uit. In Turlijke worden kosten in rekening gebracht. Nog een toelichting: dit betaalt namelijk de kosten omdat ze bewust in Turkije opneemt. Jij betaalt deze kosten niet omdat een beller niet kan weten dat de ontvanger in Turkije is. De beller belt immers een normaal 06-nummer en betaalt de normale kosten binnen Nederland/EU.. (Dat jij dit in dit geval wel weet staat hier los van).

Via Whatsapp bellen is een betere optie, let er wel op dat zij dit via WiFi doet, anders worden er kosten voor internet in rekening gebracht.