Beantwoord

Bellen over wifi staat aan maar werkt niet

  • 4 October 2019
  • 11 reacties
  • 2145 keer bekeken

Mijn mobiele dekking in huis is zo slecht dat degene waarmee ik bel mij niet kan verstaan of slechts stukjes. WiFi bellen staat aan, maar het werkt NIET. En KPN stuurt me deze kant op, maar daar staat niets wat mijn probleem oplost

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt
icon

Beste antwoord door PeterG 10 October 2019, 01:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Heb je 'bellen via WiFi wel aangezet?

En vervolgens je voorkeurmode wel op 'bellen via Wi-Fi' gezet?
Standaard staat die namelijk op 'bellen via mobiele data'

Dan zou het gewoon moeten werken, hier iig wel.
Beide staan op bellen via WiFi. En als ik thuiskom zie ik ook bovenin het scherm wificall verschijnen. En toch ...
en toch?
Reputatie 7
Badge +30
Ha @Jommy, welkom! Ik ben ook heel benieuwd naar het deel na 'en toch?'! Je hebt zowel mobiele als vaste diensten van KPN? Wil je toch verder uitleggen wat er mis gaat met bellen over wifi? Welk toestel gebruik je? En wil je ook je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en 06-nummer? Dan kijk ik vanuit hier ook even met je mee.
Hallo Marcia,
Sinds ik er over schrijf is het al 2x gelukt, maar ook 1 x mislukt omdat degene die ik belde alleen ruis kreeg en ik helemaal niets hoorde. Ik heb mijn iPhone X nu exclusief op het 5 Ghz accesspoint van de Experiabox V10 gezet. ( ik heb nog 2 met kabel aan de experiabox verbonden accesspoints in huis) Dus ik kijk het nu even aan.
Begrijp ik dat is die privacy gevoelige gegevens die je vraagt alleen voor KPN service medewerkers zichtbaar is?
Reputatie 7
Badge +30
Die gegevens zijn inderdaad alleen voor jou en KPN inzichtelijk. Ik ben benieuwd of deze aanpassingen verbetering opleveren. Verder heb jij geen problemen met je wifi verbinding?
De WiFi werkt goed, maar mijn vaste net verbinding is zelfs met het extra 4G buitengebied mager.
De WiFi werkt goed, maar mijn vaste net verbinding is zelfs met het extra 4G buitengebied mager.
"Bellen via wifi" maakt alleen gebruik van het 'vaste deel' van je internetverbinding. En dus niet van het mobiele deel (4G buitengebied). En dat dat ook matig is geef je al aan omdat je "bellen via wifi" wilt gebruiken omdat ... 4G slecht is met je mobiel in/rondom het huis. Dat is dus voor 4G buitengebied internet niet beter natuurlijk.
Reputatie 7
Badge +30
Dat verklaart het inderdaad! Peter z'n uitleg slaat de spijker op z'n kop. Als je je gegevens invult, dan kan ik dat dus hoogstwaarschijnlijk bevestigen. De snelheid van het internet zal te laag zijn om echt goed gebruik te kunnen maken van bellen over wifi, helemaal als je daarnaast bijvoorbeeld met andere apparatuur ook nog gebruik maakt van wifi.
Ik begrijp de logica, maar Alle beetjes helpen.
Reputatie 7
Badge +30
Zeker weten! Hopelijk kunnen we je in de toekomst een snellere verbinding bieden, voor nu zal dit het maximale resultaat zijn.