Beantwoord

Bellen via 4G en Wifi

  • 18 December 2019
  • 12 reacties
  • 918 keer bekeken

Reputatie 2

Sinds vandaag maak ik gebruik van mijn KPN abonnement echter werkt bellen via 4G en wifi niet.

4G, VoLTE staat aan

Bellen via Wifi staat aan

Ik heb iPhone Xs Max en via mijn tmobile esim werkt het wel zonder problemen.


Ik heb zelf ook gebeld met de klantenservice maar de dame die ik sprak vertelde mij doodleuk dat bellen via 3G alleen kan. Meteen even gezegd dat ze hiernaar moet kijken http://kpn.nl/4gbellen.

Alleen is mijn probleem nog niet verholpen, vandaar mijn poging op het forum.

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 19 December 2019, 18:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi Joeri en welkom op het forum! Via instellingen > Mobiel Netwerk > Opties mobiele data staat 4G dus ingeschakeld voor gesprekken en data? Echter zie je dan dat je telefoon terugschakelt naar 3G zodra je belt? Zou je mij een foto's willen sturen van je 4G bellen en wifi bellen instellingen? Zou je ook je forumprofiel aan willen vullen met onder andere je adresgegevens en het 06-nummer waar het om gaat? Dan kijk ik of de instellingen bij ons ook goed staan. :slight_smile:

Reputatie 2

Hoi Joeri en welkom op het forum! Via instellingen > Mobiel Netwerk > Opties mobiele data staat 4G dus ingeschakeld voor gesprekken en data? Echter zie je dan dat je telefoon terugschakelt naar 3G zodra je belt? Zou je mij een foto's willen sturen van je 4G bellen en wifi bellen instellingen? Zou je ook je forumprofiel aan willen vullen met onder andere je adresgegevens en het 06-nummer waar het om gaat? Dan kijk ik of de instellingen bij ons ook goed staan. :slight_smile:



Hi Sanne,

Ik heb alle gegevens aangevuld.

Zie hieronder de screenshots:

 

Wifi bellen aan: https://i.imgur.com/Bx7lecS.jpg

4G bellen aan: https://i.imgur.com/K52uJQg.jpg


Bellen maar krijg alleen 3G
https://i.imgur.com/EJhytOr.jpg

https://i.imgur.com/CyBQLJQ.jpg

Ben benieuwd wat het probleem is.

 

Reputatie 7
Badge +17

Dankjewel! Dat helpt enorm. :smile:  Ik heb de instellingen van je abonnement doorgenomen en 4G bellen staat netjes ingeschakeld. Dat zit dus snor, dan is de vraag nog waar het probleem hem wel in zit. 

Wat als je de e-sim van T-Mobile eruit haalt en je toestel herstart? Blijft (met alleen de KPN simkaart) het dan wel op 4G staan tijdens het bellen of schakelt hij dan ook weer terug naar 3G? 

Reputatie 2

Dankjewel! Dat helpt enorm. :smile:  Ik heb de instellingen van je abonnement doorgenomen en 4G bellen staat netjes ingeschakeld. Dat zit dus snor, dan is de vraag nog waar het probleem hem wel in zit. 

Wat als je de e-sim van T-Mobile eruit haalt en je toestel herstart? Blijft (met alleen de KPN simkaart) het dan wel op 4G staan tijdens het bellen of schakelt hij dan ook weer terug naar 3G? 



Geprobeerd maakt jammer genoeg geen vershil :-(

Simkaart is ookal vervangen


Welke opties blijven er nog open?

Reputatie 2

Kan inmiddels melden dat 4G bellen werkt alleen WiFi bellen nog niet

Fijn dat het 4G bellen nu werkt. Hoe is dat gelukt? 

Als je de mobiele verbinding uitzet lukt bellen via wifi dus nog niet? Heb je dit ook geprobeerd met alleen het KPN sim kaartje in het toestel? 

Reputatie 2

Inmiddels werkt Wifi bellen ook, heb verder niks veranderd of contact gehad.

Wellicht bij nieuwe klanten dat paar dagen overheen gaat voordat het werkt/geactiveerd is.

 

Iedergeval bedankt voor jullie hulp :kissing_heart:

Haha. Fijn om te lezen, @ikbenjoeri . Voor andere vragen weet je ons te vinden.

Reputatie 3
Badge

Bij mij exact hetzelfde probleem. Sinds een paar dagen klant. Bellen via WiFi en 4g werken beide niet. Uiteraard staan alle instellingen goed. In de kpn winkel een Sim swap gedaan. Zelfs m’n iPhone XS helemaal opnieuw ingesteld. Mevrouw aan de telefoon gehad van de klantenservice en die had werkelijk geen idee waar ik het over had (maar bleef wel netjes haar script afwerken… daar kan ik dus heel slecht tegen… verbind me dan door met iemand die wél verstand van zaken heeft). Ik word nu binnen 5 - 10 werkdagen teruggebeld door jullie, wat in mijn geval betekent 1 tot 2 weken niet bereikbaar zijn op mijn werk (niet jullie schuld, geen enkele provider doet het binnen goed op mijn werk). Ik ben een nieuwe klant, om vervolgens 2 weken te moeten wachten op een goede verbinding vind ik niet ok.

Reputatie 3
Badge

Update: Het is sneller opgelost dan van tevoren aangegeven. Ik kreeg vanmiddag een sms van de technische dienst dat mijn instellingen in het netwerk niet geprovisioned waren. Dit is nu handmatig alsnog gedaan en alles werkt nu naar behoren. Prima geregeld dus.

Ik vind het nog steeds wel kwalijk dat een supportmedewerker geen idee heeft wat bellen over wifi/4g is. Je zou denken dat deze functionaliteit bij de medewerkers bekend is… Ik verwacht iets meer van een helpdesk op dit vlak. En als iemand het niet weet, prima, maar verbind me dan door met iemand die wél verstand van zaken heeft.

Hoi @mikedemunck . Erg jammer dat je ervaring met die medewerker zo onder de maat was. Ik ben er niet bij geweest maar we zouden hier allemaal goed op de hoogte moeten zijn van de technieken. Als ik je verhaal zo lees is het wel een issue wat alleen bij die achterliggende lijn opgelost kan worden en dat is gelukkig ook gebeurt.

Mocht je in de toekomst andere vragen hebben, voel je vrij om ze hier te stellen!

Reputatie 2

Update: Het is sneller opgelost dan van tevoren aangegeven. Ik kreeg vanmiddag een sms van de technische dienst dat mijn instellingen in het netwerk niet geprovisioned waren. Dit is nu handmatig alsnog gedaan en alles werkt nu naar behoren. Prima geregeld dus.

Ik vind het nog steeds wel kwalijk dat een supportmedewerker geen idee heeft wat bellen over wifi/4g is. Je zou denken dat deze functionaliteit bij de medewerkers bekend is… Ik verwacht iets meer van een helpdesk op dit vlak. En als iemand het niet weet, prima, maar verbind me dan door met iemand die wél verstand van zaken heeft.

Heb zelf ook keer ervaren met mijn andere abbonoment. Moest langs de KPN winkel om een nieuwe simkaart te krijgen (volgens hun instructies). 

Eenmaal in de winkel uitgelegd dat 4G en Wifi bellen niet werkte en als ik ging bellen dat ik terug gezet werd naar 3G. De winkel medewerker zat mij doodleuk te vertellen dat 3G bellen beter en stabieller is :head_bandage: .  Ik ben de laatste tijd erg veel bezig om de achterliggende technieken van 3G/4G/5G te leren kennen en de masten technieken.

Ik kan je vertellen dat de medeweker inkwestie toch wel even de bloed onder mijn nagels vandaan haalde.

Maar gelukkig deed hij er niet moeilijk over om een nieuwe simkaart te geven. Eenmaal 24 uur gewacht was het probleem niet opgelost en weer met de klantenservice gebeld die het gelukkig nu wel doorgezet had naar de technische dienst die het probleem had opgelost en mij via sms op de hoogte had gebracht.