Vraag

Bellen zonder nummerweergave

Reputatie 3
Badge
Ik ben net gebeld, maar kon niet zien wie belde.
Tot voor kort lette ik daar niet op, maar moet je de identiteit van de beller niet automatisch te zien krijgen ?

Peter.

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

7 reacties

Reputatie 7
Badge +16
Dag Petersteinmeije. In principe staat dit bij elk toestel inderdaad zo ingeschakeld. Je kunt er echter voor kiezen om je mobiele telefoon zo in te stellen dat de gebelde partij geen nummer te zien krijgt. Daarbij bellen de meeste bedrijven en zakelijke instanties ook anoniem.
Reputatie 3
Badge
Hallo Bart

Bedankt voor jouw reactie.

En hoe zit het met de naam van de eigenaar van het nummer ? Het nummer zal je niet altijd iets zeggen; in films zie je vaak de naam op het telefoonscherm verschijnen.
Reputatie 7
Badge +16
Dag Peter. Je kunt een nummer dat je heeft gebeld opslaan in je telefoon en daar kun je vervolgens een naam bij zetten. Als diegene jou de volgende keer belt zie je die naam staan.
Reputatie 3
Badge
Bart

Dit wist ik helemaal niet. Leuk om te weten.

Dank je
Peter
Reputatie 7
In landen als Amerika mogen er ook teksten verzonden worden als Caller ID. In Nederland mag alleen het telefoonnummer meegezonden worden. Dan zie je alleen de naam indien deze in je bellijst voorkomt.
Reputatie 7
Badge +10
PeterG schreef:

. . landen als Amerika . . .

"En wat amerika betreft, dat land bestaat niet echt" (citaat)
Je bedoelt de VS cq USA.

Op mijn voip telefoon (systeem, een dect op een voip-basisstation) zie ik soms ook een naam (ipv nummer), Het nummer staat dan niet in mijn telefoonboek uiteraard.
Reputatie 7
KeesYagi schreef:

PeterG schreef:

. . landen als Amerika . . .

"En wat amerika betreft, dat land bestaat niet echt" (citaat)

Yes! Het Goede Doel: België.

Wat heb ik nu gewonnen 😉 😁

Reageer