Beantwoord

Beller hoort mij wisselend niet

  • 11 April 2021
  • 3 reacties
  • 648 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 3 reacties

Goedendag,

Sinds een aantal weken heb ik een probleem met bellen. Als ik iemand bel horen ze mij regelmatig niet.

Het komt wisselend voor en bij verschillende nummers en op verschillende plaatsen.

Soms als ik 2 of 3 keer terug bel horen ze mij wel. Via Whatsapp app bellen is geen probleem. Het aanzetten van speaker helpt ook niet.

Wat opvallend is dat als ze me niet horen dat de verbinding ook soms automatisch wordt verbroken en er staat: oproep beeindigd. Zonder dat ik of de gene die belt de oproep beeindigd.Dit zou dan denk ik beteken dat het aan de verbinding ligt.

Soms begint het gesprek met dat ze mij niet horen en na een paar seconden horen ze mij wel.

Ik heb omdat ik had gelezen dat het soms ligt aan een beschadigde simkaart dus heb gisteren een nieuwe ontvangen maar helaas is het probleem hier niet mee opgelost.

Ik het een Xiaomi T10lite die ik in november 2020 heb gekocht.

Hopelijk kunnen jullie mij aan een oplossing helpen.

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 14 April 2021, 16:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @mgs, wat gek dat je soms goed en soms niet te horen bent voor je gesprekspartner. Praktisch is het natuurlijk niet, goed dat je het aankaart.

Ik lees dat de verbinding daarnaast soms ook wegvalt. Je hebt al een nieuwe simkaart ontvangen lees ik, goed dat je dit al hebt geprobeerd, want het kan inderdaad met de simkaart te maken hebben. 't Maakt alleen geen verschil lees ik, dan hebben we dat alvast uitgesloten. Waar ervaar je deze problemen, alleen thuis of ook elders op andere locaties? Hoe is de mobiele dekking op jouw adres? Ik raad je daarnaast ook aan om jouw simkaart even te testen door deze in een ander toestel te doen, en te proberen hoe het dan gaat met bellen. Ervaar je dan hetzelfde, of gaat 't dan goed?

Dag Alexandra,

 

Alvast bedankt voor je bericht.

Het probleem met het bellen doet zich op verschillende plekken voor. Dus is niet plaats gebonden. Ook is het bij verschillende personen die ik bel.

Het uittesten met een ander telefoon wordt lastig omdat ik soms dagen geen problemen heb en dan ineens meerdere keren wel. Of soms maar 1 keer.

Dan moet ik dus langere tijd een andere telefoon gaan gebruiken en heb geen goede andere telefoon meer.

Het wegvallen van de verbinding is alleen als de ander mij niet hoort dus ergens is de verbinding dan denk ik niet goed.

Groeten Marlon

Reputatie 7
Badge +19

@mgs Goed om te weten, dat 't op verschillende plekken speelt maakt de kans heel klein dat het met je bereik te maken heeft. Is het toch te regelen dat je tijdelijk een ander toestel test? Kan je bijvoorbeeld een paar dagen van toestel ‘ruilen’ met een familielid of vriend/vriendin? Dat geeft ons een duidelijke richting voor waar we het moeten zoeken: zit het in het netwerk, of toch in (de instellingen van) het toestel. Daarom is 't belangrijk om te controleren.