Beantwoord

Belminuten MijnKPN niet actueel

  • 25 April 2019
  • 35 reacties
  • 1500 keer bekeken

Beste KPN. Op bovenstaande wil ik graag reageren. Ik zie namelijk dat ik niet de enige ben. Zojuist ben ik wederom verrast door extra belkosten buiten de bundel op het abonnement van mijn zoon. Hij heeft in totaal 400 belminuten en daar moet hij het mee doen. Ik probeer het in de gaten te houden via de Mijn KPN app, maar die werkt vertraagd. Dinsdag heb ik gekeken en heeft hij 388 van de 400 verbruikt. Ik waarschuw hem en vandaag (donderdag) heb ik 19 extra belminuten boven de bundel op de rekening staan. Als ik naar zijn gesprekken kijk van de afgelopen dagen dan heeft hij geen 31 minuten gebeld. Ik vind dit bijzonder frustrerend, te meer omdat er bij het overschrijden van de data keurig een SMS komt bij 50, 75 en 100%. Ook als ik een extra bundel aanschaf wordt de gebruiker per SMS geïnformeerd. Bij het overschrijden van de belminuten volgens abonnement gebeurd dit niet. Inmiddels heeft mij dit de afgelopen maanden meer dan EUR 100 gekost en dit frustreert mij. Te meer omdat de kosten buiten de belbundel onevenredig hoog zijn. Als er is afgenomen wat er is gekocht, dan hoort de levering toch gewoon te stoppen en wordt de klant geïnformeerd, of kom ik van een andere planeet?

*Admin: Reactie afgesplitst, eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Marina_ 3 May 2019, 10:02

Bekijk origineel

35 reacties

Reputatie 7
Als ik naar zijn gesprekken kijk van de afgelopen dagen dan heeft hij geen 31 minuten gebeld.
Dat is een interessant gegeven. Wat je dus eigenlijk zegt is dat de telling van KPN niet klopt.
Op de factuur staat als het goed is een specificatie van alle gesprekken.
Kan je die eens controleren en vergelijken met het getal dat in mijnKPN getoond wordt?
Dinsdag om x uur 388 minuten, vandaag om y uur 419 minuten. Hoeveel minuten staan er op de eerstvolgende factuur vermeld voor de periode tussen dinsdag x uur en vandaag y uur?
Nee. Ik zeg dat de telling van de mijn KPN app niet actueel is. Op dinsdag zijn er 388 minuten van de 400 verbruikt en op donderdag is er 19 minuten buiten de bundel gebeld. 12 + 19 = 31 minuten echter zijn die minuten niet in de telefoon terug te vinden.
Het lijkt me verstandig óf de boel goed in de gaten houden óf de kinderen gewoon een prepaid geven met een maandelijks bedrag te besteden, willen de kinderen meer, dan betalen ze dat gewoon zelf.
Het gaat mij er om dat KPN niet consequent handelt. Ga ik over mijn databundel heen, dan gaat de snelheid naar bijna 0. Ga ik over mijn belminuten het dan betaal ik in eens EUR 0,23 cent per minuut. Ga ik over de databundel heen dan krijg ik bij 50, 75 en 100% verbruik een SMS. Ga ik over de belminuten heen, dan krijg ik niets en alleen de reactie dat ik dan maar op mijn KPN moet kijken.
Reputatie 7
Nee. Ik zeg dat de telling van de mijn KPN app niet actueel is. Op dinsdag zijn er 388 minuten van de 400 verbruikt en op donderdag is er 19 minuten buiten de bundel gebeld. 12 + 19 = 31 minuten echter zijn die minuten niet in de telefoon terug te vinden.
Dat bedoel ik, ik mag hopen dat het inderdaad alleen de telling in mijnKPN is die niet klopt en dat de factuur wel klopt.
Toch zou ik je met klem willen aanraden om de eerstvolgende factuur te controleren en de gesprekken die tussen dinsdag en vandaag op de factuur staan te vergelijken met de gesprekken in de telefoon en de weergave in mijnKPN.

Het gaat mij er om dat KPN niet consequent handelt. Ga ik over mijn databundel heen, dan gaat de snelheid naar bijna 0. Ga ik over mijn belminuten het dan betaal ik in eens EUR 0,23 cent per minuut. Ga ik over de databundel heen dan krijg ik bij 50, 75 en 100% verbruik een SMS. Ga ik over de belminuten heen, dan krijg ik niets en alleen de reactie dat ik dan maar op mijn KPN moet kijken.
Ik kan niet anders dan beamen dat het een geweldige service zou zijn om ook t.a.v. belminuten waarschuwings-smsjes te versturen. Daarnaast zou een vlag bij het contract interessant zijn waarmee aangegeven wordt of de databundel overschreden mag worden en helemaal mooi als aangegeven kan worden met hoeveel Euro deze overschreven mag worden.
Badge +19
Ik heb van de week toch echt een sms gehad dat ik 50% van mn bel en sms tegoed heb verbruikt en dat ik bij 75% verbruik opnieuw een sms krijg.
Dat zou fijn zijn als iedereen dat dan krijgt. Alleen bij een extra bundel van 250 (of 1000) min./sms/mb's krijg ik de melding. Niet bij de standaard bundel in het abonnement.
Badge +19
Vreemd. Een medewerker van kpn gaat hier vast op reageren. Doorgaans reageren ze binnen 48 uur.
Reputatie 7
Vreemd. Een medewerker van kpn gaat hier vast op reageren. Doorgaans reageren ze binnen 48 uur.
Maar die medewerker heeft al gereageerd.
Bij het overschrijden van de datalimiet zijn we verplicht om een sms te sturen. Data is namelijk minder berekenbaar dan minuten. Daarom sturen we bij data een sms en bij je belbundel niet.
Het bevreemdt mij dan ook dat jij wel smsjes zou ontvangen bij 50% en 75% verbruik van de belbundel.
Wat voor een abonnement heb je dan?
Badge +19

Dit sms'je kreeg ik. Ik heb sim only kpn 2017 basis.
Reputatie 7
@Marina_, kan @Louw3452 dit ook gaan krijgen en zo nee, waarom niet?
Reputatie 7
Badge +19
Ik spreek nu mijn bericht in het voorgaande topic tegen, want blijkbaar kan het wel met bepaalde abonnementen. Hoe het zit en waarom @Louw3452 deze berichten niet krijgt, weet ik niet. Ik kom hier op terug.
Reputatie 7
Badge +19
@Louw3452, Hoe het zit weet ik nog steeds niet, maar zou het willen doorzetten zodat mijn collega's kunnen uitzoeken waarom je de berichten niet krijgt en iemand anders wel een notificatie krijgt als de belminuten bijna op zijn. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je gegevens? Postcode + huisnummer, klantnummer(s). Graag bij klantnummer mobiel het mobiele nummer aanvullen. Dan kunnen we het voor je nakijken. Stuur je een berichtje als je de gegevens hebt aangevuld? 🙂
Reputatie 7
Badge +19
@Louw3452, Ik heb niets meer van je gehoord en je gegevens zie ik ook niet terug in je forumprofiel dus ga ik ervan uit dat je geen vragen meer hebt. Anders hoor ik het graag en zoek ik het alsnog voor je uit,
Ik heb je een persoonlijk bericht gestuurd.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Louw3452, Je hebt het klantnummer van je tv/internet abonnement gestuurd in een privébericht. Hier kan ik jammer genoeg niets mee wat betreft jouw vraag over de belminuten. Zou je het betreffende 06-nummer met het bijbehorende klantnummer willen toevoegen aan je forumprofiel? Dit kan bij klantnummer mobiel en opmerkingen. Het klantnummer van je mobiele abonnement kun je vinden op de facturen van je mobiele abonnement.
Het profiel is aangepast.
Reputatie 7
Badge +19
Bedankt @Louw3452, Ik heb je vraag doorgezet naar andere experts en zij zullen hierover contact met je opnemen. Hopelijk met het nieuws dat het voor jou ook mogelijk is. Stuur je hier weer een bericht wanneer je contact hebt gehad? Voor nu wens ik je een goed weekend.
Beste Marina. De ‘andere expert’ heeft inmiddels contact proberen te zoeken, maar helaas op een ander nummer dan mijn eigen nummer wat ik op verzoek in mijn forumprofiel heb gezet. Zelf nog niets mogen vernemen. 🙄
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Louw3452, Begrijp ik goed dat mijn collega heeft gebeld op het nummer waar het over gaat? Jouw nummer zie ik niet (meer) staan in je forumprofiel. Wil je het nummer waarop je bereikbaar bent toevoegen aan opmerkingen? Dan geef ik het door en zullen ze weer bellen op jouw nummer.
Toegevoegd zoals gevraagd.
Reputatie 7
Badge +19
Bedankt @Louw3452, Ik heb het juiste nummer doorgegeven en ze nemen z.s.m. weer contact met je op.
Marina. Ik ben nog steeds niet gebeld. Geen sms en weer extra kosten.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Louw3452, Op dit moment wordt nog onderzocht waarom je hier geen sms van krijgt. Het zou automatisch moeten gaan, maar dat is bij jou niet het geval geef je aan. Er is op dit moment ook geen proces waarbij we dit aan kunnen zetten, vandaar dat het langer duurt dan gedacht. Wat mij wel verbaast is dat ik geen extra kosten zie bij het nummer dat je hebt ingevuld bij het klantnummer in je profiel. De afgelopen maanden ook niet. Ook het nummer die je hebt opgegeven als bereikbaarheidsnummer heeft geen extra kosten gemaakt. Zou je nog eens goed willen kijken over welk nummer het precies gaat? Dit kan verklaren waarom mijn collega's niet kunnen nagaan waarom je de sms niet ontvangt.
Het gaat om het nummer dat eindigt op 877.

Reageer