Beantwoord

Belminuten MijnKPN niet actueel

  • 25 April 2019
  • 35 reacties
  • 1500 keer bekeken

Beste KPN. Op bovenstaande wil ik graag reageren. Ik zie namelijk dat ik niet de enige ben. Zojuist ben ik wederom verrast door extra belkosten buiten de bundel op het abonnement van mijn zoon. Hij heeft in totaal 400 belminuten en daar moet hij het mee doen. Ik probeer het in de gaten te houden via de Mijn KPN app, maar die werkt vertraagd. Dinsdag heb ik gekeken en heeft hij 388 van de 400 verbruikt. Ik waarschuw hem en vandaag (donderdag) heb ik 19 extra belminuten boven de bundel op de rekening staan. Als ik naar zijn gesprekken kijk van de afgelopen dagen dan heeft hij geen 31 minuten gebeld. Ik vind dit bijzonder frustrerend, te meer omdat er bij het overschrijden van de data keurig een SMS komt bij 50, 75 en 100%. Ook als ik een extra bundel aanschaf wordt de gebruiker per SMS geïnformeerd. Bij het overschrijden van de belminuten volgens abonnement gebeurd dit niet. Inmiddels heeft mij dit de afgelopen maanden meer dan EUR 100 gekost en dit frustreert mij. Te meer omdat de kosten buiten de belbundel onevenredig hoog zijn. Als er is afgenomen wat er is gekocht, dan hoort de levering toch gewoon te stoppen en wordt de klant geïnformeerd, of kom ik van een andere planeet?

*Admin: Reactie afgesplitst, eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Marina_ 3 May 2019, 10:02

Bekijk origineel

35 reacties

Reputatie 7
Badge +19
@Louw3452, Het gaat dus over een ander nummer. Daarvan heb ik het juiste klantnummer nodig. Wil je het klantnummer wijzigen in je forumprofiel naar het klantnummer die hoort bij het nummer dat eindigt op 877? Dan zet ik de klacht nogmaals door om uit te zoeken hoe we de sms notificatie voor je kunnen activeren.
Marina. Ik heb 4 nummers, dus ook deze onder 1 contractnummer. Kijk maar op de facturen.
Ik bedoel klantnummer.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Louw3452, Onder het klantnummer die je hebt ingevuld valt alleen het 06-nummer die eindigt op 391. Dit kun je controleren op je facturen. Wanneer je het juiste klantnummer hebt ingevuld, hoor ik graag van je en ga ik er weer achteraan.
Het klantnummer was inderdaad van het nummer dat op 391 eindigt. Nu staat het klantnummer behorende bij de 4 abonnementen er in.
Reputatie 7
Badge +19
Bedankt @Louw3452, De juiste gegevens heb ik weer doorgezet en hoop snel antwoord te krijgen. Aan de hand van het juiste klantnummer zie ik dat je nog een basis abonnement bij ons hebt. Dit nummer krijgt de betreffende sms wel? Een beetje off topic, maar ik zie dat je in maart contact hebt gehad met een collega van mij. Ze heeft toen aangeraden om het abonnement te upgraden naar een Zorgeloos Instap abonnement. Je betaalt dan per maand € 17,00 voor het abonnement i.p.v. € 13,78, maar je kunt dan onbeperkt bellen met het nummer wat uiteindelijk kosten bespaart. Heb je hier nog over nagedacht?
Beste Marins. Ik ben nog steeds niet gebeld. Hoe kom je overigens aan het prijsverschil tussen standaard en instap? Ik zie een verschil van ca EUR 15.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Louw3452, Het klopt dat je nog niet gebeld bent. Er is geen proces ingericht voor klanten die de sms niet ontvangen. Hier wordt nu naar gekeken. Helaas kan ik je tot die tijd geen oplossing bieden. De kosten is gebaseerd op voorwaarden van jouw abonnement incl. kortingen. Je ziet deze kosten niet terug op onze website, omdat jouw abonnement ouder is en onder andere voorwaarden valt.
Zou je voor voor die nog geen EUR 3,25 verschil het abonnement willen omzetten? De einddatum blijft dan wel hetzelfde toch?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Louw3452, De einddatum blijft hetzelfde. Ik mag jammer genoeg niet het abonnement omzetten, omdat ik daar niet geautoriseerd voor ben. Er moet namelijk een extra verificatie check gedaan worden die ik niet mag/kan doen via het forum. Je kunt hiervoor een chat starten of bellen met 0800-0402 optie 1. Mocht je er nog vragen over hebben, kun je ze uiteraard hier wel stellen.

Reageer