Beantwoord

Bereik 4g steeds 3g

  • 25 February 2019
  • 49 reacties
  • 1089 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +6
in de begin periode van mijn overstap naar KPN was ik zeer tevreden met jullie netwerk en het bereik. Zelfs mijn werklocatie was weer bereikbaar....een reden waarom ik eerder bij jullie weg was gegaan.

Nu ik werk op een nieuwe plek is het drama. In pandig op veel plekken geen bereik maar onderweg ernaar toe valt het bereik met regelmaat wegg. Op meerdere plekken geen 4g maar 3G maar betaal wel voor 4g.

ik vond dat echt storend. Wat kunnen jullie hieraan doen of betekenen?
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 24 March 2019, 19:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

49 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Ha Dennis, balen dat! Wil je me in een privébericht de adresgegevens van je werkplek sturen? Ik kijk er dan naar. Hoe zit het met het bereik buiten het pand? Is dat wel optimaal of merk je daar ook wegvallende verbindingen o.i.d.?
Reputatie 5
Badge +6
Hoi @Marcia_ ,

ik ga je zo een DM sturen maar op mijn vaste werkplek is het alleen afhankelijk van locatie in pand waar het slecht is. Mijn functie is eigenlijk overal in Nederland en reis per trein dan ook veel. Tevens werk ik in de trein veel. Maar merk dat vanuit de trein het vaak op 3G zit en niet op 4g. Of dat het door de locatie tijdelijk zelfs helemaal geen verbinding heb.

Dat os best jammer!

groet
Dennis
Reputatie 7
Badge +30
Bedankt! Ik zie op de betreffende locatie niet meteen problemen. Wel is het natuurlijk zo dat hoe dieper je in een pand bent en hoe meer gebruik anderen van het netwerk maken, hoe slechter je bereik zal zijn. Ik ben bang dat ik daar niet zoveel aan kan veranderen. Voor wat betreft 4G in de trein: daar horen we inderdaad wel vaker klachten over. Ik kan ook voor jou een klacht aanmaken. Wel moet ik dan precies weten om welk toestel het gaat, wat je precies in je beeldscherm zit en zo nauwkeurig mogelijk tussen welke stations je hier tegenaan loopt. Als je twee voorbeelden hebt van tijdstippen en data waarop je het ervaren hebt, is dat helemaal briljant.
Reputatie 5
Badge +6
Hoi Marcia,

Door het vele reizen en werken in de trein is het voor mij lastig om bij te houden waar en op welk tijdstip en datum ik geen broek heb.

Ik noem zomaar wat trajecten:

Purmerend - Hoorn
Zaandam - Amsterdam Lelylaan
Amersfoort - Apeldoorn
Hengelo - Deventer

Utrecht centraal en omgeving
Amsterdam Sloterdijk en omgeving

Ik zie als netwerk op bovenstaande route’s grotendeels 3G en daarnaast valt de verbinding regelmatig weg of beland op edge.
De 3G connectie is zo traag dat verbinding in stand houden van het internet niet lukt.

Top om hier een klacht van te maken. Ik heb overigens de IPhone 8 plus.

Ook op mijn andere telefoon met KPN (IPhone SE2) en Ipjone 8 van mijn vrouw hetzelfde euvel.

Dank alvast!

Groet

Denniz
Reputatie 5
Badge +6
@Marcia_ Klopt het dat wr een klacht is aangemaakt en hoe gaat dit verder in zijn werk?
Reputatie 7
Badge +30
Nee, ik ben er gisteren niet meer aan toegekomen! Ik wilde het net doen, maar wat is jouw 06-nummer? Wil je me die nog in een privébericht sturen? Dan maak ik de klacht aan. Dit wordt dan naar de technische dienst gestuurd en zij onderzoeken het dan. Er is op dit moment een doorlooptijd van 12 werkdagen, dus je moet daarvoor wel even geduld hebben 😞.
Reputatie 5
Badge +6
Nee, ik ben er gisteren niet meer aan toegekomen! Ik wilde het net doen, maar wat is jouw 06-nummer? Wil je me die nog in een privébericht sturen? Dan maak ik de klacht aan. Dit wordt dan naar de technische dienst gestuurd en zij onderzoeken het dan. Er is op dit moment een doorlooptijd van 12 werkdagen, dus je moet daarvoor wel even geduld hebben 😞.

Het gaat om 3 nummers.......ik heb je een bericht gestuurd. Nogmaals dank je wel
Reputatie 7
Badge +30
Yes, dank! Ik heb het eerste nummer als contactnummer genoteerd. De doorlooptijd is nu 5 werkdagen zag ik, dus dat scheelt weer een stuk!
Reputatie 5
Badge +6
Hoi @Marcia_

Op 28 februari een mail van jullie gehad met het verzoek om aanvullende gegevens te leveren waaronder metingen van de snelheid. Grappig als een van je klachten is dat er geen bereik is en dat er vaak terug val is naar 3G.

Als je reist is het lastig om dit te geven maar een voorbeeld is stationsgebied HOORN en HOORN KERSENBOOGERD maar ook hele traject ZAANDAM KOGERVELD naar PPURMEREND WEIDEVENNE. In dat gebied meerdere keren uitval van meerdere seconden.
En zo kan ik nog veel meer routes bedenken of opnoemen.

De mail was tevens het laatste contact en de doorlooptijd is al niet meer gehaald. Graag wil ik weten wat de status is.

Hopelijk begrijp je dat ik niet tevreden ben net het bereik. Ik hoop snel wat te horen, waarbij ik het liefst een mooi voorstel tegemoet zie.
Reputatie 7
Badge +30
Ha Dennis, heb jij ook weer gereageerd op die mail? Dan kunnen mijn collega's van de technische dienst het verder oppakken. Met een snelheidsmeting kunnen zij inderdaad verder kijken wat er aan de hand is. Ik kan daar zelf niets aan doen, dat is echt aan de collega's van de technische dienst.

Wat bedoel je met je laatste zin? Wat voor voorstel verwacht je?
Reputatie 5
Badge +6
Verwachtingen heb ik niet maar als het netwerk niet voldoet aan de verwachtingen dan is laten gaan voor einde contract de enige oplossing.

Overigens heb ik inderdaad gemaild ook de verstoringen die ik je vandaag heb doorgegeven. Dus vandaag is een tweede mail uitgegaan.
Reputatie 7
Badge +30
Ja, ik snap wat je zegt! Goed dat je terug gemaild hebt, de collega's pakken dit verder op. Als zij constateren dat het bereik inderdaad te wensen over laat, dan kunnen zij hier een melding van maken. We kunnen dan een klacht voor je indienen en de klachtenafdeling kan dan bepalen of dit een reden is om het contract te ontbinden. Dit gebeurt nog wel eens als het gaat om het bereik thuis. Voor het bereik onderweg, gebeurt dit, voor zover ik weet, niet zoveel. Dus ik weet niet in hoeverre dat in dezen een optie is. Maar laten we niet op de zaken vooruit lopen en even afwachten wat er uit je netwerkklacht komt.
Reputatie 5
Badge +6
We wachten het rustig af @Marcia_

thuis geen netwerk kan niet meer sinds KPN WiFi call aktief is.
Reputatie 5
Badge +6
Het weekend begint weer en helaas nog niets vernomen.

hoelang staat er eigenlijk voor?
Reputatie 7
Badge +30
Ik verwacht dat je voor een volgende reactie ook binnen 5 werkdagen bericht krijgt. We werken op volgorde van binnenkomst, dus dan zou je toch al reactie hebben moeten ontvangen. Maandag ga ik er voor je achteraan. Wellicht dat ze op dit moment zaken aan het uitzoeken zijn o.i.d.
Reputatie 5
Badge +6
Ik verwacht dat je voor een volgende reactie ook binnen 5 werkdagen bericht krijgt. We werken op volgorde van binnenkomst, dus dan zou je toch al reactie hebben moeten ontvangen. Maandag ga ik er voor je achteraan. Wellicht dat ze op dit moment zaken aan het uitzoeken zijn o.i.d.

Hoi @Marcia_
Het is inmiddels donderdag maar zelf nu nog een enkel bericht. Ook niet bij mijn andere twee abonnementen. Ik vind het och wel heel vervelend te vinden. Snap dat je niet blij bent met een klagende klant maar de problemen spelen nog steeds. Ik heb meer 3g dan 4g en de verbinding valt onderweg regelmatig uit. Ook met de telefoons die we nog meer in huis hebben.

Ik hoop heel snel van KPN te horen.
Reputatie 5
Badge +6
@Marcia_ Ik lees dat je maandag achter het een en ander aan zou gaan, maar dat was afgelopen maandag. Althans als ik kijk en terug tel naar moment van plaatsing.

Wat is de status?
Reputatie 7
Badge +16
Ik heb trouwens ook ervaring met T-Mobile voor in de trein, KPN is ietsjes beter als je 't mij vraagt 🙂

(Ik heb 2 simkaarten 😉 ). Mijn meest gereisde traject is Groningen - Roosendaal dus dan heb je wel genoeg inzicht 😂
Reputatie 5
Badge +6
Weet je @SjorsK al verwacht ik niet dat er iets zal veranderen had ik wel gehoopt een reactie te krijgen. En dat krijg ik niet eens. Mailverkeer rond 28 februari is altijd onbeantwoord gebleven.
Dat vind ik nog steeds het meest jammer
Reputatie 7
Trein is overigens altijd een puinhoop,... Je zit al in een metalen kast, en die crost overal langs met 100km/u. Ik reis vrijwel het meest met Arriva, traject Harlingen-Leeuwarden, echter is het halverwege altijd 3G waar je niks mee kunt. (Maar is maar kort,...) Maar ook met de NS Leeuwarden-Apeldoorn laat het soms te wensen over,.. Vodafone heeft exact hetzelfde 😅

Waar is de tijd dat je nog eens een gezellig praatje kon maken in de trein met je buurvrouw of buurman? 😀
Reputatie 7
Badge +30
Heel vervelend! Er was nog geen nieuws, ik ben vergeten je dit te laten weten, sorry. Ik bel morgen opnieuw en vraag dan of er met jou contact opgenomen kan worden. Dit duurt mijns inziens té lang!
Reputatie 5
Badge +6
Geef ik aan dat dat het beste antwoord is @Marcia_ ...maar dat is het niet. Je doet wel weer stinkend je best. Dank daarvoor.

Maar vind het niet prettig. Ook omdat ik altijd al heb aangegegeven dat ik met drie abonnementen hetzelfde probleem ondervind...... contact blijft telkens over 1 gaan.

Dit alles loopt wat mij betreft tot op het bot stroef en levert mij eigenlijk alleen maar ergernissen op. Hopelijk gaan jullie laten zien dat jullie blij met mij zijn. Of laten jullie mij met drie abonnementen vervroegd gaan?
Reputatie 7
Badge +30
Ik heb inmiddels contact gehad met de collega die het in behandeling heeft, maar we lijken niet alle informatie te hebben. Wil je reageren op mijn privébericht? Dan ga ik er zo snel mogelijk voor je achteraan.
Reputatie 5
Badge +6
Hoi @Marcia_

Ik heb gisteravond een aantal metingen gedaan op de terugweg van een reis vanuit Arnhem. Deze heb ik in een prive bericht naar je gestuurd. Ik heb tevens een aantal metingen van de heenreis naar je gestuurd zover ik het mij kon herinneren dan.

Bij elke treinreis zal ik je precies melden wanneer het bereik slecht was of zelfs wegviel, welk tijdstip en een eventuele meting.
Is dat een optie?

Heb je het ontvangen?

Fijne weekend alvast

Dennis
Reputatie 7
Badge +30
Yes, ik zie het staan! Hier kan ik zeker al iets mee. Ik geef het maandag door aan onze de technische dienst en dan hoor ik van hen wel of ze meer informatie nodig hebben. Ik ben het hele weekend aan het werk, dus mocht je voor maandag nog meer aan willen geven, laat het me gerust weten. In ieder geval een fijn weekend gewenst!