Beantwoord

Bereik 4g steeds 3g

  • 25 February 2019
  • 49 reacties
  • 1089 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +6
in de begin periode van mijn overstap naar KPN was ik zeer tevreden met jullie netwerk en het bereik. Zelfs mijn werklocatie was weer bereikbaar....een reden waarom ik eerder bij jullie weg was gegaan.

Nu ik werk op een nieuwe plek is het drama. In pandig op veel plekken geen bereik maar onderweg ernaar toe valt het bereik met regelmaat wegg. Op meerdere plekken geen 4g maar 3G maar betaal wel voor 4g.

ik vond dat echt storend. Wat kunnen jullie hieraan doen of betekenen?
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 24 March 2019, 19:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

49 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Helemaal super @Marcia_ .
ik wacht je reactie maandag af.

niet vergeten he...haha
Reputatie 7
Badge +30
Je staat in m'n agenda, dus ik ga er vanuit dat ik het niet vergeet😅
Reputatie 7
Badge +30
Ja hallo! 😉 Ik heb het doorgegeven en ze gaan ermee aan de slag! Hou je me weer op de hoogte? Mocht ik iets horen, doe ik dat ook.
Reputatie 7
Badge +30
Ik heb een reactie van de collega's van de technische dienst ontvangen. De doorgegeven data kwamen niet overeen met de locatie van het betreffende 06-nummer. We kunnen daar dus op dit moment niets mee 😞. Wel vraagt de collega of het niet een toestelprobleem is. Jij geeft zelf al aan dat je dit probleem met meerdere aansluitingen ervaart. Het lijkt er dus op dat we nu in rondjes gaan lopen.

Het lijkt me goed dat we over gaan tot het indienen van een klacht. Je hebt al meerdere keren duidelijk gemaakt dat je zo liever bij KPN weg wil en daar kan ik niet over beslissen. Als je wilt dat ik een klacht voor je indien, laat je me dat weten? Je mag ook zelf een klacht indienen. Omdat het natuurlijk best een verhaal is, lijkt mij dat in dit geval de beste optie. Je kunt dan wanneer het jou uitkomt een uiteenzetting van het probleem doen. Je weet dan zeker dat je niets mist. Mocht ik, nu of later, nog iets voor je kunnen doen, hoor ik het graag.
Reputatie 5
Badge +6
Hoi Marcia,

Dit vind ik wel heel bijzonder.....
ik ga er zeker een klacht van maken, maar heb nog wat metingen van vandaag 4 april.
wellicht dat ze daar iets mee kunnen? Mag ik je sowieso een privé bericht sturen?

Het klopt dat de ervaringen zijn met een IPhone SE, IPhone 8 en IPhone 8 plus.

Laat je het even weten?
Reputatie 5
Badge +6
@Marcia_ Mijn dochter van 9 is zojuist gebeld op haar mobiel door KPN. Omdat het nummer niet in haar contactenlijst voorkomt hebben wij de afspraak gemaakt dat zij het nummer niet mag opnemen. Maar toen ik het terugbelde bleek het KPN te zijn.

Ik denk dat ik nu begrijp waarom jullie geen overeenkomsten hebben gevonden. Ik heb 3 contracten bij jullie lopen en ik vermoed dat je het verkeerde contract (als contract van de meting) hebt doorgegeven aan jullie technische dienst. Zou jij ervoor kunnen zorgen dat ze mij bellen?? Ik heb het juiste contractnummer vooraan gezet in mijn profiel
Reputatie 7
Badge +30
Ha Dennis, ik had het nummer -560 doorgegeven. Is dat niet het juiste nummer? Ik zie overigens dat je dochter gebeld is n.a.v. de klacht die is ingediend. Daar zal ik, als jij bevestigt dat -560 jouw nummer is, bijzetten dat alleen dat nummer gecontacteerd mag worden.

Voor wat betreft de technische dienst: zij hebben gevraagd of je zelf contact op kunt nemen voor aanvullingen. Ze kunnen dan direct metingen doen en eventuele vragen stellen. Vooral omdat we nu al een poosje bezig zijn. Dat kan niet in het weekend: doordeweeks zijn ze bereikbaar tussen 9 en 18 uur.
Reputatie 5
Badge +6
Ha Marcia,,

Sorry maar het begint mij te ergeren. Ik moet een nummer opgeven als contact nummer voor vragen. Ik geef het nummer op dat eindigt op 560 en wordt op een totaal ander nummer gebeld. KPN jullie zijn heel bijzonder!!

Het is dus inderdaad het nummer dat eindigt op 560!

Hoe kan ik de TD bellen als die nog nooit op enige manier contact met mij gehad behalve dan de mail
met de vraag of ik meer gegevens wil geven?
Die mail heb ik gestuurd en daarna bleef het stil. Van jou kreeg ik toen te horen (pas vorige week) dat de info blijkbaar niet voldoende was en dat ze daarom mij niet konden helpen.

Ik raak steeds meer verstrikt in het KPN web
Reputatie 5
Badge +6
Nog even ter aanvulling:

De klacht is heel simpel.....ik betaal met 3 abonnementen voor 4g waar jullie 99%dekking garanderen. Maar als ik met de trein reis heb ik bijna overal 3G en de verschillen zijn dusdanig dat ik dezelfde route verschillende metingen heb. Dus daar waar ik in de ochtend 3G heb, heb ik in de middag 4g en andersom.

Het minimale is dat ik graag hoor waarom dat is en anders bieden jullie niet waar het contract voor is afgesloten.

Het heeft echt niet mijn voorkeur om weg te gaan bij KPN al moet ik zeggen dat de manier hoe hiermee om gegaan wordt voor mij wel
motiverend wordt.
Reputatie 7
Badge +30
Dat snap ik heel goed! Je kunt bellen met 0800-0402 en mijn collega's verbinden je dan door met de technische dienst. Dat kan alleen op doordeweekse dagen, zoals ik hierboven aangaf. Voor wat betreft je klacht: het klopt dat we bijna overal dekking hebben. Je zult ook merken dat je als je op de aangegeven plekken buiten stilstaat, dat het bereik gewoon goed is. Het wordt een andere situatie als je je binnenshuis bevindt of als je van mast tot mast reist, zoals in de trein. Ik ben het met je eens dat dat ook gewoon goed moet zijn, maar dat is afhankelijk van veel verschillende factoren. Ik kan daar zelf verder niet zoveel over zeggen, ben ik bang.

Ik zet in ieder geval bij de klacht in dat je echt alleen op je eigen nummer gebeld wilt worden. Dan moet dat helemaal in orde komen.
Reputatie 5
Badge +6
Ik Jan mij deels vinden in je uitleg @Marcia_ maar waarom heb ik dat probleem niet wanneer ik met ee auto op de snelweg ben? Dan heb ik alleen maar 4g. Ik kan mij dus niet helemaal vinden in je verklaring. Daarnaast hebben jullie die aanmerking ook gekregen van P3. Ook op stations is er geen 4g en ook niet bij lage snelheden. Dus nee je verklaring is deels grk
Reputatie 7
Badge +30
Het zal ook iets met de capaciteit te maken hebben: in de trein ben je met meer gebruikers dan in de auto. Het blijft natuurlijk gewoon heel vervelend dat het niet goed werkt.
Reputatie 5
Badge +6
Het zal ook iets met de capaciteit te maken hebben: in de trein ben je met meer gebruikers dan in de auto. Het blijft natuurlijk gewoon heel vervelend dat het niet goed werkt.

Ik zal hier verder niet op reageren want dat kan een ellenlange discussie worden wat heel erg leuk en leerzaam voor mij zal zijn maar niet bedoeld is om te voeren op een forum denk ik. Ik heb door dit antwoord meer vragen gekregen waarvan het antwoord op deze vragen heel technisch gaat worden.

Wat voor jou denk ik wel belangrijk is om te lezen is dat ik zojuist gebeld ben door jullie klachtenafdeling. Het antwoord is dat zij, zoals jij al verwachte, niets voor mij kunnen betekenen. Immers er is een technisch probleem onderkend maar deze is niet zo op te lossen. Daarnaast was de reactie dat het ticket met de storing al afgesloten is. Toen ik eenmaal mijn verhaal aan het doen was hoe het allemaal gelopen was werd ineens gezegd dat jij het maar weer moest gaan oppakken. En dat bedoel ik met van kastje naar de muur. Toen ik aangaf dat jij mij als oplossing hebt geboden dat ik bij hen moest zijn heeft hij nogmaals de ticket maar heropend in de hoop dat er nu met het juiste nummer een vergelijking wordt gemaakt.

Ik ben echt heel erg op zoek naar een oplossing maar ben heel erg bang dat deze nooit meer gaat komen
Reputatie 7
Badge +30
Daar heb je dus niet zoveel aan. Ik weet eerlijk gezegd niet waarom de problemen die spelen er zijn. Ik heb meer inhoudelijke productkennis en niet zozeer de technische kennis. Daarvoor zijn mijn collega's van de technische dienst aanwezig. Je kunt niet alles weten 😉. Het is dus niet zo dat ik je niet wil helpen, maar voor dit specifieke probleem ben je daar dus beter op je plek. Als zij aangeven dat we deze situatie op dit moment niet kunnen verbeteren, dan neem ik aan dat dat zo is. Goed dat het ticket in ieder geval weer heropend is, hopelijk komt er toch iets uit!
Reputatie 5
Badge +6
@Marcia_ Op jouw advies op 9 April op verzoek van jullie wederom in een mail gespecificeerd aangegeven waar de dekkings problemen zitten. Iets wat ik in de dagen ervoor ook al bij jou had gedaan.

autoreply is dat mail binnen 5 werkdagen wordt afgehandeld. Het is nu 17 april en zojuist even gebeld.
Uw mail is er maar wanneer de afhandeling gaat plaats vinden is niet bekend alsmede voor welke datum. Ik ven nu vanaf 27 februari met jullie bezig.

Ik zou graag een reactie willen weten.....help!!
Reputatie 7
Badge +30
Wat een gedoe zeg 😞. Ik zie inderdaad dat het ticket nog steeds in behandeling is. Dat betekent eigenlijk altijd dat het onderzoek nog niet voltooid is. Op zich een goed teken natuurlijk, alleen wel vervelend dat je er dan niets van hoort. Ik moet je toch vragen nog even af te wachten, er is op dit moment nog geen nieuwe informatie!
Reputatie 5
Badge +6
Dank je @Marcia_ Ik krijg nu andere informatie dan gister. Im zal nog even geduld hebben maar ook nu merk ik dat er niets veranderd is qua bereik.

Hoelang kan dit onderzoek duren?

Ook nu weer viel mij op dat in een gesprek gerefereerd werd naar een traject die inderdaad een klein onderdeel os van mijn klacht. Dit gebeurt telkens en vind dat niet goed. Het voelt ook niet goed.....

Ik hoop snel van je te horen......en nogmaals de klacht is geldig voor alle drie de abonnementen.
Reputatie 7
Badge +30
Het klopt dat het per traject gecontroleerd wordt. Zoals ik eerder aangegeven heb, wordt het onderzoek op mastniveau gedaan. Dat betekent dus dat het per traject gedaan wordt. Je kunt in het gesprek sowieso aangeven dat het ook om andere trajecten gaat. Bij het onderzoek wordt jouw 06-nummer als voorbeeld gebruikt:P mocht er op het netwerk iets aangepast worden, zal je met je andere 06-nummers ook verbetering merken.
Reputatie 5
Badge +6
Ha @Marcia_

Het heeft even geduurd maar ik heb uiteindelijk een terugkoppeling ontvangen van KPN waarin bevestigd wordt dat de ervaringen die ik waarneem als kloppend wordt bevestigd. Jullie geven aan dat er verbeteringen voor de opgegeven locaties en routes op de planning staan maar dat niet gezegd kan worden wanneer dit gaat plaats vinden.

Mik heb daarom een ontbindingsverzoek ingediend voor de drie contracten aangezien KPN naar mijn mening v.w.b. Het mobiele bereik nalatig is.

Hopelijk krijg ik daar wat sneller antwoord op dan mijn dekkings klacht.


werk ze vandaag!

Dennis
Reputatie 7
Badge +30
Goed dat je nu wel duidelijkheid hebt! Ik ben benieuwd naar de afhandeling van je ontbindingsverzoek. Mocht het te lang duren of mocht je nog vragen hebben, weet je me te vinden!

werk ze vandaag!
Jij ook!
Reputatie 5
Badge +6
Goed dat je nu wel duidelijkheid hebt! Ik ben benieuwd naar de afhandeling van je ontbindingsverzoek. Mocht het te lang duren of mocht je nog vragen hebben, weet je me te vinden!


werk ze vandaag!Jij ook!



Ik ben ook heel benieuwd Nasr de afhandeling. Op donderdag 2 mei is een terug bel afspraak gemaakt waarvan ik een bevestiging heb gekregen op de mail. Ik zou binnen 3 dagen teruggebeld worden. Het is nu 9 mei en je raadt het al.......ik ben niet gebeld. Zojuist naar 1200 gebeld en daar kreeg ik te horen dat ik op 8 mei om 12.42 gebeld ben maar dat ik verzocht heb om op een later tijdstip teruggebeld te worden. Welk nummer hebben jullie gebeld san? Mijn vrouw, ik en zelfs dit keer mijn dochter zijn niet gebeld.

ik voel mij geschoffeerd omdat meerdere malen mijn nummer genoemd staat.ik ben vanaf 27 februari bezig en nog steeds niets....laat staan een normaal belletje.

ik baal nu echt een beetje van jullie. Triest dat er zo met klanten wordt omgegaan....
Reputatie 7
Badge +30
Jammer om dit te lezen 😞. Ik zie wel dat de collega met wie je gisteren gesproken hebt, zéér duidelijk aangegeven heeft dat je niet tevreden bent. Ik ga er daarom ook echt vanuit dat er maandag actie wordt ondernomen. Mocht dat niet zo zijn, trek aan de bel hoor!
Reputatie 5
Badge +6
Jammer om dit te lezen 😞. Ik zie wel dat de collega met wie je gisteren gesproken hebt, zéér duidelijk aangegeven heeft dat je niet tevreden bent. Ik ga er daarom ook echt vanuit dat er maandag actie wordt ondernomen. Mocht dat niet zo zijn, trek aan de bel hoor!


Er is vandaag contact geweest en ik heb een mail gehad. Mijn teleurstelling is niet verminderd. Het is zoals het is.

Bedankt voor alle genomen moeite. Enorm gewaardeerd!
Reputatie 7
Badge +30
Ontzettend jammer uiteindelijk! Bedankt dat je het nog even liet weten in ieder geval!