Vraag

Bereik binnen appartementencomplex

  • 2 December 2020
  • 6 reacties
  • 346 keer bekeken

Wonen sinds kort in nieuwbouw appartementencomplex van 24 appartementen. Hier blijkt dat bereik binnen het complex vooral in garage en lift nagenoeg onmogelijk is. Hoe kan dit worden opgelost ??


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi @HKorver, welkom hier. 

Hier blijkt dat bereik binnen het complex vooral in garage en lift nagenoeg onmogelijk is. Hoe kan dit worden opgelost ??

In de lift en garage? Ik gok dat dat niet zal worden opgelost. Voor mijn beeldvorming, hoeveel tijd spendeer je in de lift of garage? :wink:

Probleem is wel dat in de garage de laadpaal via wifi moet worden geregeld en het een bewoner is overkomen dat het alarm in de lift niet werkte en zijn telefoon dus helaas ook niet !!

Reputatie 7
Badge +24

Het alarm in de lift hoort het gewoon te doen. Het kan geen kwaad om dat zo af en toe eens te testen. De lift bestaat uit allemaal metaal, het is niet zo vreemd dat je daar geen bereik hebt.

Hier een eerder onderwerp over liften en alarm :

https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/werkt-mijn-analoge-alarm-straks-nog-443492?postid=623153#post623153

Dank voor dit bericht en ik ga dit zeker lezen.

Ik verbaas mij al heel lang over de "veiligheids" eisen als het om een lift gaat, zo'n ding stopt bij wat voor kleine verstoring dan ook en heeft geen nood systeem om (eerst) naar de dichtstbijzijnde verdieping te gaan, dat moet toch mogelijk zijn, mechanisch mbv zwaartekracht.
 
Maar nu over het nood oproep systeem, dat gaat (ging) vaak over een normale kieslijn waar bij je er pas achter komt als het niet werkt als je het wil gebruiken 😞 En dan moet er ook nog een noodvoeding zijn (accu) die onderhouden wordt en dan nog, als de hele stad uitvalt dan zal die verbinding ook zws niet meer werken.
Dat moet toch ook anders kunnen, maar, behoudend, zo doen we dat nu eenmaal :-/
 
Wbt een mobiele telefoon in de lift, ik zie wel een manier om dat mogelijk te maken middels een passieve "tunnel" voor ethersignalen, zo bv :

 

 Of zo :

Alles zonder elektronica, niet afhankelijk van het elektriciteitsnet dus.

Maar of de lift fabrikanten dat al kunnen (willen !) uitvoeren dat is de vraag !
Zoekterm : "passive repeater"
Ik hou me aanbevolen voor andere termen of zoekresultaten
Â