Vraag

Bestel problemen mobiel abonnement

  • 26 September 2020
  • 7 reacties
  • 112 keer bekeken

Het begon met het aanvragen van een nieuw abonnement voor onbeperkt mobiel en bellen voor 2 jaar.

Toen ik dit besteld had via de website kwam ie met een melding er is een fout opgetreden ( afschrijven 1 cent ter controle bankrekening ging niet goed). Kreeg wel een bestelnummer. Refresh van het scherm hielp niet, dus maar 0800-0402 gebeld.

Kreeg wel een scherm met bedankt voor je bestelling met hierin een bestelnummer beginnend met SISH.

Verhaal uitgelegd en mogelijk bestelnummer doorgegeven, daar heeft men in de systemen gekeken en me verzekerd dat de bestelling inderdaad niet was gelukt, er was geen bestelling.

Toen hebben ze dus via de telefoon samen met mij een nieuwe aanvraag ingediend. Ik kreeg een nieuw bestelnummer beginnend met ARMOR.

Daarna kreeg ik dus vervolg mail van de SISH bestelling, die was er blijkbaar toch.

Blijkbaar heeft men geen kennis en geen toegang tot alle bestel systemen, maar zeg dan niet dat er geen bestelling is, hier gaat dus iets mis !

Weer gebeld met 0800-0402, verhaal van dubbele bestelling uitgelegd, ok hij zou een opmerking in het systeem plaatsen.

Ook verteld dat ik voor het SISH bestelnummer nu een verzoek kreeg om afspraak te maken voor een koerier, terwijl in het ARMOR bevestigings mailtje stond dat ik de sim kaart gewoon thuis kreeg.

Hij vertelde me dat ik niets hoefde te doen, want het nummer kan toch niet 2x geporteerd worden, dus dat zien ze dan.

Helaas weer niet juist, kreeg een sms dat als ik niet reageerde op het afspraak verzoek het abonnement gewoon doorging maar dan met een ander nummer.

Na 2 x onjuiste info toch maar zelf via de https://mijn-bestelling.kpn.com/ site mijn SISH bestelling geannuleerd.

 

Hopelijk gaat nu de bestelling via het bestelnummer ARMOR… wel goed en heb ik dadelijk 1 KPN abonnement ( en geen twee) met mijn huidige 06 nummer geporteerd naar KPN .

 

See You,

Erik.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Wat een vervelend begin met je bestelling en ervaringen met de klantenservice. Vul je profiel op het forum aan zodat medewerkers mee kunnen kijken mocht dat nog nodig zijn.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @erik59, dit is inderdaad niet zo'n lekker begin, uiteraard hoop ik dat het nu helemaal goed gaat met je bestellingen!

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het mobiele nummer waar het om gaat én het Armor bestelnummer, in het opmerkingenveld noteren, zodat ik met je mee kan kijken :slight_smile:

Ok ingevuld, forum profiel is blijkbaar weer een ander profiel dan van mijn kpn, waar ik al een profiel had ingevuld, verwarrend dat al dit soort profielen niet op 1 plek staan. Zag ook even niet zou gauw een link vanuit forum naar je forum profiel, maar zeker niet goed gekeken, in ieder geval browser bookmark naar forum profile page aangemaakt.

 

See You,

Erik

In dit forum kunnen ook geen klanten een account aanmaken. Het is voor medewerkers belangrijk om de persoonlijke gegevens in het profiel in te kunnen zien. Daarmee geef je indirect toestemming om in de officiële data mee te laten kijken door een medewerker van KPN.

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt @erik59!

Het was even puzzelen voor mij voordat alles op  z'n plek viel, maar ik heb nu helder hoe de vork in de steel steekt. En dat is niet supergunstig…

Op dit moment loopt er helemaal géén bestelling, de de bestelling die je zelf hebt geannuleerd is ook daadwerkelijk geannuleerd dus dat stukje is goed gegaan. De ARMOR bestelling is echter ook niet doorgelopen, ergens tussen ARMOR (het bestelsysteem) en het systeem waar je order verder in wordt behandeld, is dit verkeerd gegaan.

Er zal dus niets anders opzitten dan nogmaals een bestelling plaatsen, danwel zelf via de website, danwel via een collega via 0800-0402, afhankelijk van je voorkeur. Als je überhaupt nog een poging wilt wagen bij KPN, na al dit gedoe :slight_frown: Ik had graag ander nieuws voor je gehad, maar kan het niet mooier maken dan het is!

Bedankt Maja voor het uitzoeken, had al zo’n voorgevoel dat dit ging gebeuren. Er zit meer achter maar geen idee wat. Blijkbaar heeft KPN voldoende klanten en willen ze geen nieuwe. Op de werkvloer is men altijd van goede wil in een grote organisatie, maar ja hokjes he, je kan en mag niets verder buiten het hokje, dus als er ook maar iets even buiten de lijntjes gebeurd dan kan je helemaal niets, helemaal niet op de scheidslijn van de hokjes. En inderdaad je voelt het juist aan, waarom zou ik een nieuwe aanvraag doen als men dit al niet eens kan herstellen. Heb trouwens nog niets gehoord dat ook deze ARMOR aanvraag mis is gegaan, neem aan dat ik daar dan nog officieel bericht van krijg. Blijkbaar veel te veel losse systemen en te weinig integratie. Helaas zal het nog heel vaak fout moeten gaan voordat het management hier prioriteit aan gaat besteden.

Ga eerst eens afwachten of ik nog wat van de aanvraag ga horen, sorry maar weet nu ook niet meer wat ik wel en niet kan geloven. Misschien is de aanvraag verdwenen en misschien ook niet, jullie hebben waarschijnlijk geen toegang tot alle systemen.

Als ik officieel gehoord heb dat de aanvraag mis is gegaan, ga ik eerst wel even bij een andere provider kijken of ze me daar wel willen hebben.

Misschien leest het management dit ( haha op het forum) en gaan ze er wat aan doen, maar denk het niet, niet belangrijk genoeg.

 

See You,

Erik.

 

Check even goed of de concurrentie een vergelijkbaar abbonement biedt of dat het nu vooral een slechte start is en je er straks misschien niet meer over na hoeft te denken.

Check ook even de dekkingskaart bij alle providers. Het is geen garantie maar geeft een beeld over het bereik.