Beantwoord

Bestelling bij PostNL geweigerd, omdat er geen toestel in zat

  • 31 July 2019
  • 17 reacties
  • 595 keer bekeken

Beste,

Zaterdag ( 27-7 ) heb ik in verband met de verlenging van mijn mobiel abonnement een telefoon besteld.
Maandag bleek bij uitlevering door de koerier dat de doos open was en de telefoon verdwenen.
Hij heeft de zending nu geregistreerd als geweigerd. Ik zou automatisch een bericht van annulering bestelling krijgen en ik zou de telefoon opnieuw kunnen bestellen.
Nu vraag ik me toch af of dit de juiste procedure was en hoe lang dit gaat duren.
Er is geen telefoon meer die retour kan, zit nu niet KPN op een niet te ontvangen retour bestelling te wachten?

Gr. Rico66

Admin: titel van je bericht aangevuld ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 5 August 2019, 13:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Ha @rico66, welkom! Wat een gedoe dit, zeg 😞. Niet iets waar je op zit te wachten bij het bestellen van een nieuwe telefoon! Ik weet om eerlijk te zijn ook niet of dit heel handig was, maar aan de andere kant: waarom niet? Wil jij je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, 06-nummer, evt. klantnummer(s) en als je hebt, het ordernummer onder 'persoonlijke opmerkingen'? Dan ga ik kijken wat er aan de hand is.
Hoi Marcia,
De gegevens zijn aangevuld. Hoor graag van je.

Gr. Rico
Reputatie 7
Badge +30
Er staat nu sinds de 29e wel dat je 'm geweigerd hebt, dus ik denk dat het goed gaat komen. De annulering is nog niet helemaal verwerkt, dus dat is nog wel even afwachten. Ik hou het vanaf hier even voor je in de gaten. Je krijgt sowieso ook een bevestiging als het afgerond is. Wil je mij ook op de hoogte houden?
Doe ik zeker alvast bedankt
Goedemorgen Marcia,

Helaas zijn we al weer een week verder. Ik heb niets mogen te vernemen van hoe verder.
Kan jij mij aangeven wanneer ik mijn abonnement kan verlengen?

Alvast bedankt,

Gr. Rico
Reputatie 7
Badge +30
Hè, wat vervelend dat je nog niets gehoord hebt! Ik heb het intern uit laten zoeken door middel van het aanmaken van een ticket bij Reviva. Zij handelen via ons de bestellingen en retouren af. Je krijgt van hen bericht hierover, hopelijk zeer spoedig!
Hoi Marcia,

wederom bedankt voor de snelle reactie :)
Gr. Rico
Hoi Marcia,

Ik heb toch nog een vraag. Ik lees hier op het forum dat het interne onderzoek best wel een tijd kan duren.
Wij hebben natuurlijk niet getekend voor ontvangst. Dan is het annuleren van de de bestelling toch een formaliteit? Waar het pakketje gebleven is , is tussen jullie en de bezorging. Ik neem aan dat ik daar niet de dupe van word?
Gr. Rico
Reputatie 7
Badge +30
Klopt helemaal wat je zegt. Ik verwacht dat het sneller opgelost is, maar dat durf ik niet meteen te zeggen. In de toelichting heb ik in ieder geval expliciet vermeld dat jij niet getekend hebt en het toestel dus niet in ontvangst hebt genomen. Het zou dus wat mij betreft ook niet zo lang moeten hoeven duren, maar ik durf dit niet te beloven.
Reputatie 7
Badge +30
Gefixt🤗. Je kunt nu weer verlengen! Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, laat je het weten?
Hoi Marcia,

toppertje 🙂 Dankjewel voor de service!!

Gr. Rico
Reputatie 7
Badge +30
Geen probleem!
Goedemiddag marcia,

Helaas last van een gevalletje Murphy.
Bij opnieuw bestellen was de telefoon niet op voorraad. Nu krijg ik het bericht dat de telefoon morgen geleverd word. Helaas geen mogelijkheid thuis te zijn. Gebeld met de klantenservice om het afleveradres om te zetten naar mijn werk, of de aflevering met 1 dag uit te stellen. Dit blijkt niet mogelijk.
Ik ben als de dood dat de postbode onverrichterzake weer vertrekt en de bestelling weer geannuleerd word. Zijn er geen mogelijkheden aanpassingen te doen in de bestelling?


alvast bedankt

Gr. Rico
Reputatie 7
Badge +30
Oei, dat is onhandig, Rico. Marcia is met vakantie nu, vandaar dat ik reageer. Het is inderdaad niet mogelijk om, als het leveringsproces al in gang is gezet, het adres of de afleverdatum aan te passen. Ik zie hier staan dat het afgeleverd is. Is het gelukt om hem zelf te ontvangen?
Ik heb gelukkig vrij kunnen krijgen 😁
Ik heb hem ontvangen en vanavond alles omzetten. Dankjewel voor de reactie
Reputatie 7
Badge +25
Ik heb hem ontvangen en vanavond alles omzetten. Dankjewel voor de reactie
Top! Fijn dat het dan toch eindelijk is gelukt @rico66. 🙂