Beantwoord

Betaalafspraak via overschrijving andere bank, wanneer is dat verwerkt?

  • 22 February 2019
  • 3 reacties
  • 247 keer bekeken

Goedemiddag,
Ik had een betaalafspraak gemaakt en de uiterste betaaldatum is vandaag. Nu heb ik het bedrag net overgemaakt (niet via IDeal), maar ik bedenk me nu dat ik een andere bank heb, Rabobank, en jullie bank is ING. Het geld zal dus niet vandaag op jullie rekening staan. Word ik nu in het weekend afgesloten?

Met vriendelijke groet,

Roos
Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid topic
icon

Beste antwoord door Nadia 22 February 2019, 13:40

Bekijk origineel

3 reacties

Hallo @Rmhilleb ,
als je die overmaking vanochtend gedaan hebt hebben ze dat vanmiddag binnen.
Maar met Ideal was het sneller gegaan.
Reputatie 7
Hey Roos, welkom op het KPN forum. Ai! Ik vrees dat de kans bestaat dat je wordt afgesloten. Een iDEAL betaling linkt meteen jouw factu(u)r(en) + klantnummer met het juiste debetnummer. Dit raden we te allen tijden aan!

Als je via een betaalopdracht het bedrag aan ons overmaakt zit er een vertraging op de transactie én onze administratie moet jouw overgemaakte bedrag nog 'vinden' en aan het juiste debetnummer koppelen. Dit proces kan uiterlijk 5 werkdagen duren.

In 'MijnKPN' kan je van de laatste 6 facturen eenvoudig bekijken of de betaling is verwerkt of dat er nog een openstaand bedrag is.

  • Log in op ' MijnKPN' of open de 'MijnKPN' app.
  • Ga naar Producten en selecteer de desbetreffende dienst
  • Je kan gelijk de facturen in het scherm zien. Als u het gespecificeerd wilt zien kan er op 'Bekijk alle facturen' gedrukt worden

Na verwerking van de betaling kan het 24 uur duren voordat de status van de factuur in 'MijnKPN' op betaald komt te staan. Bij betaling via
iDEAL is je betaling meteen verwerkt nadat je opnieuw bent ingelogd in MijnKPN.
Reputatie 7
Hey Roos, ik zie dat je geen bericht of vraag meer hebt achtergelaten. Ik hoop dat het allemaal is meegevallen en dat je niet afgesloten bent geweest. Als je nog vragen hebt dan hoor ik het graag 🙂

Reageer