Beantwoord

Betaling te vroeg afgeschreven

  • 23 May 2019
  • 6 reacties
  • 361 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Beste moderators,

Wederom betaling te vroeg afgeschreven.
Afgesproken was op de 27e van de maand.

Nee hoor het is al voltooid op de 23e.
Waarom hoeft KPN zich niet te houden aan gemaakte afspraken ?

Vertrouwen neemt af op deze manier.
Andersom zou het ook zo werken.
Doe er iets aan
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 23 May 2019, 16:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Volgens mij kijk je toch echt wel verkeerd,...

In je Vorige topic kopieerde je een en ander uit je ‘mijn kpn’ omgeving bij je laatste facturen.

Dan krijg je inderdaad deze text naar voren;

Overzicht laatste facturen
  • Mobiel
  • 06
  • betaald
  • 16 mei 2019



Je zou hieruit kunnen opmerken dat kpn 7 dagen te vroeg is met incasseren, echter is dit helemaal niet juist.

De datum van 16 mei is bij mij gewoon de datum wanneer de factuur wordt klaargezet in je mijn kpn. Een dag later komt hier een mailbevestiging van, bij mij altijd op de 17e. Eerst staat er ook bij ‘betaling wordt verwerkt’ en later heeft het de status ‘betaald’ Gisteren is bij mij de automatische incasso uitgestuurd naar de bank vervolgens kwam er in de app status ‘betaald’ te staan. En vandaag wordt het geïncasseerd. Hiermee wijzigt dus niets aan de datum van klaarzetten factuur in je mijn kpn. En wordt alleen de status gewijzigd naar ‘betaald’ iets met systeemtechnisch gedoe. Niet alleen bij kpn, ook het bedrijf waar ik werk, werkt het op dezelfde manier 😉

Welke incassodatum staat er werkelijk in de groene balk, als je de factuur zelf opent? En wanneer vind de daadwerkelijke incasso bij jou bank plaats? Let op niet iedere bank is even vlug of correct met de datum van incasseren,...

Hoi @JeroenB22 op 27 mei.

Uiteindelijk is het financieel geen probleem. Er is altijd voldoende saldi.
In deze attendeerde mijn account, net als in april dat er te vroeg afgeschreven is.
En als hij dat meld neem ik aan dat het zo is.
Hallo @genetic ,
Wat is nu het probleem?
Je zegt een betalingsafspraak te hebben rond de 27e van de maand en je schrijft dat het de 27e van je rekening is afgeschreven.
Reputatie 7
In je account wordt niet vermeld dat er te vroeg wordt afgeschreven,.... Heb je mijn reactie wel volledig gelezen? Zo werkt het ook bij jou en ieder ander,...
In je account wordt niet vermeld dat er te vroeg wordt afgeschreven,.... Heb je mijn reactie wel volledig gelezen? Zo werkt het ook bij jou en ieder ander,...
Klopt, de datum die in je factuuroverzicht staat wordt al vrij vroeg als betaald aangemerkt, ook al moet de incasso nog de deur uit. Het betaalsysteem is blijkbaar zo ingericht omdat er toestemming voor aut.incasso is gegeven en het 'systeem' 'vertrouwt' er dan op dat de incasso lukt.
De werkelijke afschrijving bij de bank is de uiteindelijke betaaldatum.
Ik ben jarenlang klant bij UPC/Ziggo geweest en daar is het niet anders met het factureringssysteem c.q. afwikkeling aut.incasso's.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Genetic, ik begrijp dat er onduidelijkheid is over de factuurdatum en de betaaldatum. Jeroen en Jan geven het eigenlijk al aan. Je hebt een factuurdatum. Dat is de datum elke maand waarop de factuur wordt aangemaakt. De factuurdatum is over het algemeen elke maand hetzelfde. Het kan af en toe een dag of twee afwijken om het weekend te ontwijken. De incasso vindt vervolgens ongeveer 5 werkdagen daarna plaats. Dat is de incassodatum.

De MijnKPN geeft inderdaad al snel aan dat de factuur betaald is. Dat is het moment waarop van ons uit de opdracht is gegeven om de incasso te innen. De daadwerkelijke uitvoer daarvan duurt dan nog enkele dagen. Maar, omdat het een incasso is gaan we ervan uit dat de betaling wel in orde gaat zijn en markeren we hem alvast als betaald. Mocht er toch onverhoopt een probleem optreden bij de incasso dan verandert de status weer.

Ter extra voorbeeld, mijn eigen abonnement. Ik krijg de factuur op de 17e, deze factuur staat ook al sinds de 17e of 18e als betaald in mijn MijnKPN. Het wordt echter pas morgen afgeschreven van mijn rekening.