Vraag

Bij online verlenging contract graag factuur/aankoopbon/gegevens van toestel

• 29 mei 2018
  • 3 reacties
  • 340 keer bekeken

Beste KPN,

Ik heb enkele dagen geleden online mijn mobiele telefonie contract verlengd en wil graag een aankoopbon dan wel factuur downloaden van mijn nieuwe Samsung S9+. Dit omdat ik wil deelnemen aan de lopende promotie van Samsung (Harman Kardon box).

Ik heb al wat soortgelijke vragen beantwoord zien worden, maar die vliegers gaan voor mij helaas niet op. De enige e-mails die ik gehad heb zijn 'Bedankt voor uw bestelling' en 'Uw bestelling is verstuurd'. Hierin staan geen wezenlijke details van het toestel vermeld (IMEI e.d.), noch bijlages die als zodanig kunnen worden gebruikt, noch een contract. Ook in 'Mijn KPN' vind ik geen bestanden daaromtrent. Het is toch hopelijk niet de bedoeling de mail 'Bedankt voor uw bestelling' te gebruiken? Dan staan er (naast de ontbrekende) gegevens in die Samsung niets aangaan en moet ik van die mail een bestand zien te fabriceren, niet bepaald gebruiksvriendelijk.

Hetzelfde gebrek aan informatie speelde ook tijdens mijn voorgaande (online) verlenging. Oorspronkelijk wilde ik het scherm van het bijbehorende toestel laten repareren, maar ook hier liep ik tegen dit gebrek aan documenten/gegevens op. Of, als die er toch blijken te zijn, een duidelijke begeleiding naar die informatie.

Wat mij betreft een verbeterpuntje.

Met vriendelijke groet

3 reacties

Zojuist een mail gehad met mijn contract bijgevoegd als PDF. Deze keer staat er gelukkig wel een IMEI in vermeld, dus ik neem aan dat ik deze gebruiken kan? Nadeel is nog wel dat het gegevens bevat die ik Samsung helemaal niet verstrekken wil, zoals het soort identiteitsbewijs met identiteitsnummer, en IBAN. Ik kan het bestand natuurlijk wel printen + scannen dan wel digitaal bewerken om gegevens door te strepen, maar blijft helaas nog een stuk bewerkelijker dan een kassabon o.i.d. Misschien wel een idee om op deze situaties te anticiperen door een alternatief document in de plaats van een kassabon te verstrekken na het (online) verlengen van een contract + toestel? Aangenomen dat promoties en reparaties vaak genoeg voorkomen om dit relevant te maken.
Reputatie 7
Badge +21
Beste Duopenotti, welkom op ons Forum!
Allereerst mijn excuses voor de late reactie, het is een beetje druk op het moment. Wel fijn om te lezen dat het contract alsnog toegezonden is! De informatie daarop kan je inderdaad gebruiken om die Harman Kardon Box aan te vragen! Ik snap dat je niet al je gegevens wil achterlaten, echter moeten zij ook wel enige verificatie hebben hiervoor. Je kan er een foto van maken, en zwart maken wat je niet wil doorgeven. Of inderdaad inscannen (dat moet sowieso al, indien je het fysiek hebt ontvangen en niet via de mail) en het dan alsnog zwart maken.. Daar is helaas geen work around voor.. Is het je inmiddels gelukt, om de box aan te vragen via Samsung?
Reputatie 7
Badge +21
@Duopenotti, ik heb niks meer van je gelezen, ik ga er vanuit dat de aanvraag gelukt is!

Reageer