Beantwoord

Bij tegenpartij gaat de tel niet over als men mij belt

  • 21 January 2019
  • 4 reacties
  • 69 keer bekeken

Mensen die mij bellen geven aan dat de telefoon niet over gaat als ze me bellen. Blijft dus volledig stil.
Mijn mobiel gaat echter wel gewoon over en als ik opneem is er gewoon verbinding.
Ik heb dit van meerder mensen vernomen. Probleem zit dus ergens in t mobiele netwerk lijkt me.
Met mijn eigen mobiel (kpn abonnement) heb ik nergens last van. Als ik een willekeurig nr bel gaat hij gewoon over.

Is dit nog op te lossen??

telefoon volledig uitzetten reeds geprobeerd.

Alvast dank.
Grt Walter
icon

Beste antwoord door PeterG 22 January 2019, 14:11

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Dag Walter. Dat is een raar probleem en voor de duidelijkheid wil ik alles even op een rij zetten.

Je geeft aan dat als mensen jou bellen de telefoon niet over gaat. Jij ziet echter wel degelijk dat mensen je bellen en als je opneemt is er ook verbinding. Als jij mensen belt merk je geen probleem. Er is altijd verbinding. Klopt het zo?

Ik durf nog niet te zeggen wat er precies aan de hand is en of dit aan het netwerk ligt. Er is wel verbinding, dus ik ben er niet zo zeker van dát ons netwerk de schuldige is. Heb je het zelf al eens getest? Wat gebeurt er als jij met een ander toestel naar je eigen mobiel belt? Kun je het probleem dan reproduceren?
Dit is een probleem(pje) wat, zeker toen VoLTE (4G-bellen) net geïntroduceerd was, schering en inslag was. Zou nu onder de knie moeten zijn, echter duikt het nog af en toe op, zoals Bart aangeeft.

Er zijn 2 oplossingen.
Gewoon weer gaan bellen via 3G. Zet hiervoor 4G op 'data only'.

Voor de 'overgangstoon' als men je belt en je bent op 4G-bellen zou Bart de technische jongens moeten aansturen. Het is iets in je 4G-bellen-verbinding wat je niet zelf kun aanpassen.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo Walter. Ik heb niets meer van je gehoord. Herken je de opmerking van Peter, trouwens? Als ik je nog ergens mee kan helpen hoor ik het graag!
Volgens mij is het opgelost.
Als ik mezelf belde met een willekeurige telefoon had ik inderdaad geen toon. Wel ging mijn mobiel gewoon over. Bij opnemen was er verbinding.

Wat heb ik gedaan.
4G op data only gezet.
even bellen en... Een toon.
Vervolgens m'n mobiel weer normaal gezet.
En... Bij bellen een toon.

Ik ben helemaal blij. Zeker aangezien ik deze telefoon ook zakelijk gebruik (eigen zaak).

Peter, Bart, enorm bedankt!!!
Ook namens mijn opdrachtgevers.

Grt Walter Ravensberg

Reageer