Beantwoord

Bijna verdubbeling kosten van mobiele nummers

  • 14 May 2021
  • 11 reacties
  • 92 keer bekeken

Sinds erg lang heb ik 2 mobiele nummers. Sinds deze maand blijken de kosten bijna verdubbeld. De nummers worden bijna niet gebruikt. Wat is er aan de hand?

Kosten van totaal 20 euro voor 2 nummer nu bijna 40 euro per maand. Ik beheer de nummers van mijn bejaarde ouders en het lijkt erop dat kpn op een nogal slinkse wijze geld uit de zak probeert te kloppen want belkosten kunnen zeker niet zijn net als verbruik internet

Er zijn geen rare kosten gemaakt. Het betreft hier de vaste abonnementskosten

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 17 May 2021, 08:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Wat staat er als specificatie op je rekening?

Abonnementskosten ineens bijna verdubbeld

Reputatie 7
Badge +24

Abonnementskosten ineens bijna verdubbeld

Kunt u eens een schermafdruk plaatsen van pagina 2 van de factuur? Liefst 1 van de laatste factuur, en ook 1 van de factuur van een paar maanden geleden. Kunnen we wat vergelijken. 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @02021939, als de facturen ineens een stuk hoger uitpakken dan je gewend bent, snap ik goed dat je hier even over aan de bel trekt!

Ik kijk dan ook graag even met je mee. Zou je daarvoor je profiel aan willen vullen met beide mobiele nummers, naam en geboortedatum van de contractant voor beide nummers én het IBAN dat wij gebruiken om elke maand de factuur van af te schijven? Je hebt hier ruimte voor in het opmerkingsveld helemaal onderaan :slight_smile:

Mijn klantnr is ***

Jullie zijn zeer slecht bereikbaar maar  gevraagde gegevens kun je daar vinden. Zorg aub dat dit opgelost wordt want ik ga geen dubbele kosten nemen

Het mailadres waarop je kunt communiceren is daar ook vindbaar

Reputatie 7
Badge +20

Je hebt nu contact met ons via het forum @02021939, ik kan niet communiceren via email.

Verder heb je een klantnummer geplaatst dat hoort bij een abonnement voor thuis, en staat helemaal los van de mobiele nummers. Het is uiteraard niet de bedoeling dat we te veel in rekening brengen dus ik kijk heel graag voor je na hoe dat zit en hoe ik dit voor je op kan lossen, maar daarvoor heb ik wel jouw hulp nodig! Zonder de gegevens waar ik specifiek om heb gevraagd kan en mag ik je niet verder helpen met betrekking tot de mobiele nummers. Zou je deze gegevens daarom alsnog in je profiel in willen vullen? :slight_smile:

 

Ik heb de gegevens in het profiel ingevuld en de nummers onder persoonlijke informatie ingevuld

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt @02021939!

Ik zie dat er een verhuizing door is gevoerd voor het abonnement voor thuis, maar niet voor de mobiele nummers. Daardoor staan de abonnementen niet meer geregistreerd op hetzelfde adres en vervallen een aantal ‘Hussel voordelen’ waaronder €5,- korting op de maandelijkse factuur van beide mobiele nummers. Dat verklaart de hogere facturen.

Hierover is op 12 april getracht contact op te nemen maar bij beide nummers was er geen gehoor en is er vervolgens een sms verzonden. Ook is er op 17 april een 3tal mails verzonden (naar alle 3 de betrokken klantnummers) dat er Hussel voordelen zouden vervallen.

Wij hebben onze klanten dus op verschillende manieren geïnformeerd over de situatie, zodra de nummers verhuisd worden naar het juiste adres en weer aangemeld worden voor KPN Hussel, zullen ze direct weer de korting gaan ontvangen! Verhuizen van een mobiel abonnement kan via de MijnKPN omgeving óf kan via 0800 0402 worden doorgegeven, alléén door de contractant zelf. 

Mocht je kiezen voor doorgeven via de MijnKPN omgeving, dan is het van belang om te weten dat óók het factuuradres gewijzigd moet worden:

  • Klik onder persoonsgegevens op 'wijzigen'.
  • Ga naar betaalgegevens en wijzig hier ook je adres.

Als het wijzigen van het adres (inclusief huisnummertoevoeging) voor beide nummers is gelukt, kan je de nummers daarna weer koppelen aan het abonnement voor thuis en zal de korting weer worden toegekend :slight_smile:

U heeft gelijk. Dit is inmiddels opgelost. Ondanks de vele contactpogingen zou een verandering van adres automatisch ook de kortingen moeten meenemen zonder dat daar aktie vd klant voor nodig is. Nu betaal ik n maand zonder korting

Reputatie 7
Badge +20

Top dat het inmiddels op is gelost @02021939!

Als er voor maar 1 van de abonnementen een verandering van adres door wordt gegeven, is dat waar het mis gaat aangezien de korting niet meer wordt toegekend als abonnementen niet op hetzelfde adres staan. Het is dus in de eerste plaats belangrijk dat voor alle betrokken abonnementen een verhuizing door wordt gegeven. Ondanks dat we kunnen zien dat er meerdere abonnementen op 1 adres zijn geregistreerd, kunnen we niet zomaar een abonnement verhuizen zonder dat de contractant van dat specifieke abonnement ons daar de opdracht voor geeft.

Als het adres voor een mobiel abonnement direct ook wordt gewijzigd op het moment dat een verhuizing voor de vaste lijn door wordt gegeven, dan kloppen de adressen vanaf dat moment al niet (aangezien het verhuizen van de vaste lijn niet per direct gaat), daarom hoort elke klant er op gewezen te worden dat ze op de dag van de verhuizing terug kunnen bellen om de mobiele abonnementen ook te verhuizen óf dat ze dit op die dag zelf kunnen wijzigen in MijnKPN.

Het kan uiteraard zijn dat de betreffende collega vergeten is dit te vertellen, of dat je ouders hier zelf niet meer aan hebben gedacht toen het zo ver was :slight_frown: