Bijstellen KPN Zorgeloos abonnement

Reputatie 2
Badge +1
Goedemorgen,

Ik heb een KPN Zorgeloos Mobiel abonnement, en pas mijn abonnementsvorm zo nu en dan aan, naar boven of naar beneden.

Nu ben ik gewend dat als ik mijn abonnement op bijvoorbeeld de 12e van de maand aanpas, deze wijziging per direct ingaat, en dat ik dan exact 1 maand later weer een wijziging kan aanbrengen aan mijn abonnement.

Nu schijnt het dus zo te zijn dat KPN dit heeft gewijzigd. Ik heb op 12 mei mijn abonnement aangepast, en deze wijziging is ditmaal pas op 1 juni ingegaan.

Nu wil ik mijn abonnement naar beneden bijstellen naar Zorgeloos Standaard, maar dit lijkt nu niet te kunnen.

Na telefonisch contact te hebben opgenomen met één van jullie collega's, kreeg ik te horen dat KPN dit heeft veranderd. Het werd mij als volgt uitgelegd:

Als ik op 12 mei mijn abonnement aanpas, dan gaat deze wijziging op 1 juni in. Ik mag dan pas weer een wijziging doorgeven vanaf 1 juli, welke dan pas op 1 augustus ingaat.

Volgens mij kon ik mijn abonnement 1 keer per maand (31 dagen) aanpassen.

Als de uitleg van jullie collega klopt, dan houdt dit in dat ik mijn abonnement in de praktijk maar 1x per 2 maanden kan aanpassen, of zie ik dat verkeerd?

Uit het document Tariefsvoorwaarden Mobiel 1 oktober 2015: "Abonnement aanpassen: Na ingangsdatum van het contract kunt u 1 keer per 31 dagen kosteloos uw abonnement omhoog aanpassen. U kunt uw abonnement alleen omlaag aanpassen tot het niveau waarop u bent ingestapt."

En hier staat alles nog een keer duidelijk uitgelegd: http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/17192/~/verhogen-en-of-verlagen-mobiele-abonnement-bundels

Hier staat dat een wijziging pas vanaf de 1e van de maand wordt doorgevoerd, maar niet dat ik dan pas weer vanaf de 1e van de volgende maand een wijziging mag doorgeven, om vervolgens nog een maand te moeten wachten voordat deze wijziging weer in gaat.

Hoe heeft KPN deze eenzijdige wijziging naar haar klanten gecommuniceerd? Ik ben namelijk niet ingelicht over deze wijziging. Ik vindt het een beetje asociaal dat KPN dit zomaar wijzigt, zonder dit aan te kondigen aan haar klanten. Dit zal natuurlijk wel weer onder de noemer "verbetering van de dienstverlening naar de klant" vallen.

Groet,

Jeffrey

5 reacties

Reputatie 2
Badge +1
De communicatie binnen KPN zelf is ook niet echt optimaal.

Ik heb naar aanleiding van mijn vraag gisteren ook maar een e-mail gestuurd naar KPN, en kreeg daarop de volgende reactie:

"Bedankt voor uw e-mail van 13 juni 2016, waarin u vragen stelt omtrent het wijzigen van uw abonnement. Graag reageer ik hierop.

Het klopt dat een wijziging van bundel per de 1e van de nieuwe maand actief wordt. U kunt één keer per 31 dagen een wijziging in uw abonnement doorvoeren. Wanneer u bijvoorbeeld een wijziging op 12 mei hebt gedaan wordt deze per 1 juni actief. U kunt vervolgens 31 dagen later, op 13 juni, weer een wijziging klaarzetten voor 1 juli.

Excuses voor de ontstane verwarring."

Oke, dus ik moet mijn abonnement weer kunnen aanpassen sinds gisteren? Helaas, dit lukt dus niet, ik heb geen andere keuze dan het Premium abonnement. Ik weer bellen met de klantenservice, en krijg daar toch echt weer het antwoord dat ik moet wachten tot 1 juli.

KPN, wees eens duidelijk in jullie communicatie en beleid, dit werkt niet.

Ik ben echt helemaal klaar met de dienstverlening van KPN.

Zelfs klachten met betrekking tot het mobiele netwerk bij mij thuis worden asociaal beantwoord.

Ik zou het erg op prijs stellen als iemand van KPN telefonisch contact met mij opneemt. De dochterondernemingen Telfort en XS4ALL snappen namelijk wél hoe het moet.

Ik was altijd erg tevreden over KPN, maar het lijkt nu allemaal wel gigantisch bergafwaarts te gaan met de service.

Reputatie 7
Badge +22
Hoi @Jeffrey87, welkom terug op het forum! Vervelend dat je zoveel tegenstrijdige informatie krijgt over het aanpassen van je abonnement 😞 Om te controleren hoe het precies zit, heb ik wat gegevens van je nodig. Reageer je op m'n privébericht? Dan ga ik voor je aan de slag!

Reputatie 2
Badge +1
Hoi , ik heb je net een bericht gestuurd.

Reputatie 2
Badge +1
Hoi . Weet je inmiddels al wat meer?

Dit is gewoon super frustrerend als iedereen weer iets anders roept.

Reputatie 7
Badge +22
, Justin is er niet, maar hij heeft me gevraag dom je te informeren hierover. Het was voor ons ook even nakijken wat er wel en niet mogelijk is. 

Alle wijzigingen, upgrades en downgrades, van een abonnement worden per 1e van de maand verwerkt. 30 dagen daarna kun je weer een wijziging invoeren in MijnKPN. In dit geval is dat dan 30 juni. De wijziging gaat dan per 1 juli in. Schept dit duidelijkheid? 

Reageer