Beantwoord

Binnenkomende telefoontjes direct naar voicemail

  • 19 December 2018
  • 18 reacties
  • 48898 keer bekeken

Beste lezer,

Pas sinds kort maak ik regelmatig gebruik van de, ooit belangrijke, mogelijkheid om te bellen met een mobiele telefoon. Het is me recentelijk echter opgevallen dat ik met regelmaat voicemail berichten had, terwijl ik niet opmerkte dat mijn telefoon afgegaan was.

Nu ik de laatste weken met grote frequentie bel viel het me op dat mijn telefoon helemaal nooit over gaat. Dus heb ik bij wijze van test geprobeerd mezelf te bellen vanaf mijn werktelefoon; interessant resultaat, de beller krijgt namelijk ook per direct de voicemail, zoals je zou verwachten bij het bellen naar een telefoon die uitstaat.

Korte edit: dit probleem speelt inmiddels al minstens enkele weken.

Ik heb inmiddels de volgende dingen geprobeerd en getest:

  1. Ik kan vanaf deze telefoon gewoon naar een ander bellen, het gaat dus puur om binnenkomende gesprekken.
  2. Ik kan gewoon smsen en gebruik maken van mijn data-abonnement.
  3. Whatsapp gesprekken werken ook gewoon.
  4. Do not disturb staat niet aan.
  5. Het herstarten van mijn telefoon maakt geen verschil.
  6. Het deactiveren van mijn telefoon en vervolgens tijdelijk verwijderen van mijn simkaart maakt geen verschil.
  7. Het plaatsen van mijn simkaart in een andere telefoon, levert exact hetzelfde resultaat op.
Vanwege punt 7 ben ik geneigd te zeggen dat er óf iets misgaat met de configuratie achter mijn nummer bij KPN óf dat er iets mis is met deze simkaart. Is dit een bekend verschijnsel?

Alvast bedankt!

Groeten, Arne
icon

Beste antwoord door mrmaxedtank 31 December 2018, 11:35

Bekijk origineel

18 reacties

Ik had hetzelfde probleem en kwam er uiteindelijk achter dat het door een foute instelling in Avg (virusbeschermingsapp) kwam!

Ergens per ongeluk op geklikt waardoor dus inderdaad iedere oproep direct werd doorgeschakeld naar de voicemail.
Bedankt voor uw reactie!

Helaas maak ik geen gebruik van AVG of dergelijke apps en treedt het probleem ook op als ik een oude telefoon gebruik waarop ik nog geen instellingen heb doorgevoerd of apps heb geïnstalleerd. Ik heb deze test uitgevoerd nadat ik de oude telefoon naar fabrieksinstellingen heb gezet.
Reputatie 7
Hallo Arne, welkom op het KPN forum. Wat een akelig probleem. Goed dat je hier de vraag stelt. Daar dacht ik ook even aan @FenB, sommige apps blokkeren (onbedoeld) in- of uitgaande oproepen. Zou je eens willen proberen om al je doorschakelingen uit te zetten? Dat kan door de snelcode: ##002#[beltoets].

Als dat niet werkt, hoor ik graag welk toestel je gebruikt. Laat je het weten? 🙂
Hoi Nadia,

Het gebruiken van deze code leverde (net als gisteren, heb vergeten dit te noemen in mijn startpost) een foutmelding op:


Het betreft een Nokia 7 Plus. De telefoon die ik in stap 7 noem was een Oneplus X, ik zal vanavond proberen op die telefoon ook snelcode ##002# te gebruiken.
@Nadia: het resultaat van ##002# op mijn tweede telefoon (Oneplus 😵 is helaas hetzelfde:



Ik moet toch zeggen dat ik naar problemen met de simkaart neig..
Reputatie 7
Een defect aan de SIM-kaart zal ook uitgaande gesprekken niet mogelijk maken. Ik kan op je profiel kijken, misschien dat er een blokkade voor inkomende gesprekken op zit. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je gegevens? Postcode + huisnummer, klantnummer(s). Dan kan ik het voor je nakijken. Stuur je een berichtje als je de gegevens hebt aangevuld? 🙂
@Nadia bedankt voor de inzet. Mijn profiel is aangevuld en ik heb je een berichtje gestuurd.
Reputatie 7
Hey Arne, ik zag niets bijzonders op je profiel. Ik heb voor de zekerheid toch een 'reset' aan je telefooninstellingen gegeven. Wil je het toestel eens uit- en inschakelen en nu nog eens proberen? (fingers crossed)
Hoi @Nadia,

Helaas, ik kreeg een poosje terug al een sms over aanpassingen en heb zojuist voor de tweede keer een reset van mijn telefoon gedaan, het resultaat blijft echter hetzelfde..

Een probleem met de instellingen leek me eerlijk gezegd ook al onwaarschijnlijk aangezien ik niets met voicemail instellingen heb gedaan (behalve een begroeting instellen).

Heb je nog andere ideeën?
Reputatie 7
Kak 😞 Maar, ik heb nog een strohalm! Ik bel nu voor je. Momentje...
Reputatie 7
Ik heb contact gehad met de NSSD (network services support desk), samen met collega alles nagekeken. We kunnen niets vinden! SIM en je profiel instellingen staan correct. Heel bijzonder! Collega ziet alleen wel dat er de laatste dagen geen nieuw IMEI-nummer geregistreerd. Kon je ook uitbellen met de Oneplus?
Bizar allemaal. Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik alleen het inbellen getest heb omdat dat het probleem met de gebruikelijk telefoon is. Een test zit er echter helaas nog even niet in aangezien ik zometeen van mijn rechtstreeks naar het buitenland verdwijn. Als dit de enige optie is die we nog zien dan zullen we dit helaas over de kerst heen moeten tillen.
Reputatie 7
Lijkt erop of is de SIM-kaart in het andere toestel niet actief geweest(?) Ik ben heel benieuwd. Laat je het na je (vakantie) verblijf in het buitenland even weten? Ik houd je topic open en in beheer. We komen er vast wel uit 🙂
Hoi @Nadia,

Goede kerstdagen achter de rug?

Ik heb de simkaart overgezet naar die andere telefoon en heb vanaf die telefoon, met succes, een uitgaande oproep gedaan. Dit verliep prima. Terugbellen naar mijn nummer (sim nog steeds in de andere telefoon) leverde per direct weer de voicemail op.

Als het goed is kunnen jullie het IMEI van mijn alternatieve telefoon terugvinden in jullie systemen, maar netto lijkt deze test niet veel opgeleverd te hebben...
Hoi @Nadia,

Het probleem is inmiddels verholpen. Ik ben bij een KPN servicepunt langsgeweest en heb ze de situatie uitgelegd. Net zoals jij kwamen ze tot de conclusie dat er niets mis was met de instellingen van mijn abonnement.

Ze hebben het probleem verholpen door mijn simkaart te vervangen voor een nieuwere versie en ze denken dat het probleem werd veroorzaakt door de combinatie van een oud (afgesloten in 2011?) abonnement en het type oude simkaart dat ik had. Na vervanging van de simkaart werkte alles per direct naar behoren.

Dit topic mag dicht, bedankt voor je inzet!
Reputatie 7
Hah mrmaxedtank, je bent mij net voor! Ik wilde inderdaad dat als laatste redmiddel inzetten. Super, dat het probleem met een nieuwe SIM is opgelost. Ik kan dit ook niet verklaren, in principe zou het met een oudere SIM ook moeten werken. Enfin, heel erg blij dat het nu wel werkt! :D

Een spetterend Oud en Nieuw gewenst. Alvast al het goeds voor het nieuwe jaar 🙂
Nogmaals bedankt en ik wens jou ook een hele prettige jaarwisseling!
Reputatie 7
😃 YW!

Reageer