Beantwoord

BKR registratie wordt maar niet verwijderd

  • 6 February 2020
  • 6 reacties
  • 912 keer bekeken

Beste,

 

Ik ben al sinds de tweede week van januari 2020 bezig om afgemeld te worden door jullie bij BKR en ik krijg elke keer te horen dat het geregeld wordt, maar vooralsnog is dit nog niet gelukt. Ik ben bezig met een hypotheek dus enige haast is toch echt wel geboden.

BKR geeft overigens ook aan dat ze geen afmelding van jullie hebben ontvangen en zij kunnen zodra ze dit ontvangen binnen 24 de afmelding doorvoeren. Tevens geven zij aan dat als dit niet lukt, jullie als KPN zelf contact op moeten nemen met BRK om dit rond te krijgen(omdat er vermoedelijk iets mis gaat)

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik op zeer korte termijn afgemeld wordt bij BKR (mijn toestel krediet is afgerond) en kan ik hiervoor een schriftelijk bevestiging krijgen, zodat ik mij geen zorgen hoef te maken bij het aanvragen van mijn hypotheek?

 

Met vriendelijke groet,

 

Ginho

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 9 February 2020, 19:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Even voor mijn begrip en interesse, ik heb er gelukkig nooit mee te maken gehad, maar een BKR registratie is toch geen aan/uit systeem, mag ik aannemen ?

Kan de bank ook zien wat de reden van registratie is of was ?

Als het gaat om een afbetaalde telefoon dan speelt dat toch geen rol.

Maar ja, mijn logica, die van financiële instellingen begrijp ik niet.

Het betreft een positieve BKR registratie. omdat ik een toestel had gekocht die duurder was dan 250 euro. Hierdoor wordt een melding gemaakt bij BKR. Dit heeft dus invloed op mijn maximale hypotheek. Het is inderdaad een afbetaalde telefoon, maar zolang die registratie niet wordt weggehaald bij BKR, heeft die invloed op mijn maximale hypotheek.

Reputatie 7
Badge +9

@JAS2020 Als er een BKR-registratie is, zal er zodra de lening/schuld is afgelost een aantekening bij de registratie komen dat er geen openstaande schuld/lening meer is en per wanneer deze is afgelost. De registratie plus aantekening zal dan nog vijf jaar in het systeem van BKR blijven staan. Kredietverstrekkers kunnen deze registratie dan dus nog vijf jaar blijven zien.

Piet.

@P.J.M. van der Vooren 

Dat snap ik inderdaad. Dat de registratie 5 jaar blijft staan is niet erg, aangezien het geen negatieve BKR codering is. Ik snap alleen niet dat het zolang moet duren alvorens KPN doorgeeft aan BKR dat het toestelkrediet is afgelost.

 

Ik dacht overigens dat medewerkers KPN hier ook wel eens op reageren?

 

Valt mij tegen dat dat dan nog niet gebeurd is.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @JAS2020, welkom! We reageren op elk topic waarin een vraag aan ons gesteld wordt, dus ook op deze :-). Het is helaas erg druk op het forum, daarom heeft het even geduurd voordat je deze reactie mocht krijgen. 

 

Inhoudelijk: ik zie dat je, na het afbetalen van het krediet, binnen 5 werkdagen een bevestiging per e-mail krijgt, waarin aangegeven wordt dat de BKR-registratie verwijderd wordt. Heb je deze e-mail wel al gekregen? Wil je je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer, postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan kijk ik graag met je mee. 

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie dat je niet meer gereageerd hebt. Heb je inmiddels een antwoord gekregen? Als je nog vragen hebt, laat het gerust weten.