Beantwoord

Husselkorting niet berekend

  • 5 January 2020
  • 7 reacties
  • 116 keer bekeken

Sinds Black Friday, een maandje geleden is er een actie voor ‘unlimited data’. Rond 30 euro als je ook KPN internet hebt.
Ik heb KPN internet, vind 150 belminuten genoeg, en ik wil maandelijks kunnen opzetten.
Dat kost dan 31,50 volgens mijn orderbevesiting, bestelnr. ***.
Op mijn afrekening van 17 december zie ik echter 40 euro staan. Zonder korting zou het ook 39 euro zijn.
Hoe kan dat nou?

 

Admin: gegevens verborgen i.v.m. privacy

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 11 January 2020, 15:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi MD, welkom op het forum! Zou je jouw forumprofiel willen invullen en hier laten weten als je dat gedaan hebt? Dan kijk ik dit voor je na :)

Ok ingegeven

Reputatie 7
Badge +30

Dank je, MD. Ik heb de boel er bij gepakt hier en het abonnement dat je hebt gekozen kost in de basis €39. Je krijgt dan verder €7,50 Husselkorting waardoor je uitkomt op €31,50. Die korting staat alleen niet op je factuur van december. Nu zie ik hier bij jouw gegevens de korting wel actief staan. Dus ik wil je vragen om even je januarifactuur af te wachten. Daar zal dan in ieder geval de korting voor januari opstaan. Het is mogelijk dat de decemberkorting daar dan alsnog op staat. Als dat niet zo is, laat het hier even weten, dan crediteer ik dat handmatig.

De factuur voor januari is 39 euro. Dus nu 7.50 teveel.
Teveel betaald over december 8,50. En over januari 7.50.

Kun je deze bedragen crediteren?

Reputatie 7
Badge +30

Hmm, de korting staat hier actief. Wellicht dat het toch op een of andere manier te laat was om meegenomen te kunnen worden op de januarifactuur. Ik heb nu een correctie ingevoerd van €15 voor de Husselkorting over december en januari. Dit wordt op je volgende factuur in mindering gebracht. Volgens alles wat ik hier zie zul je daar dan ook de Husselkorting goed op zien. Als dat nou onverhoopt niet zo is, geef het hier gelijk aan. Dan kan ik verdere actie ondernemen.

 

Die ene euro meer op de december factuur komt omdat de wijziging van je pakket inging op 29 november. Dat betekent dat je op de december factuur een verrekening hebt gekregen voor de laatste twee dagen van november. De kosten van je oude pakket (die je in het voren in rekening gebracht waren) zijn gecrediteerd, en de kosten voor twee dagen je nieuwe abonnement in rekening gebracht. Dat komt uit op een euro.

Dankjewel, maar is toch raar? Ik neem aan dat jullie met de mooie acties in december best veel succes hebben gehad.
Ben ik dan de enige bij wie dit misgaat?

Reputatie 7
Badge +30

Klopt, daarom blijf ik het ook volgen om te zien of het nu op je volgende factuur wel goed gaat. Dit heeft verder niet specifiek iets te maken met Black Friday. Het gaat hier om de algemene Husselkorting die je krijgt als je mobiel en vaste diensten combineert. En dat is het geval bij jou. De husselkorting staat ook actief sinds begin januari. Waardoor ik verwachtte dat het ook op je januarifactuur verwerkt zou gaan worden. Maar het kan zijn dat het toch nog te laat was voor de januarifactuur (ook al kwam die pas later). Dat is wat we nu even moeten afwachten op de februarifactuur. Mocht het daar toch niet goed gaan, dan kunnen we dit verder laten uitzoeken.