Beantwoord

Blokkade niet verwijderd na iDeal betaling

  • 13 September 2019
  • 13 reacties
  • 345 keer bekeken

Ik heb een betaling gedaan via de ideal link in de mail, de link geeft nu ook aan dat er al betaald is maar jullie beweren geen bedrag binnen te hebben, Julia van de klantenservice wil en kan mij niet verder helpen en geeft alleen als optie dat ik nog maar keer moet betalen of tot volgende week moet afwachten. Mijn bank geeft aan dat het betaald is. Juist afgeschreven. Ideal geeft aan geen storing. Volgens ideal zouden jullie contact op moeten nemen met de ideal contractpartij met mijn betaalgegevens van ideal 16cijferige code * betaald op 12.9.2019 15.44 uur bedrag 235,87

om te kunnen informeren waar het mis gaat. Dit is al de 2de keer bij een groot bedrag dat het niet bij jullie binnenkomt er gaat echt iets mis met jullie link in de mails. Dat kan niet op de klanten afgerekend worden en dat doen jullie nu wel. Ben ten einde raad en vind dit echt een slechte service.

*Admin: gegevens in Forum profiel gezet i.v.m. privacy.
icon

Beste antwoord door Susan_ 13 September 2019, 11:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Als het bedrag wordt overgeboekt naar een rekening van een andere bank kan het langer duren.

Zo wordt bij ING bij een betaling na 15.00 de overboeking naar de andere bank een werkdag later verwerkt.

En dat gaat per bank verschillend.
Als het bedrag wordt overgeboekt naar een rekening van een andere bank kan het langer duren.

Zo wordt bij ING bij een betaling na 15.00 de overboeking naar de andere bank een werkdag later verwerkt.

En dat gaat per bank verschillend.

Hallo @Noordzee , bovenstaande klopt sinds begin van deze week niet meer.
Bij alle aangesloten banken wordt 24/7 een overmaking binnen 5 seconden verwerkt.
Dus als je een keer met de ogen knippert heeft de andere partij het al binnen.
Waarschijnlijk is het naar een banknummer overgemaakt dat niet bekend is bij KPN ???
Lijkt me sterk het is betaald via de ideal link van kpn zelf dus dat reknr zou dan toch bekend moeten zijn. Er staat zelfs nu dat het betaald is in mijn link echter kpn zegt van niet 😠
Reputatie 7
Badge +28

Als het bedrag wordt overgeboekt naar een rekening van een andere bank kan het langer duren.

Zo wordt bij ING bij een betaling na 15.00 de overboeking naar de andere bank een werkdag later verwerkt.

En dat gaat per bank verschillend.
Hallo @Noordzee , bovenstaande klopt sinds begin van deze week niet meer.
Bij alle aangesloten banken wordt 24/7 een overmaking binnen 5 seconden verwerkt.
Dus als je een keer met de ogen knippert heeft de andere partij het al binnen.
Waarschijnlijk is het naar een banknummer overgemaakt dat niet bekend is bij KPN ???


Ik geloof je direct, maar dan is hun website nog niet aangepast.
Ik heb het antwoord namelijk even opgezocht op hun website.


Lijkt me sterk het is betaald via de ideal link van kpn zelf dus dat reknr zou dan toch bekend moeten zijn. Er staat zelfs nu dat het betaald is in mijn link echter kpn zegt van niet 😠


@Avhoof : Dat zal het probleem inderdaad niet zijn.

Wanneer (hoe laat) heb je de betaling voldaan?
Hallo @Avhoof , hoe betaal je normaal je rekeningen van KPN, via automatische incasso tocht, lijkt me?
Heb je een achterstand opgebouwd en dreig je afgesloten te worden?
Heb je een betaallink van KPN ontvangen en via DIE link betaald?
Er worden momenteel ook veel NEP-verzoeken tot betaling gedaan.
Als de correcte betaling correct door KPN ontvangen is wordt je in de regel binnen een halve dag weer aangesloten, of er moet meer spelen, dat weet ik dus niet.
Betaling is gisteren 12.09.2019 15.44uur gedaan via de kpn mail/link. Kpn zegt niets te ontvangen gehad te hebben. Bij mij juist afgeschreven. De bank en ideal geven aan dat alles goed gegaan is.
Reputatie 7
Badge +28
OK, wel na 15.00 dus. (Maar als Jan-D gelijk heeft, zou dat geen issue meer zijn...)

Ik neem aan dat je bij jouw digitaal overzicht nog even hebt gecontroleerd hebt dat het rekeningnummer echt van KPN is.

Verder heeft KPN ook tijd nodig om de betaling te verwerken en de blokkade op te heffen.
OK, wel na 15.00 dus. (Maar als Jan-D gelijk heeft, zou dat geen issue meer zijn...)

Ik neem aan dat je bij jouw digitaal overzicht nog even het gecontroleerd hebt dat het rekeningnummer echt van KPN is.

Verder heeft KPN ook tijd nodig om de betaling te verwerken en de blokkade op te heffen.

Hallo @Noordzee , als je bij Telfort met een Ideal-link betaalt ben je binnen een paar uur weer aangesloten, dat zal bij KPN niet anders zijn lijkt me.
@Avhoof het lijkt me inderdaad goed even te kijken naar het IBAN-nummer van KPN waar het naar overgemaakt is, vergelijk dat eens met de IBAN-nummers op de mobiele en thuisfacturen die je van KPN ontvangt.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @Avhoof, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Op het moment dat je de betaling via iDeal hebt gedaan zou het binnen 2-3 uur bij ons verwerkt moeten zijn. Het enige wat ik kan verzinnen is dat het nog niet verwerkt is, maar dat zou niet jouw probleem moeten zijn.. Echter als ik kijk dan is er al een eindfactuur verstuurd omdat er meerdere maanden geen betaling is gedaan voor het abonnement. Dus het overgemaakte bedrag komt niet overeen met wat ik hier in de systemen zie. Dat kan een reden zijn dat het langer duurt om te verwerken, om te controleren of je door deze betaling weer aangesloten kan en mag worden.

Heb je al gebeld met Collections. Zij kunnen je dit namelijk stap voor stap uitleggen. Je kan hun bereiken via 0800-0402, je dient dan doorverbonden te worden met Collections. Dus stel je vraag aan de telefoon 'blokkade' of 'collections'. Ik ga er vanuit dat zij je alle informatie kunnen geven hierover!
@Susan_ misschien moet je even het juiste telefoonnr pakken ipv het oude abbonement voordat je reactie geeft. Ik heb gebeld maar de afdeling collections krijg je niet aan de telefoon alleen de klantenservice. Dus kan ik het ook niet verder uitleggen. De totale factuur is betaald betreft telnr wat eindigd op 473
Reputatie 7
Badge +28
@Avhoof

We zijn een paar uur verder. Is de blokkade inmiddels opgeheven?

Want als de betaling vandaag is binnen gekomen bij KPN zou het nu wel weer mogen werken.
@Noordzee Nee er is nog steeds geen betaling binnen. Zoals kpn zegt moet ik maar gewoon afwachten en doen ze verder niks. Ook met Ideal contact opnemen wordt niet gedaan. Ik moet maar gewoon nogmaals betalen en dan krijg ik het teveel betaalde bedrag terug, helaas is dat niet mogelijk want de link geeft aan dat er al betaald is. Dus weinig keus als afwachten tot na het weekend. Want ze zullen is actie ondernemen op iets wat blijkbaar aan hun kant misgaat, jammer dat ze verder niks doen als gewoon wachten wachten wachten.
Reputatie 7
Badge +21
@Avhoof, ik heb het nummer geselecteerd wat in jouw Forum profiel stond dus dan ga ik er vanuit dat het daarom gaat. Het nummer eindigt op 31 toch? Anders had ik het graag in je bericht gezien, zodat ik hier rekening mee kon houden. Op het moment kan ik helaas niks anders aangeven dan mijn collega's hierin, in de verwachting dat het maandag of dinsdag verwerkt én opgelost zal worden indien het juiste bedrag is overgemaakt.