Beantwoord

Blokkade nog na achterstand

  • 13 January 2020
  • 14 reacties
  • 131 keer bekeken

Beste,

Ik heb op 31 augustus 2019 m'n abonnement bij Telfort verlengd bij KPN. Nieuw abonnement zou ingaan vanaf 31 december 2019. 

Vervolgens kreeg ik begin november doodleuk een factuur van KPN over de 1e 2 maanden (á €116). Contact gehad met de klantenservice en gemeld dat er naar mijn idee iets niet helemaal goed is gegaan. Na 15 min was het enige wat ik te horen kreeg: 'U zal gewoon moeten betalen, want volgens onze gegevens is alles in orde.' Ik heb medegedeeld dat ik niets zou gaan betalen, aangezien ik op dat moment nog helemaal geen contract had bij KPN. 

Maandbedrag van november en december is wel gewoon automatisch afgeschreven. 

Toen ik vervolgens op 31 december m'n nieuwe simkaart in m'n mobiel deed kreeg ik de melding dat er een blokkade op stond. Ik heb het openstaande bedrag toen via de website voldaan, maar al het uitgaande 'verkeer' (bellen/sms/internet) is nog steeds geblokkeerd???

Toen ben ik vorige week zaterdag  4 januari bij de KPN winkel in Zeist geweest, wederom de situatie uitgelegd, toen is er door de betreffende medewerker een ticket aangemaakt en zou ik binnen 5 dagen teruggebeld worden. Maar ik heb nu nog steeds geen reactie vanuit KPN gehad. 

Ik ben de afgelopen 8/10jr klant geweest bij Telfort. Tot volle tevredenheid. Nog nooit gedoe of geouwehoer gehad. En nu, voordat mijn contract bij KPN überhaupt is ingegaan al genoeg gezeik gehad voor de aankomende 2 jaar!? Frustrerend…

Graag een reactie!

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 13 January 2020, 10:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @JBeek81, welkom! Goed dat je je gegevens al ingevuld hebt, zo kon ik meteen met je meekijken. Ik zie ook dat er twee keer een verzoek is ingediend om je opnieuw aan te sluiten en dat lijkt ook gelukt. Je nummer blijft echter in de achterliggende systemen geblokkeerd. Mij is verteld dat we er alles aan gaan doen om je alsnog weer aan te sluiten en dit moet voor het einde van de dag in orde zijn gemaakt. Wil je me laten weten wanneer je weer gebruik kunt maken van je nummer? Mijn excuses voor het ongemak!

Heb zojuist een sms van KPN ontvangen dat de blokkade is opgeheven. Waarvoor dank.

Er is 1 maar: contract van m'n nieuwe abonnement is ingegaan op 31 december. Maar ik heb wel 3x€52 betaald voor de maanden okt/nov/dec? Ga ik daarvan nog iets terugzien?

Reputatie 7
Badge +30

Ik kan je zelf niet tegemoet komen in deze kosten i.v.m. de hoogte hiervan. Wel zal ik een klacht voor je indienen, er wordt dan binnen een aantal werkdagen contact met je opgenomen hierover. 

Ok, dat wacht ik dan even af. 

Telefoon opnieuw opgestart, maar uitgaande verbindingen werken nog steeds niet. Kreeg wel toevallig een email dat m'n simkaart op mijn eigen verzoek is geblokkeerd???

Reputatie 7
Badge +30

Hmm.. Dan wachten we het nog even af.. Hou je me op de hoogte?

Hmm.. Dan wachten we het nog even af.. Hou je me op de hoogte?

Alweer? Daar heb ik als ik heel eerlijk ben m'n buik van vol. 

In de email staat dat als m'n simkaart weer terecht (?) is, ik nadat ik heb ingelogd op mijnkpn de simkaart weer zou kunnen gebruiken. Maar het enige dat ik te zien krijg als ik heb ingelogd is 3 betaalde facturen en m'n profiel gegevens. Staat geen informatie bij 'mijn producten' dus gegevens over m'n abonnement en/of simkaart is niets te zien? 

 

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb je gegevens er nog eens bijgehaald en we hebben nog niet achterhaald waar het probleem precies zit. Vandaar ook het blokkeren en deblokkeren van de simkaart, wat helaas geen soelaas geboden heeft. Begrijp ik goed dat je wel gebeld kunt worden?

Ik heb je gegevens er nog eens bijgehaald en we hebben nog niet achterhaald waar het probleem precies zit. Vandaar ook het blokkeren en deblokkeren van de simkaart, wat helaas geen soelaas geboden heeft. Begrijp ik goed dat je wel gebeld kunt worden?

Ja, dat klopt. Kan ook gewoon sms ontvangen

Misschien een idee om een nieuwe simkaart toe te sturen? 

Reputatie 7
Badge +30

De blokkade staat op het 06-nummer en niet op de simkaart, dus dat heeft helaas geen zin. Ik heb opnieuw navraag gedaan en mijn collega kreeg het ook niet voor elkaar. Het is nu intern geëscaleerd, dus we zullen het helaas nog af moeten wachten. Excuses hiervoor!

Ok, niets aan te doen. In ieder geval fijn om te weten dat jullie er mee bezig zijn :grinning:

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie ‘m actief! Kan je dit bevestigen? Wellicht moet het toestel even uit en aan. 

Ik zie ‘m actief! Kan je dit bevestigen? Wellicht moet het toestel even uit en aan. 

Klopt helemaal. Over die abonnementskosten word ik deze week teruggebeld, dus denk dat hier een slotje op kan! 

Dank voor je hulp Marcia :thumbsup_tone1:

Reputatie 7
Badge +30

Heel fijn! Jij bedankt voor je geduld :-).