Beantwoord

BTW op afkoop toestel

  • 31 January 2019
  • 7 reacties
  • 499 keer bekeken

Ik heb sinds vorig jaar januari een nieuw toestel met bijbehorend abonnement.
De toestelprijs zit in de maandelijkse abonnementsprijs verwerkt, en elke maand krijg ik keurig een factuur met daarbij de BTW vermeld.

Nu heb ik het toestel in september afgekocht, i.v.m. oversluiten hypotheek, dus was er nog een restant toestelbedrag.

Dit staat echter op de factuur met BTW 0%.

Dat lijkt me vreemd, want als in de maandelijkse abonnementskosten de toestelprijs zit, met daarover ook BTW, dan zou de afkoop ook onder BTW 21% moeten vallen.

Hoe zit dit?
Want op grond van deze factuur kan ik de BTW niet verrekenen.
icon

Beste antwoord door Marina_ 5 February 2019, 09:10

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @ekn1967, Begrijpelijk dat je dit vreemd vindt. Ik vind het ook gek en zou daarom ook graag willen uitzoeken waarom de BTW niet op de factuur van je afgekochte toestel staat. Zou je je 06-nummer, postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf) Dan kan ik de factuur bekijken en uitzoeken waarom de BTW niet wordt aangegeven op je factuur.
@Marina_ ik heb de gegevens toegevoegd aan mijn forumprofiel.
Voor het 06-nummer was geen apart veld beschikbaar, dus heb ik deze in de opmerkingen geplaatst.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @ekn1967, Bedankt voor het toevoegen van je gegevens. De toestelkosten zijn verrekend op de factuur van september 2019. Ik heb je de BTW- specificatie gemaild die bij deze factuur hoort. Dit gaat wel over het hele bedrag van de factuur, niet alleen van het toestel zelf. Is dit voldoende?
Beste @Marina_

Ik heb de kopie factuur ontvangen, maar nog steeds is hier geen BTW berekend over de toestelkosten.
Bij de BTW over deze afkoopsom staat nog steeds nvt...

Als het totale bedrag exclusief BTW € 256,51 is, dan zou daar nog 21% BTW bij moeten komen over het totale bedrag. Er wordt echter geen BTW berekend over de toestelkosten, terwijl dit wel werd berekend in de maandtermijn voordat het restant van de toestelkosten werd afgekocht.

Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @ekn1967, Dit heb ik niet goed gezien, excuses daarvoor. Ik heb het meteen verder uitgezocht. De BTW specificatie van het toestel wordt weergegeven op het aankoopbewijs die je bij jouw overeenkomst hebt gekregen. Ik zie dat je het abonnement en toestel hebt afgesloten bij een externe partner van KPN(The Phone House) Wij hebben geen kopie van het contract en aankoopbewijs, maar wordt gearchiveerd bij de externe partner. Mocht je jouw aankoopbewijs niet meer hebben, dan kun je deze dus opvragen bij The Phone House.
Reputatie 7
Badge +19
Hallo @ekn1967, Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen vragen meer hebt. Anders hoor ik het graag!
Dank je wel @Marina_ , ik ga dit verder nazoeken.

Reageer