Beantwoord

Buitenland: abonnement stopzetten of verlagen?

• 3 mei 2018
  • 5 reacties
  • 715 keer bekeken

Ik ga 7 maanden studeren en reizen in het buitenland, dus ik vroeg me af of ik mijn abonnement kon stopzetten of verlagen? Als ik mijn abonnement stopzet, wil ik wel mijn nummer behouden, is dit mogelijk?

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Susan_ 6 mei 2018, 11:18

Beste lisannev22, welkom op ons Forum!
Wat tof dat je in het buitenland gaat studeren, ook niet de minste landen om te bezoeken trouwens 😉 Wat betreft de opties voor je mobiele abonnement, je kan hem stopzetten maar niet pauzeren zeg maar. Stopzetten kan per einddatum contract, of eerder in combinatie met een afkoopsom. Ik begrijp dat je graag je nummer wil behouden, en dan is het omzetten naar prepaid een optie! Je behoud dan je nummer, mits je hem 1 keer in de 6 maanden gebruikt of opwaardeert. Zoals Peter aangeeft is prepaid buiten Europa wel prijzig, dus raad ik sowieso aan om in het land waar je bent een prepaid kaartje te kopen. Dat is vaak een stuk voordeliger! Echter, zie ik ook dat je huidige contract al is afgelopen (als ik het juiste nummer voor me heb 😉 ). Dan zou het ook nog een optie kunnen zijn dat je gaat verlengen met ons laagste Sim Only abonnement, KPN Budget (150 minuten/smsjes voor € 13,50 per maand). Omdat je KPN Compleet bent, zal hier nog € 5,00 vanaf gaan en ben je met € 8,50 al klaar! Wanneer je dan terug bent, kan je altijd je abonnement verhogen 😉
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Als het huidige contract al is afgelopen, dan is de beste optie mijns inziens om het telefoonnummer even te "parkeren" op een prepaid kaartje. Laat iemand na een maandje of vijf even een smsje sturen of een gesprekje voeren met dat prepaid kaartje zodat het nummer niet komt te vervallen. Bij terugkomst van jouw buitenland avontuur kan je dan rustig beslissen wat je dan wilt.
Reputatie 7
Badge +20
Beste lisannev22, welkom op ons Forum!
Wat tof dat je in het buitenland gaat studeren, ook niet de minste landen om te bezoeken trouwens 😉 Wat betreft de opties voor je mobiele abonnement, je kan hem stopzetten maar niet pauzeren zeg maar. Stopzetten kan per einddatum contract, of eerder in combinatie met een afkoopsom. Ik begrijp dat je graag je nummer wil behouden, en dan is het omzetten naar prepaid een optie! Je behoud dan je nummer, mits je hem 1 keer in de 6 maanden gebruikt of opwaardeert. Zoals Peter aangeeft is prepaid buiten Europa wel prijzig, dus raad ik sowieso aan om in het land waar je bent een prepaid kaartje te kopen. Dat is vaak een stuk voordeliger! Echter, zie ik ook dat je huidige contract al is afgelopen (als ik het juiste nummer voor me heb 😉 ). Dan zou het ook nog een optie kunnen zijn dat je gaat verlengen met ons laagste Sim Only abonnement, KPN Budget (150 minuten/smsjes voor € 13,50 per maand). Omdat je KPN Compleet bent, zal hier nog € 5,00 vanaf gaan en ben je met € 8,50 al klaar! Wanneer je dan terug bent, kan je altijd je abonnement verhogen 😉
Reputatie 7
Badge +31
Ik ga buiten europa, naar Nieuw Zeeland en Australië. Maar er is geen enkele mogelijkheid om je abonnement te stoppen of te verlagen dus?Stoppen (helemaal opzeggen) kan alleen per einddatum. Ook omzetten naar prepaid (voor nummerbehoud) kan alleen per einddatum, maar prepaid is in die landen écht peperduur: er zijn geen buiten-EU bundels voor prepaid.

Verlagen kan alleen naar het niveau waarop je bent gestart; als je dus tussentijds verhoogd hebt.

Wel leuk die landen. Het verste waar ik ooit geweest ben is 1 week New York; toen nog met de Twin Towers.
Ik ga buiten europa, naar Nieuw Zeeland en Australië. Maar er is geen enkele mogelijkheid om je abonnement te stoppen of te verlagen dus?
Reputatie 7
Badge +31
Pauzeren van een abonnement is bij KPN niet mogelijk. Binnen de EU (en Zwitserland en Noorwegen) kun je je abonnement gewoon gebruiken zonder extra kosten.
Verlagen is alleen mogelijk als je tussentijds een keer verhoogd hebt. Je kunt namelijk niet lager dan waarmee je gestart bent.

Omzetten naar prepaid kan alleen per einddatum abonnement.

Wel spannend, zo'n lange tijd naar het buitenland? Waar ga je naartoe?

Reageer