Beantwoord

Buitenland bellen

• 12 oktober 2015
  • 5 reacties
  • 314 keer bekeken

Hallo,

Ik heb een abonnement waarmee ik regelmatig in het buitenland bel en gebeld wordt. Tot op dit moment kan ik gebruik maken van Opreis maar ik begreep dat deze bij een verlenging van het abonnement niet meer kan gebruiken. Deze is nu vervangen door de Belbundel EU. 

Voor iemand die veel in het buitenland is en ook veel naar het buitenland belt zijn deze bundels niet echt handig omdat je niet geinformeerd wordt over het einde van de bundel en deze dan weer handmatig moet aanzetten. 

Ik heb ook gekeken of dit bij een zakelijk abonnement anders is maar dat is niet zo.

Welke opties zijn er voor mensen die veel in het buitenland zitten en veel bellen naar het buitenland? Ik neem aan dat KPN deze mensen graag wil hebben en er dus ook een makkelijker oplossing voorhanden moet zijn dan een bundel die iedere keer aangezet moet worden.

Groet Marcel

icon

Beste antwoord door Erik_ 15 oktober 2015, 20:35

Hallo Marcel,

Het klopt inderdaad dat je bij een verlenging van je abonnement de Op Reis bundel niet meer kunt gebruiken. Bij een verlenging ga je over op de meest recente vorm van een abonnement, en bij deze is het niet meer mogelijk om Op Reis te activeren. Zolang je echter niet verlengt kun je gebruik blijven maken van Op Reis. 

Het alternatief in deze is de Belbundel EU welke Robin al noemt. Voor €10 krijg je 120 belminuten waarmee je in de EU kunt bellen. Deze bundel loopt vanaf activatiedatum tot het einde van de lopende maand en stopt dan automatisch. Wel is deze bundel stapelbaar. Mocht je dan ook niet genoeg hebben aan 120 minuten kun je nogmaals BELBUNDELEU sms'en naar 1266 en krijg je een extra 120 minuten.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Staat de belbundelEU niet in MijnKPN? Deze bundel loopt overigens altijd tot het einde van de kalendermaand.

Robin
Reputatie 7
Je kunt je huidige abonnement gewoon door laten lopen. Met de bijbehorende voordelen.

RobinFlikkema schreef op 12 okt '15 om 22:27u

Hoi,

Staat de belbundelEU niet in MijnKPN? Deze bundel loopt overigens altijd tot het einde van de kalendermaand.

Robin 
Zeker wel maar aan die 120 minuten per maand heb ik niet genoeg en aangezien er geen melding komt bij het op zijn van een bundel is het niet handig. Ik zou het liefst zien dat er gewoon een optie is voor aanzetten van EU/Wereld bellen zoals dat met Opreis was.

Reputatie 7
Van af  zomer 2017 vervallen sowieso de grenzen binnen de EU wat de tarieven betreft. KLIK

Binnen de EU zijn de tarieven nu al behoorlijk laag. Zeker in vergelijk buiten de EU.

Reputatie 7
Badge +27
Hallo Marcel,

Het klopt inderdaad dat je bij een verlenging van je abonnement de Op Reis bundel niet meer kunt gebruiken. Bij een verlenging ga je over op de meest recente vorm van een abonnement, en bij deze is het niet meer mogelijk om Op Reis te activeren. Zolang je echter niet verlengt kun je gebruik blijven maken van Op Reis. 

Het alternatief in deze is de Belbundel EU welke Robin al noemt. Voor €10 krijg je 120 belminuten waarmee je in de EU kunt bellen. Deze bundel loopt vanaf activatiedatum tot het einde van de lopende maand en stopt dan automatisch. Wel is deze bundel stapelbaar. Mocht je dan ook niet genoeg hebben aan 120 minuten kun je nogmaals BELBUNDELEU sms'en naar 1266 en krijg je een extra 120 minuten.

Reageer